ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גירסה חדשה ל-Live 

גירסה חדשה ל-Live

 
 
רויטרס

מיקרוסופט שידרגה את מנוע החיפוש המקוון שלה, ומציעה תוצאות טקסט, וידאו ותמונות משולבות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כחלק ממאמציה לצמצם את הפער בינה לבין גוגל, מיקרוסופט השיקה גירסה חדשה של מנוע החיפוש שלה, שאמור לספק תוצאות חיפוש משופרות ומשלב חיפוש טקסט, וידאו ותכנים אחרים בעמוד יחיד.
 
 
מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, מסרה כי מבחינה טכנולוגית, Windows Live search נמצא סוף סוף בשורה אחת עם מנועי חיפוש מתחרים, לאחר שבמשך שנים (מאז החל פיתוחו בשנת 2003) הוא השתרך מאחור.

השילוב בין תוצאות טקסט, וידאו, תמונות, חדשות ותכנים שונים בעמוד אחד הוא אחד מהטרנדים המקובלים כיום בתעשיה, וגם יריבים כמו גוגל או Ask כבר מציעים מנועי חיפוש דומים. יאהו עובדת אף היא על שדרוג כזה למנוע החיפוש שלה.

"מיקרוסופט ריאלית. היא לא חושבת שהיא תתעורר מחר בבוקר ותוכל לנצח את גוגל", אמרה אלן וויינר, אנליסטית בחברת במחקר גרטנר. "לעת עתה, מיקרוסופט רוצה לבסס את עצמה בצורה טובה יותר בקרב המשתמשים הקיימים".
 
 

גוגל מובילה ומאיימת

מבחינה היסטורית, מיקרוסופט ויתרה על ההובלה בשוק החיפוש המקוון לטובת גוגל, ואז צפתה בה יוצרת עסק שמגלגל מיליארדי דולרים ממכירת פרסומות רלוונטיות לתוצאות החיפוש. כיום, גוגל היא אחת היריבות הגדולות ביותר של ענקית התוכנה, שעושה שימוש ברווחיה על מנת לבצע השקעות המאיימות על עסקי הליבה של מיקרוסופט בתעשיית התוכנה.
 
 
ברבעון האחרון, הגיעה הכנסתה של גוגל ל-925 מיליון דולר, סכום שרובו הגיע ממכירת מודעות. מדובר אמנם בפיגור מאחור לעומת הרווח הכולל של מיקרוסופט - שהגיע לשלושה מיליארד דולר - אולם עסקי השירותים המקוונים של ענקית התוכנה הציגו הפסדים, והכנסותיה של חטיבת השירותים המקוונים צמו רק בשליש מקצב הצמיחה של גוגל.

על פי נתוניה של חברת המחקר ComScore מיקרוסופט ממוקמת במקום השלישי בתחום החיפוש, באוגוסט החזיקה החברה בנתח של 11.3% בלבד משוק החיפוש האמריקני, זאת, בהשוואה ל-56.5% של גוגל ו-23.3% של יאהו. עם זאת, האנליסטים סבורים כי רדמונד היא אחת החברות היחידות שיש ברשותן את האמצעים לצמצום הפער.

"זה אתגר גדול מאוד, אך מיקרוסופט היא אחת החברות היחידות שנמצאת בעמדה המאפשרת לה לנקוט באסטרטגיה ארוכת טווח לגבי התחום כולו", אמר גרג סטרלינג, מייסד חברת המחקר Sterling Market Intelligence.
 

הצעד הראשון: אמינות

Justin Timberlak ב-Live. מידע מגוון (צילומסך)
 Justin Timberlak ב-Live. מידע מגוון (צילומסך)   
לדברי סאטיה נאדלה, סמנכ"ל בחטיבת פלטפורמות החיפוש והפרסום של החברה, האתגר הראשון היה לגרום למשתמשים הקיימים לבצע יותר חיפושים באמצעות Windows Live. "הצעד הראשון היה לבנות מוצר אמין", אמרה נאדלה, שהצטרפה לצוות לפני חצי שנה. "גוגל מובילה אבל אנחנו מאמינים שההשקה הזו מעמידה בשורה אחת איתה ומאפשרת לנו להתחרות בצורה יעילה בכל הנוגע להיבטים של חיפוש איכותי".

לדברי מיקרוסופט, היא הרחיבה את טווח הכיסוי של המנוע שלה, ובשנה האחרונה הכפילה פי ארבעה את אינדקס האתרים שעליו מתבסס Live. כמו כן, השקיעה החברה בשיפור אלגוריתם הליבה שעליו מבוסס המנוע, על מנת לפענח בצורה טובה יותר את מחרוזת החיפוש.

ענקית התוכנה התמקדה גם בשיפור ארבעה תחומי חיפוש ספציפיים: בידור, בריאות, קניות וחיפוש מקומי. ארבעה תחומים שלדבריה, מהווים כ-40% מכלל החיפושים באינטרנט.

אם תקלידו לדוגמה את המחרוזת Justin Timberlake, תקבלו עמוד ובו תוצאות הכוללות חדשות, וידאו, תמונות ואפילו דירוג הבאזז של הזמר לעומת סלבריטאים אחרים. גולשים שמעוניינים לבצע קניה של פריט זה או אחר יקבלו ב-Windows Live ביקורות, מחירים ומידע נוסף אודות המוצר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by