ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אטלס חרטא 

אטלס חרטא

 
 
עמיחי שלו

עמיחי שלו רצה לסמוך על שירותי המיפוי המקוונים שזמינים ברשת הישראלית, אבל לרוע המזל, הם תמיד מביאים אותו למקום הלא נכון. דעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המפות המקוונות הן חיה שקיימת כבר כמה שנים, אבל במצב די קפאוני. הן כמו ביצים שהטיל דינוזאור האינטרנט, ושום דבר לא בקע מהן. הן הבטיחו לחולל מהפכה בתפיסת הנוחות. כל כך זמינות, כל כך שליפות, כל כך ברות הדפסה.
 
 
הנהג המצוי לא היה צריך עוד מדריכים מודפסים שנדחסים בתא הכפפות (מישהו ראה שם פעם כפפות?), כעת, כשמישהו נדרש להגיע למקום מסוים, הוא נכנס לאחד מאתרי המפות הישראליים - בנענע, ynet, וואלה, eMap, AtlasCT ודומיהם - מאתר לו את נקודת המוצא והיעד, ומקבל הן מפה והן פירוט מסלול לפי נקודות. כמה פשוט, ככה גאוני.

אין מנוס מהשילוש הקדוש

בפועל, המפות האלו, כמעט בלי יוצא מן הכלל, הן קטסטרופה. קודם כל יש דבר בסיסי שקוראים לו מהירות: יותר מדי פעמים אתה נכנס, מזין את נתוני המסלול ומחכה עד שמערכת העצבים שלך עוברת נזק בלתי הפיך. אתה מרענן את העמוד כי למדת שלפעמים זה עובד ככה, אבל אתה נותר באות המצב - רואה את אותם שני חיצים מנוגדים כמו סמל היין והיאנג של הקטטוניה, שאמורים להרגיע אותי בלחש "זה בסדר, עובדים על זה".

בסופו של דבר אתה מוצא את עצמך לוחץ על השילוש הקדוש Control - Alt - Delete, כי הם יצרו מעין פקק תנועה של חלונות דפדפן, כאילו היתה תאונת שרשרת באיילון של אקספלורר. על פניו, מדובר בבעיות די פשוטות: יש בעיה בשרת או שצריך שרת חדש, וזה עולה הרבה כסף, עדיף לנצל את החלק הזה בתקציב עבור פרויקטים של תוכן שממנפים הרבה יותר מזומנים.

בקיצור, תגידו תודה שיצרנו לכם מפות ללא תשלום. אם יש לכם בעיה פשוט עיצרו את הרכב ותשאלו מישהו ברמזור. רוצים שדרוג? אין בעיה, על תכנים בתשלום שמעתם?
 

הטכנולוגיה היא רק חצי מהבעיה

 
הבעיה הטכנולוגית היא בעיה אקוטית, אבל היא בהחלט לא הבעיה המרכזית. זה כבוד ששמור לתוכן עצמו: במהלך השנתיים האחרונות הוצאתי קרוב ל-10 תדפיסים של מפות עם מסלולים. מעולם לא הגעתי למחוז חפצי.

אני לא אדם חסר אוריינטציה, יש לי כושר ניווטי וראייה חזותית מעט מעל לממוצע, ובכל זאת, מלווה בנייר האפור מיפיתי את דרכי צעד אחר צעד, ושוב, כמו במטה קסמים, הגעתי לדרך ללא מוצא, פעם לחוף השרון של נתניה, פעם לאזור התעשיה בראש העין במקום פתח תקווה, פעם למקום שעד היום איני יודע את שמו, ויש לי חשדות סבירים להאמין שהוא לא היה בגבולות מדינת ישראל.
 
 
 
זכורני פעם אחת, עת נסעתי עם סמנכ"ל לפגישת עבודה, ובידי מפה איך להגיע לרחוב שלמה בן יוסף (או משהו כזה) בפתח תקווה. חמש פעמים חזרנו על ההוראות, כשכל אחד חוטף מהשני את הדף כדי להראות מי הגבר הנווט. חמש פעמים לא הבנו מה קורה לנו. התקשרנו להתנצל על האיחור , הסבירו לנו איך להגיע, זה היה בכלל בסקאלה אחרת, קרית אריה במקום קרית מטלון או ההיפך.
 
מחכה לגוגל Earth (צילומסך)
 מחכה לגוגל Earth (צילומסך)   
אחר כך התברר שבכל פעם שהקלקנו על המפה "שלמה בן יוסף", רחוב לגיטימי בפתח תקווה, קיבלנו בעצם הוראות איך להגיע ל"שלמה אלקלעי" (או משהו כזה), רחוב לגיטימי לא פחות, גם בפתח תקווה, עיר לגיטימית. בפעמים האחרות עיקר הבעיה היתה בפרופורציות, או לחלופין פשוט טעויות שמבחינה ויזואלית נראות אלמנטריות וקלילות, אבל בפועל, מביאות אותך למקום אחר לגמרי.

לאחר הטעויות לקחתי את המפה, הפכתי אותה אנה ואנה, בקטע של ביקורת עצמית, אך המצפון הניווטי שלי יצא זך כשלג. יכול להיות שזה המקסימום שאפליקציה כזו יכולה לתת, מעין מושג כללי, אמורפי, לכוון אותך לאזור ייעודי. יכול להיות זו רק עצלות מגבוה.

בכל אופן, עד שגוגל Earth תהפוך לסטנדרט בעולם המיפוי הישראלי - אני באופן אישי חוזר לעולם הדפוס בכל מה שקשור למפות. הן בינתיים לא איכזבו אותי. אטלס חרטא לנצח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by