ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אקטיביזם נוסח MTV 

אקטיביזם נוסח MTV

 
 
עמיחי שלו

ערוץ הטלוויזיה הוותיק מנסה לחזור לעניינים, עם רשת חברתית חדשה, שתעודד את הנוער לעסוק בפעילויות כמו איכות הסביבה ורצח העם בדארפור

 
 
 
 
 
 
 
 
 
MTV משיקה רשת חברתית, שתמומן, בין השאר, על ידי קרן סטיב קייס והקרן של ביל ומלינדה גייטס, המנוהלות על ידי מיקרוסופט ו-AOL. על פי החברה, האתר יעודד "אקטיביזם של בני נוער" במובנים של פוליטיקה ומטרות חברתיות, וכן יעלה לדיון נושאים כמו איכות הסביבה, "בריאות סקסואלית" לבני הנוער ועוד.
 
 
נשיאת ערוץ הטלוויזיה, כריסטינה נורמן, אמרה: "אנחנו רוצים ליצור מטריה שתאפשר לדבר על מספר נושאים בו זמנית". סגן הנשיא, איאן רו, ציין כי הוא "רואה במקום קרקע לדיונים על רצח העם בדארפור ועל התחממות גלובלית". בנוסף, הרשת תעניק פרס בסך חצי מיליון דולר לגולש שיציג רעיון דיגיטלי אקטיביסטי מבריק.

צעד זה הוא חלק מניסיונה של הרשת לסגור את הפער בין הרצון הגדול של הנוער להיות פעיל, לבין האקטיביזם הלכה למעשה, כאשר הצעד הראשון בתחום כבר נעשה: האתר מושק מספר שבועות אחרי ש-MTV חתמה על עסקה עם MySpace, בה התחייבה לשדר בשידור חי עימותים של המתמודדים לנשיאות ארה"ב, שיופיעו בשני האתרים במקביל.
 
 

לוח זמנים מיושן

MTV הוא אחד המותגים החזקים של שנות השמונים והתשעים, אבל דומה כי הוא עוד לא ממש התעורר ושם לב שאנחנו במאה ה-21. מנהלי הערוץ עדיין מחפשים דרך לעלות על רכבת ההווה, במקום אמצעי לסגור את הפער. לעת עתה, לא ברור באיזה תחנה הם עומדים ומחכים, אך דומה שמהפכת האינטרנט נתנה חתיכת מכה בשסי למותג, שבאיזשהו מקום נשאר אמנם מילה נרדפת לנוער ומסיבות, אבל איבד רבות מזוהרו.

נדמה שההצהרה החזקה ביותר של MTV היא הדמויות המצוירות של ביוויס ובאטהד. צמד נערים אינפנטיליים, שהסדרה בכיכובם ירדה מן המסך והותירה את הערוץ ריק מתוכן. מאז MTV רואה את הקהל הייעודי שלה מוצא חלופות מקוונות.

התשובה של החברה - שהעלתה אתר אינטרנט כבר מזמן - מבוססת על לוח זמנים שהיה נהוג בשנות ה-90. נכון, יש אתר ויש בו קליפים, ועוד לא אמרנו מילה על סוג התוכן ש-MTV מזוהה איתו (בעיקר נישות של פופ סתמי, היפ הופ וראפ), אבל כמו כולם, גם הם רוצים רשת חברתית. איכשהו, היית מצפה שכבר תהיה להם אחת. מאידך, זה לא מפתיע שעוד אין להם.
 
 

לתת לגולשים חופש

אפשר להגיד הרבה דברים על הנוער של היום. דברים טובים, דברים רעים, דברים חסרי טעם. חלק מהנוער הזה הוא בוודאי אקטיביסטי ברמה הכורסאתית של המונח. אחרים יכולים ללמד את פרנסי MTV על "בריאות סקסואלית", ובכל מקרה, רוב הקהל כבר מזמן יצוק ל-MySpace ודומיו, ולא נראה שיש לו אפילו סיבה אחת טובה להגיע למקום בו מגדירים לו איזה תכנים הוא אמור לייצר, לצרוך, לעורר.

אם כבר, MTV היתה צריכה להקים רשת חברתית של מוזיקה, שתסייע לה להחיות מה שניתן מהמותג. ברשת כזו ניתן היה לעודד ערוצים של אקטיביזם, אבל לתת לגולשים לעשות את זה, כי זו המהות של רשת חברתית. אתה מספק פלטפורמה, אתה מספק מטריה, הגולשים מורידים את הגשם.

בלי להיות נביאים, סביר להניח שגורלה של הרשת הזו תהיה דומה לגורלו של המותג, ואפילו פחות מזה. ערוץ הטלוויזיה ימשיך להיות איזו פונקציה על השלט, שעם הזמן - יהפוך לדינוזאור לא רלוונטי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by