ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מישהו לרוץ איתו 

מישהו לרוץ איתו

 
 
עמיחי שלו

לזוז הוא אתר שמזמין אתכם למצוא שותפים לפעילויות ספורטיביות, ורוצה להיות רשת חברתית לאתלטים חובבים. ביקורת אתר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם יוצא לכם להסתובב בימי שישי בצהריים סמוך לבתי ספר, אתם בטח רואים אותם: קבוצות של גברים כרסתנים, מיוזעים ושעירים, שמתגודדים על האספלט קצר המידות ומשחקים קט רגל תוך כדי שחרור נהמות, יריקות וקללות מרובות כל כך, שמי שלא רואה מעבר עוד עשוי לחשוב שהם לא נהנים. אבל המצב הפוך - הם שמים בצד את האישה והילדים, את המשכנתה ואת הסלולרי ומתמסרים באופן מוחלט. בדרך כלל מדובר בחבורות שהלכו והתגבשו, חלקן במשך שנים, אבל לא רק סביב קט רגל.
 
 
האדם של המאה ה-21 הוא יצור השואף להיות בריא וסקסי, שמתכחש לגילו הביולוגי, ואין לו הרבה ברירות אלא להיות האדם הספורטיבי. ברור שלא כולם נולדו עם משמעת עצמית, וכדי לייצר פעילות ספורטיבית צריך חברים - אם החברים שלך לא מבינים מאיזה כוכב לכת נחתת עליהם עם השאיפה הזו לספורט, אתה נמצא בבעיה. הכבוד העצמי שלך לא ייתן לך לשוטט לבדך במגרשי הקט רגל או הקט סל או הקט משהו, ולהיתדפק על דלתן המטפורית של חבורות מגובשות כמו קבצן.

אתר "לזוז" אמור לפתור לך, האדם הספורטיבי, את הבעיה הזאת. יגיל כהן, כדורגלן עבר בהפועל כפר סבא ואתלט, וכיום בעליה של חברת אינטרנט, החליט לקחת את עצמו בידיים, להפסיק לעשן ולהתחיל לעשות ספורט.
 
 

מחפש שותף

אז הוא עשה קצת קט רגל, אבל רצה לעשות סקווש, ולא מצא אף אחד שיסכים להתלוות אליו למשחק ההזוי עם הכדור נוצה, בו רואים צמדים מיוזעים בתוך אקוואריומים נופלים כמו ברווזים ונאנחים כמו נשים עם צירי לידה.

יגיל התחיל לחפש שותפים ברשת ואז עלה הרעיון, להקים פלטפורמה מקוונת, שבה יוכלו אנשים למצוא שותפים לספורט, ותאפשר גם לקבוצות מגובשות עם מחסור חמור בכרסתני קט רגל להתחקות אחר כישרונות לא אבודים. מלבד זה, מדובר גם ברשת חברתית עתידית, שנסובה סביב ספורט.

"אתה יכול לבחור עם מי אתה רוצה לעשות ספורט באופן ממוקד, כלומר: אני רץ בשעה שמונה בערב ברעננה ארבע פעמים בשבוע ואני יכול לחפש שותף שמתאים לי מבחינת זמנים, מבחינת כושר, מבחינת אזור גיאוגרפי וכמובן מבחינת תחום פעילות. כל זה מבלי לרוץ ולרשום הודעות בכל פורום אפשרי. מעבר לכך אני יכול לפתוח קבוצה וליצור אירוע - מה שאין לי אפשרות לעשות בפורומים", מתאר יגיל בראיון לנענע מחשבים.

לדבריו, "מבחינה שיווקית פרסומית החוזק של האתר הוא בכך שמעבר להיותו ממוקד בתחום מאד ספציפי, ספורט, הוא גם ממוקד ענפית, זאת אומרת אם מפרסם רוצה לפרסם לסקי ולא לסנובורד יש לו את האפשרות לעשות כן".
 
 

חייב מאסה קריטית

נכון לעכשיו, כמה שבועות אחרי שהאתר עלה לאוויר, הוא עדיין סובל מבעיה אחת אקוטית שמונעת ממנו להתרומם, ויכולה לפגוע בצורה קשה בעתידו: היעדר מאסה קריטית של אנשים: הבסיס להצלחה של אתר חברתי בכלל, ואתר זה בפרט, תהיה כמות האנשים שייקחו בו חלק.

זה מסוג האתרים שלא יכולים לעבור מפה לאוזן, בשיטת חבר מביא חבר, אלא חייב לדבר במאסות. אם בתור גולש שרק מחכה לרגע בו אמצא חברה שתלבש טייץ הדוק ותצא עמי למסע אופניים נוכח השקיעה, לא אמצא מספיק אופציות ראויות - זו חתיכת בעיה. ובינתיים אין מספיק אופציות.
 
כרגע הדבר הכי חי באתר הוא מבזק החדשות, אבל בשביל לקרוא שאברם גרנט יאמן את צ'לסי יש מספיק אתרים. הכוח שלו הוא באפיון - בהנחת האצבע על שירות שחסר. מצד שני, ברמה העיצובית הוא מעט בעייתי. יש מנטרה חדשה, שקובעת שקטגוריות ניווט ראשיות שממוקמות בצד ימין הן פאסה. כך שבמקביל לתחושה שיש בלזוז מורכבות מידעית שמפוצחת היטב, הוא מעורר הרגשה של ווב אחדיות מיושנת ששורה על העיצוב.

קשה להצביע על הפיצ'רים המדויקים, אבל לא ככה נראות היום רשתות חברתיות. גם העובדה שהלוגו של האתר מופיע שלוש פעמים בעמוד הבית (ובאופן בולט למדי) לא ממש תורמת.

בכל אופן, אם האתר ייתן את השירות שהוא מתיימר לתת, דבר מכל זה לא יעמוד בעוכריו, ואולי יגיל יוכל להגשים את חלומו, לברר לפני נסיעה ללונדון אם יש חבורת הייטקיסטים שמשחקת בהייד פארק בשישי וצריכה קשר אחורי. אין צורך בדרכון אירופי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by