ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
להוריד מוזיקה חוקית בחינם 

להוריד מוזיקה חוקית בחינם

 
 
נענע מחשבים

אתר SpiralFrog מאפשר לצרכני המוזיקה המקוונת להוריד שירים בחינם באופן חוקי. המודל העיסקי: פרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
SpiralFrog, שעלה היום (ב') לרשת, מציע לגולשים להוריד מוזיקה חינם באופן חוקי. האתר, שנכון להיום מכיל כ-770,000 שירים של אמנים כמו U2 או טימבהלנד, מבטא את ההכרה המתגברת בתעשיית המוזיקה כי נדרשת החלפת דיסקט בנוגע לדרכים לשיווק מוזיקה, בעיקר לאור ההדרדרות המתמשכת בהיקף מכירות הדיסקים והתגברות הפיראטיות.

המודל העיסקי של SpiralFrog מבוסס על מתן שירים חינם תמורת צפיה בפרסומות. זה אמנם נחמד יותר מאשר לשלם 99 סנט עבור שיר בודד ב-iTunes, אך עם זאת, לא הכל ורוד. השירים עצמם יורדים באיטיות יחסית (כ-90 שניות לשיר על פי Wired), זאת, מאחר שהאתר מבוסס על המתנה בתור, שמחייבת הקלקה חוזרת בכדי להתחיל את תהליך ההורדה. כך, הורדת שני אלבומים למשל, עשויה לארוך כחצי שעה, שבמהלכה נדרש הגולש להישאר באתר.
 
 בשניה הראשונה, הרעיון של הורדת מוזיקה חינם באופן חוקי, נשמע כמו משהו שחיכינו לו הרבה זמן. אבל כשמגלים את כל החוקים הדרקוניים, כולל המחויבות העבדותית למלא סקרי צרכנים מדי חודש, רק כדי להמשיך לשמוע את המוזיקה שכבר הורדת - לא ברור אם זה בכלל שווה את הטירחה; לא לצרכנים ולא לחברות המוזיקה.

אנשים מורידים שירים כי הם רוצים לדעת שהקבצים הללו יישארו זמינים בכל זמן ובכל מקום. הם לא רוצים להמשיך לעבוד בשביל זה כל הזמן ולגלות שאולי בעוד חודש המוזיקה תהפוך לא זמינה. ובכלל, פריחתם של שירותי רדיו מקוונים כמו BlogMusik.Net, שמאפשרים לשמוע כל אלבום שרוצים בסטרימינג ובאופן מיידי, מעלה את שאלה אחת פשוטה: האם הפורמט של הורדת מוזיקה לא איבד מהרלוונטיות שלו? 
חסרונות נוספים: כדי לשמור את השירים באופן קבוע, נדרש הגולש לחזור לאתר מדי חודש, ולמלא שאלונים שונים על הרגלי צריכת המוזיקה שלו. כמו כן, לא ניתן לצרוב את השירים על גבי דיסקים, הוא אינו תומך במקינטוש ולא ניתן להאזין לשירים באמצעות נגן iPod, אלא רק במכשירים תואמי חלונות. עבור ישראלים קיים חסרון מהותי - לעת עתה, רק גולשים מארה"ב וקנדה יכולים להוריד בו קבצים.

18 מיליון דולר

SpiralFrog הוציאה בארבע השנים האחרונות כ-10 מיליון דולר, נאלצה להחליף מספר מנהלים ותזדקק כנראה ל-18 מיליון דולרים נוספים על מנת להחזיק מעמד גם בשנה הבאה. כרגע, חברת התקליטים הגדולה היחידה שמשתתפת בניסוי היא יוניברסל, שמחזיקה בנתח שוק של כרבע מתעשיית המוזיקה בארה"ב, שתמיכתה מהווה בסיס משמעותי לפרויקט.

על פי הערכתו של ג'ו מוהן, מייסד SpiralFrog, יזדקק האתר לכ-10 מליון גולשים בחודש כדי שיוכל להפוך ריווחי. כעת ניתן לראות אם מדובר בעוד כשלון מהדהד בשרשרת הנסיונות להרוויח ממוזיקה בתחילת שנות ה-2000 או שמא אנו עדים להולדתו של מודל כלכלי חדש ורענן, שיציל את התעשיה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by