ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גוגל מציעה: תקן פרטיות 

גוגל מציעה: תקן פרטיות

 
 
רויטרס

ענקית החיפוש פונה לאיחוד האירופי בתקווה שיסייע לה להנהיג תקנון פרטיות בינלאומי אחיד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מצלמת מעקב. וזה עוד נחשב לנוקשה (צילום: stock.xchng)
 מצלמת מעקב. וזה עוד נחשב לנוקשה (צילום: stock.xchng)   
גוגל, חברת האינטרנט הגדולה בעולם, תשתתף ביום שישי בצרפת בפגישה של קובעי מדיניות באיחוד האירופי, לניסוח כללי יסוד להגנה על פרטיות.

פיטר פליישר, מנהל הפרטיות הגלובלית בגוגל, ינצל ישיבה איזורית של אונסק”ו בשטראסבורג כדי לקרוא למדינות לאמץ כתקן בינלאומי את עקרונות הפרטיות להם תסכמנה מספר מדינות במזרח אסיה ואוסטרליה.

פליישר מסר כי הקווים המנחים לניסוח הכללים היו עקרונות “מסגרת הפרטיות” של ה-APEC (ארגון שיתוף הפעולה הכלכלי של מדינות מזרח אסיה ואוסטרליה), שמפקחים על השימוש במידע בהקשר מסחרי.

ההנחיות של APEC התקבלו על ידי מדינות שונות - בהן אוסטרליה שלה מדיניות פרטיות נוקשה, המושפעת מאירופה, וכן הממשל הקומוניסטי בוויטנאם, שם הדרישות לפרטיות גברו במקביל להשתרשות השוק החופשי בכלכלה המקומית.

“אם מדינות שונות כל כך יכולות להסכים על עקרונות פרטיות, אנחנו חושבים שזה מודל טוב לכל העולם”, אמר פליישר, והוסיף כי בדרך כלל, “אנחנו עדים למחסור בתקני פרטיות” מסביב לעולם.

לדברי פליישר, בריאות הרשת, הכלכלה הגלובלית והתוכנית העסקית של גוגל עצמה, מחייבים התקדמות מעבר לכללי הפרטיות המקומיים הקיימים כיום וסותרים זה את זה.

הוא תיאר תרחיש טיפוסי של מסחר מקוון, בו לקוח צרפתי עושה שימוש בשירות מקוון של חברה אמריקנית. זו עשויה להחזיק מאגרי מידע במספר מדינות, כמו בלגיה או אירלנד. שירות הלקוחות עשוי להגיע מהודו. “בכל פעם שמישהו משתמש בכרטיס אשראי, הפרטים אודותיו עשויים לעבור חמישה או שישה גבולות לאומיים”, הסביר.
 

אין מדיניות אחידה

 
באירופה קיימת כבר מערכת נוקשה ואחידה של חוקי פרטיות, אך כפי שציין פליישר, הם התקבלו בשנת 1995, לפני התפשטות האינטרנט. מצד שני, בארה”ב אין מדיניות פדרלית אחידה באשר לפרטיות, אלא גישה אקראית שמשתנה ממדינה למדינה ומתעשיה אחת לאחרת. בקנדה נהוגה גישה היברידית, המשלבת בין שני המחנות.

גוגל, שמתיימרת לארגן ולהנגיש את כל המידע בעולם, זוכה באופן תדיר לביקורת על מדיניות הפרטיות שלה. בעקבות זאת הגבירה לאחרונה את מאמציה לקדם שינוי מדיניות ורגולציה עצמית בתוך תעשיית האינטרנט, בתקווה שצעד זה יתן מענה לאלו המבקרים את גישתה חסרת התקדים למידע הפרטי של הגולשים.

הניסיון של גוגל לרכוש את ספקית שירותי הפרסום המקוון DoubleClick משך את תשומת ליבם של המחוקקים האמריקניים, שהביעו חשש מהעוצמה הגוברת שלה בכל הנוגע לפרסום מקוון ומהעובדה שהיא מאחסנת הררי מידע על הרגלי הגלישה של משתמשיה.
 

הסתייגות מארה"ב

מסגרת הפרטיות של APEC נועדה ליצור הרמוניה בין התפיסה של פרטיות במעצמות כלכליות כמו סין וארה”ב, לבין מסורות אסייתיות ואירופיות, כפי שהן משתקפות במדיניות של הונג קונג, קוריאה, יפן, אוסטרליה וניו זילנד, יטען פליישר בישיבה.

תשעת העקרונות של המסמך מתמקדים בהגנה על פרטיות המשתמש, יישום אמצעי בטיחות במאגרי מידע, שקיפות ויידוע משתמשים, גישה ואפשרות תיקון מידע לא מדויק ושימושים מסחריים במידע פרטי.

גוגל תציג רעיונות אלו בפגישה שתתקים במונטריאול במהלך ספטמבר. כמו כן, לדברי פליישר, החברה מתכננת להיוועץ במתחרות מיקרוסופט ויאהו כדי לדון בצעדים נוספים של רגולציה עצמית בהם יכולה התעשייה לנקוט, כמו קיצור זמני אגירת המידע.

כשנשאל מדוע הענקית האמריקנית מקדמת מדיניות פרטיות באירופה במקום בוושינגטון, הביע פליישר הסתייגות מפעילות מקומית. “אני פשוט לא מאמין שזה יקרה בקונגרס הזה”, אמר והוסיף כי, “אם יתקיים דיון בנושא בעולם, הדבר יעזור לקדם דיון דומה גם בארה”ב”.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by