ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב: פרסומות גם בסלולרי 

בקרוב: פרסומות גם בסלולרי

 
 
רויטרס

מפרסמים באירופה נלהבים מן האפשרות לשגר לטלפון שלכם מודעות באמצעות בלוטות'. כרגע נראה שאין מי שיעצור אותם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הטלפון הסלולרי שלנו הוא אחד המקומות האחרונים שנותרו (לפחות באופן יחסי) חופשיים מפרסומות. אך המצב עומד להשתנות. משרדי פרסום מצאו דרך להיצמד גם אל הטלפונים הניידים שלנו ולשדר אליהם פרסומות באמצעות בלוטות', טכנולוגיה שמשמשת לחיבור אלחוטי בין התקנים שונים.
 
 
כך זה עובד: אם תעמדו במרחק של 10 מטרים משלט פרסומת אינטראקטיבי, חלון ראווה או קופת כרטיסים המצוידים במשדר בלוטות', תופיע על צג מכשירכם הודעה ובה הצעה להפעיל את חיבור הבלוטות' ולקבל קובץ, שתוכנו עשוי להיות סרטון וידאו, שיר או קופון הנחה.

אל תופתעו אם יום אחד במהלך שיטוט אקראי בשאנז אליזה למשל, לנקום - אחת החברות שמשתמשות בטכנולוגיה - תזמין אתכם להתנסות בבושם החדש שלה, שנמצא בחנות הסמוכה. אתם גם עשויים למצוא את עצמכם מקבלים חלק מפרסומת וידאו של קוקה קולה או קלים מתוך סרט האנימציה Happy Feet של וורנר.

"טלפון סלולרי הוא המכשיר האלקטרוני היחיד שמרבית האנשים לוקחים אותו לכל מקום, כך שמדובר בהזדמנות טובה מדי מכדי שהמפרסמים יחמיצו אותה", אמר ניק ג'ונס, אנליסט טכנולוגיות אלחוטיות בחברת המחקר גרטנר.
 

המפעילות רוצות עוד הכנסות

אך מפעילי הסלולר אינם מראים התלהבות רבה משיווק באמצעות בלוטות', מאחר שמדובר בשימוש שאינו כרוך בתשלום, ולרוב, אינו מייצר הכנסות נוספות עבורם. במקום, חברות סלולר כמו אורנג', מעדיפות שימוש בטכנולוגיה מתחרה, שנקראת Code 2D או QR (ראשי תיבות של quick response codes).

הברקודים הללו, שכבר נמאצים בשימוש ביפן, נסרקים על ידי עדשת המצלמה שבסלולרי, ושולחים את המשתמש ישירות לעמוד אינטרנט. גישה לאינטרנט באמצעות הסלולר דורשת בדרך כלל רכישת חבילת חיבור תמורת תשלום נוסף.

"בלוטות' אינו מספק מענה לכל צרכי השיווק הנייד שלנו", אמר ז'אן נואל טרונק, מנהל אורנג' צרפת. "עבורו, Code 2D עדיף בהרבה". אורנג', שפועלת גם בבריטניה, פולין, ספרד וישראל, ביקשה מיצרני הסלולר שהחל משנת 2008 יציידו את המצלמות שהם משלבים במכשיריהם ביכולות Code 2D.
 
 

שלא נתעצבן

אילוסטרציה. בקרוב גם הוא יתמלא בזבל (צילום: רויטרס)
 אילוסטרציה. בקרוב גם הוא יתמלא בזבל (צילום: רויטרס)   
אך המפרסמים אינם זקוקים לתמיכה מהמפעילות. אחרי הכל, הצרכנים יכולים להשתמש בבלוטות' לצורך העברת קבצים גם בלי רשות המפעילה ואפילו בלי להיות מחוברים למפעילה זו או אחרת.

כך שאל לכם להתפלא אם פרסומות בלוטות' יהפכו בעתיד לדבר שבדגרה. בסך הכל, הן מאפשרות למפרסמים לשגר פרסומות ממוקדות ורלוונטיות יותר לעומת אמצעי תקשורת אחרים, כמו רדיו או טלוויזיה.

"שיווק נייד מבוסס על מערכת יחסים של אחד על אחד, ואילו שיווק בטלוויזיה או ברדיו מבוסס על תקשורת של אחד עם רבים", אמר ג'ונס והוסיף, "טלפונים סלולריים לוקחים את שיטת השיווק האישי הזו צעד נוסף קדימה".

אם כי, בהקשר זה יש לקחת בחשבון עניין נוסף: האם המודעות הללו לא ירגיזו את הצרכנים יותר מכל דבר אחר. פביאן בקרס, מנכ"ל חברת הפרסום הסלולרי הצרפתית Kameleon, דוחה את הרעיון שמדובר בספאם ולא יותר, מאחר שהצרכנים יקבלו אותן רק אם יבחרו בכך.
 

בפריז חושבים אחרת

ובכל זאת, רבים מסכימים שעל מנת שהשיווק בבלוטות' יעבוד, הלקוחות צריכים להרוויח ממנו משהו. לוגו של חברת ביטוח לא ממש יעורר בהם עניין.

"בתקופה שבה המפרסמים בטלוויזיה נאבקים כדי למשוך צופים, שיווק סלולרי עשוי להפוך לפלח שוק משמעותי בעולם הפרסום", אמר ג'ון האדסון, סמנכ"ל לענייני PC, מכוניות וצרכנים ב-CSR. "אבל זה יצטרך להיות יותר מסתם 'המקדונלדס הקרוב ביותר נמצא במרחק 200 מטר ממך'", הבהיר.

חלק מן הרשויות המקומיות מאמינות שלטכנולוגיה האלחוטית קצרת הטווח יש עתיד גם בזירת השירותים הציבוריים. עיריית פריז החלה לאחרונה להציע מפות ומדריכים מעודכנים של העיר שישודרו למכשירי סלולר באמצעות 20 תחנות ניידות של העיריה. מדובר במיזם שמעורר עניין רב מאז הושק, ביולי.

"אנחנו מנסים לבחון את היכולת של הציבור להשתמש בבלוטות' ואת התאבון שלהם למידע נייד", אמר ז'אן פיליפ קלמנט, מנהל הטכנולוגיה של עיריית פריז, שמנהל את הפרויקט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by