ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פרינס תובע את Youtube 

פרינס תובע את Youtube

 
 
רויטרס

הזמר בן ה-49 מתכנן לנקוט שורה של צעדים משפטיים נגד אתר שיתוף הווידאו ו-eBay, בגין שימוש לא מורשה ביצירתו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הזמר פרינס מתכנן לתבוע את YouTube ואתרי אינטרנט מובילים נוספים בגין שימוש לא מורשה במוזיקה שלו, בנסיון "להחזיר לעצמו את השליטה על הפצת היצירה שלו ברשת".
 
 
האיש, שעומד מאחורי להיטים כמו Purple Rain, When Doves Cry ואחרים, אמר שלשום (ה') כי YouTube לא יכול לטעון שלא היתה לו שליטה על סרטוני הווידאו שהגולשים מעלים לאתר. "YouTube בפירוש מסוגלים לסנן תכנים פורנוגרפיים ופדופיליים, אך נראה כי הם בוחרים לא לסנן קליפים של מוזיקה וסרטים בלתי מורשים, אשר מהווים את הסיבה העיקרית להצלחתם", מסר הזמר.

אתר שיתוף הווידאו הפופולרי בעולם מסר בתגובה כי הוא עובד בשיתוף האמן על מנת להגיע להסכמה לגבי היצירות שמועלות לאתר ושייכות לו. "מרבית בעלי התכנים מבינים שאנחנו מכבדים זכויות יוצרים ועובדים קשה כדי לסייע להם לנהל את התכנים שלהם. אנחנו מפתחים כלים חדשניים שיאפשרו להם לעשות זאת בצורה טובה אף יותר", אמרה הפרקליט הראשי של YouTube, זהבה לוין.

"יש לנו שיתופי פעולה גדולים עם לייבלים מוזיקליים בולטים בכל העולם, שמבינים את היתרונות של שימוש באתר כאמצעי תקשורת נוסף עם המעריצים", ציינה.
 

התעשיה מחבקת

בנוסף לאתר שבבעלות גוגל, פרינס מתכנן לנקוט בצעדים משפטיים גם נגד אתר המכירות הפומביות eBay ואתר Pirate Bay, שמואשם על ידי תעשיית הבידור בהיותו מקור מרכזי להפצת סרטים ושירים פיראטיים.

תביעות אלו הן ההתפתחות האחרונה בנסיונה של תעשיית המוזיקה להשיב מלחמה לפיראטיות, ולהשיב לידיה את השליטה בתכנים, בעידן שבו שיתוף קבצים, טלפונים סלולריים ואתרי וידאו הופכים את אכיפת זכויות היוצרים לכמעט בלתי אפשרית.

עם זאת, מדובר בצעד נדיר למדי. בעוד שאמן בסדר הגודל של פרינס תובע אתרי אינטרנט פופולריים, לא מעט יוצרים חדשים דווקא מעודדים שימוש בשיתוף קבצים כחלק מהנסיון שלהם ליצור לעצמם קהל מעריצים ולעורר באזז מסביב לאלבום שלהם.
 
 
פרינס. לא תמיד ראה עין בעין עם התעשיה (צילום: רויטרס)
 פרינס. לא תמיד ראה עין בעין עם התעשיה (צילום: רויטרס)   
"פרינס מאמין שהאמנים - כיוצרים ובעלים של המוזיקה שלהם - צריכים לדרוש בחזרה את השליטה על היצירה שלהם", נכתב בהודעה שפירסם הזמר. נראה שהיוזמה הזו תמצא חן בעיני חברות וחנויות המוזיקה, שלא תמיד ראו עין בעין עם הזמר בן ה-49. בעבר התייחס פרינס לתעשיית המוזיקה כאל "תעשיית הספקולציות" וחילק עותקים של אלבומו האחרון, Planet Earth, ללא תשלום בעיתון בריטי.

על פי הדיווח של ג'ון ג'יאקובי, מנהל חברת Web Sheriff, שנשכרה לצורך תיאום הפעולות המשפטיות, "בשבועיים האחרונים הוסרו באופן ישיר כ-2,000 קליפים של פרינס מ-YouTube". אך לדבריו, "הבעיה היא שאפשר להסיר את כל הסרטונים ולמחרת היום יהיו 100 או 500 אחרים. זה מגיע על חשבונו של פרינס".

החברה הסירה גם 300 מוצרים מ-eBay, שם נמכרה סחורה פיראטית מגוונת שנשאה את שמו של פרינס, כמו שעונים, גרביים, ספלים ומחזיקי מפתחות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by