ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תרדו לנו מהממיר 
 
 שום סליחה. תקלה   
 
מערכת חיים ברשת

בקרוב לא נוכל להקליט סרטים מהכבלים הדיגיטליים, לא נוכל לעשות לעצמנו אוספים ביתיים מהדיסקים שקנינו. הוליווד הכריזה מלחמה במי שמעלה את הסרטים לקאזה - ומדובר בעיקר בנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גארי מרסון הביא את הטלוויזיה הדיגיטלית שלו הביתה, חיבר אותה לכבלים שלו וישב לראות מה יש בערוץ האהוב עליו, HBO. אלא שבמקום לראות את טוני סופראנו דופק למישהו אלה בראש, או אולי את קארי בראדשו שוקלת הצעת נישואים מאיזה פליט קרואטי, המסך שלו הראה לו את המסר הבא: "שים לב - הגבלות הקלטה מונעות ממך לצפות בתוכנית זו בפורמט ה-HD (היי דפינישן - ח.ב). לקבלת יותר מידע נוסף אנא בדוק את ספר ההדרכה של הממיר הדיגיטלי שלך". תודה.

על פי כתבה שהופיעה בניו-יורק טיימס, כשמר מרסון ניסה לברר מה פשר ההודעה המוזרה הזו, שפגמה את ההנאה שלו מהמכשיר החדש, 8,000 דולר מחירו, ענה לו נציג השירות כי המסר נועד בכלל לנציגי אולפני הטלוויזיה, שבחנו בדיוק את יישומה של טכנולוגיה נגד-פיראטיות בדור החדש של הטלוויזיות. כנראה שקנית את המכשיר שלך מוקדם מדי, אמר הנציג למרסון.

אחת אחרי השניה מתחילות להיערם הראיות, כולן מצביעות על כך שחברות התוכן האמריקניות (או בקיצור, הוליווד) החליטו לצאת למלחמה רבתי נגד צרכן המוזיקה והסרטים הממוצע, החשוד לדעתן בהעתקות חסרות הבחנה של כל קליפ, סרט או אלבום המגיע לידיו והפצתם ברשת דרך קאזה. שורת צעדים מגבילים בהן נקטו החברות הללו באחרונה מצביעות על ימים של מלחמה עיקשת בינן ובין הצרכן על עתיד התוכן הדיגיטלי.

הדוגמא של מרסון, המצביעה על כך שבקרוב יתקשו לקוחות כבלים דיגיטליים בארצות הברית (ואחר-כך בשאר העולם, כמובן) להקליט תוכניות המשודרות בפורמט דיגיטלי, היא כנראה השלב הבא במאבק. אלא שגם השלבים הנוכחיים צריכים להדאיג: לקוחות שקנו דיסקים גילו שהם לא יכולים להשמיע אותם במחשב, או שמא איכות המוזיקה המופקת נפגמת. חברה שפיתחה תוכנה לגיבוי סרטי DVD על CD מתמודדת עם חברות הסרטים בבית המשפט. סרטים ושירים "מתפוגגים" מהדיסקים שלהם 24 שעות לאחר שמקשיבים להם. סיוט.

החזון של חברות התוכן פשוט: כשתקנה דיסק, או תוריד שיר, תתלווה לפיסת התוכן שלך סדרת הוראות - אם תוכל להקשיב לו למשך יום אחד, שני ימים, שבוע או לנצח, אם תוכל להעתיק אותו פעם אחת, פעמיים או עשרים פעמים, אם תוכל להקשיב לו במכשיר הנייד שלך, בכל מכשיר נייד או באף מכשיר נייד. לפי השימוש כך גם התשלום.

"אתה לא קונה מוזיקה, אתה קונה מפתח", אומר בכתבה לארי קנסוויל, נשיא eLabs ביוניברסל, חברת המוזיקה הגדולה בעולם. לטענתו שיטת השימוש החדשה "מאפשרת מודלים עסקיים". שמחה וששון.

מה שמעיק בכל הסיפור הוא שכולם יודעים שזה לא יעזור. לאף אחד בהוליווד אין התנגדות ליכולת שלנו ליצור לעצמנו עותק של סרט או דיסק שקנינו, אלא "שנהיה אידיוטים אם לא נזהר מהסיכונים הבאים עם היכולת הזו", כמאמר נשיא פוקס פיטר צ'רנין, שמתכוון כמובן להפצת התוכן ברשת דרך תוכנות שיתוף הקבצים. ובדיוק את שיתוף הקבצים ברשת כנראה שלא יצליחו למנוע בשיטה החדשה. "זה לא יעצור האקרים רציניים", אומר מארק קופר מהתאחדות הצרכנים האמריקנית, "כל מה שייצא מכל הסיפור הזה זה אי נוחות לצרכן הממוצע".

עד מתי תמשך ההתשה המתמדת הזו? יש מי שצופה כאן תהליך של 3-7 שנים של פלישות ונסיגות של חברות התוכן מחופש הקניין של הצרכנים. אכן, מלחמה ארוכה עומדת לפנינו.

אולי כדאי לעבור בחזרה לאנלוגי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by