ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הלילה: iPod חדש 

הלילה: iPod חדש

 
 
רויטרס

האם נגן חדש יאפשר לאפל להתמודד בהצלחה מול התחרות הגוברת מצד חנויות מוזיקה מקוונות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אפל צפויה להשיק הערב (ד') נגני iPod חדשים, שאמורים להזריק מעט מרץ לקו המוצרים הוותיק שלה, ולסייע לאחות את הסדקים שמאיימים על שליטתה בשוק המוזיקה המקוונת בעקבות עריקתם של כמה שותפים לדרך.

כהרגלה, לא חשפה יצרנית המקינטוש על מה יכריז המנכ"ל סטיב ג'ובס בנאומו, אך מרבית האנליסטים מהמרים על נגן iPod עם מסך מגע גדול ודגם ממוזער של iPod Nano. על פי ההערכות, יתכן שג'ובס יציג באירוע, שיערך בסן פרנסיסקו ב-20:00 שעון ישראל, נגן שמאפשר רכישה והורדה של שירים מ-iTunes באופן אלחוטי ואף יכריז על תוספת מיוחלת לקטלוג שבאתר: שיריה של להקת הביטלס.
 

איפה התחרות?

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, עם ה-iPod Nano הראשון (צילום: רויטרס)
 סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, עם ה-iPod Nano הראשון (צילום: רויטרס)   
אפל נמצאת בתקופה כרגע קריטית בכל הנוגע להובלתה את שוק המוזיקה הדיגיטלי, שבאה לידי ביטוי לא רק במובילות בשוק הנגנים, אלא גם בשליטתה בפלח חנויות המוזיקה המקוונות. iTunes חוותה לא מעט נטישות בחודשים האחרונים, כאשר שותפי תוכן כמו NBC הביעו אי שביעות רצון מתמחור הקבצים הנמכרים באתר.

מכירות נגני iPod מהוות 29% מתוך הכנסות בסך 5.4 מיליארד דולר שרשמה החברה ברבעון האחרון, כאשר הדגמים החדשים אמורים להגיע לחנויות בזמן לעונת החגים בארה"ב.

"המתחרים תמיד נראים כאילו הם מנסים להדביק את הקצב עם הדור האחרון של מוצרי אפל. זה מקשה עליהם להתמודד איתה כשווים בתחום הזה", אמר מייקל גרטנברג, אנליסט בחברת המחקר גרטנר.
 

כשהמניה קופצת העכברים בורחים

 
במיטב המסורת, המניה של אפל נהנתה מעליה חדה מאז ההכרזה על האירוע, ושוויה עלה ב-13.5% בשבוע האחרון. לצמיחה תרמו גם שני דו"חות שפורסמו לאחרונה: האחד מחברת המחקר iSuppli, לפיו ה-iPhone היה הסמארטפון הנמכר ביותר בארה"ב ביולי; והאחר מ-Piper Jaffray, שצופה כי מכירות ה-iPhone ומחשבי המקינטוש יעלו על התחזיות הראשוניות.

עדכון היצע הדגמים של אפל נחוץ לשמירה על השליטה של ה-iPod בשוק הנגנים בארה”ב, בה שבעה מכל עשרה נגנים הם מתוצרת החברה.

בשבוע שעבר, הודיעה NBC Universal, הספקית הגדולה ביותר של תכני וידאו ב-iTunes, שלא תחדש את החוזה שלה עם אפל לאחר שזו לא נענתה לבקשתה, להגמיש את מדיניות תמחור התכנים שבבעלותה. "זו היתה סכין בגב אפל. אם NBC הולכת, אחרים עלולים ללכת גם", אמר גארן אפטאהי, אנליסט בחברת ThinkEquity Partners.
 
 

הנה התחרות

מוקדם יותר השנה, הודיעה גם חטיבת המוסיקה של יוניברסל שלא תחדש חוזה ארוך טווח למכירת שירים ב-iTunes, ותשמור לעצמה את האפשרות לחתום על חוזה בלעדי עם שירות אחר.

iTunes עומדת עתה גם בפני תחרות גוברת מצד חברות כמו וולמארט (שלפני חודש החלה למכור שירים להורדה ללא מגבלות DRM), אמזון שצפויה להשיק חנות מוסיקה מקוונת החודש ו-MTV Networks ו-RealNetworks, שמאחדות את שתי חנויות המוסיקה שלהן.

"למה שלא כולם יעברו להפצה דיגיטלית? NBC עשויה לעבור לשירות אחר ולהגיד, 'תנו לנו תוכנית תמחור טובה יותר, ונתחום אתכם על הסכם בלעדיות'. אני לא משוכנע ש-iTunes תהפוך להיות השליטה הבלתי מעורערת בתחום המדיה הדיגיטלית כפי שכולם חושבים שהיא תהיה", סבור אפטאהי.
 

ה-iPod ו-iTunes

ה-Walkman החדש של סוני. עם וידאו (צילום: יח"צ)
 ה-Walkman החדש של סוני. עם וידאו (צילום: יח"צ)   
סוני, ענקית האלקטרוניקה היפנית שהחזיקה פעם את כל שוק הנגנים הניידים עם קו מוצרי ה-Walkman שלה, מנסה גם היא לחזור לעניינים עם נגני מדיה ניידים חדשים, ולפי השמועות היא בודקת אפשרות להקמת שירות להורדת מוסיקה ווידאו.

iTunes מהווה חלק קטן יחסית מאפל, עם מכירות של כ-600 מיליון דולר ברבעון האחרון. אבל כל מעריצי ה-iPod שמו את אפל במקום השלישי ברשימת חנויות המוסיקה בארה"ב, לפי מחקר של NPD.

"בשלב זה, חנויות המוסיקה והשירות מונעות על ידי הנגנים, ולא להיפך. אף אחד לא קונה מוסיקה ב-iTunes ורק אחרי זה הולך לקנות iPod”, מזכיר גרטנברג.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by