ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עתיד ה-DVD 

עתיד ה-DVD

 
 
רויטרס

בלו-ריי או HD-DVD, איזה מהפורמטים ישלוט בעתיד בסלון שלנו? המומחים חלוקים בדעתם, אבל מסכימים שההכרעה תארך זמן רב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפילוג באולפני הוליווד סביב הבחירה בטכנולוגיית ה-HD שתחליף את ה-DVD הולך ומעמיק, ומגביר את החשש שיעברו שנים בטרם נגני הדור הבא יהפכו לפריט סטנדרטי בבתי הצרכנים.
 
 
פרמאונט ו-DreamWorks חתמו לאחרונה על הסכם הפצה בלעדי עם טושיבה, יצרנית תקליטורי HD-DVD, שיהיה בתוקף בשנה וחצי הבאות. צעד שהעמיד את הפורמטים היריבים - HD-DVD ובלו-ריי של סוני - בנקודת שיוויון.

פרמאונט מקווה שנגני ה-HD-DVD הזולים, שמחירם החל מ-299 דולרים בהשוואה ל-499 דולר של נגני בלו-ריי, יפתו את הצרכנים לרכוש יותר סרטים המוצעים בתקן זה במהלך תקופת החגים הממשמשת ובאה.

"אנחנו נמצאים בתחילת הדרך בכל מה שנוגע לתוכן הזמין על גבי מדיית HD", אמר קלי אייברי, נשיא חטיבת הבידור הביתי בחברה. "הגישה שלנו היא להתמקד במה שמעניין את הלקוחות", הוסיף.
 

סוני מובילה

אך אולפני וולט דיסני שמים את יהבם דווקא על תקן בלו-ריי, ושלחו מופע דרכים לשמונה הקניונים הגדולים בארה"ב, על מנת לקדם את מכירת נגני הבלו-ריי. "המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים עם המופע Disney Magical Blu-Ray Tour ולחנך את כלל הצרכנים", הסביר בוב צ'אפק, נשיא חטיבת הבידור הביתי בדיסני.

לדברי ריץ' גרינפילד, אנליסט מחברת המחקר Pali Research, העובדה שפרמאונט העבירה את תמיכתה מבלו-ריי ל-HD-DVD "מהווה שינוי משמעותי במצב הקיים", זאת, מאחר שנכון להיום, פרמאונט היא מפיצת הסרטים המובילה. שמונה מתוך 15 הסרטים הרווחיים ביותר של השנה, לרבות שרק השלישי, הרובוטריקים והארי פוטר ומסדר הפניקס, הופצו על ידי אולפנים שמפיצים סרטים על גבי תקליטורי HD-DVD בלבד או על גבי שני התקנים.

טום אדאמס, נשיא חברת המחקר Adams Media Research, סבור שב-18 החודשים הקרובים, במהלכם יזכה ה-HD-DVD ביתרון הבלעדיות בשני אולפנים גדולים, נחשבים ממילא לתקופה שבה המכירות של הטכנולוגיה החדשה איטיות, ולכן לא תהיה לכך השפעה דרמטית על הצרכנים.

"מבחינתנו, מדובר במעבר שקט יחסית. זו אחת הסיבות שדווקא התקופה הזו, של ההתחייבות לבלעדיות, לא נשמעה לאולפנים מאיימת", אמר אדאמס.
 
 
תצוגה של סרטי HD-DVD. חוסר ההתאמה פוגע בשוק (צילום: רויטרס)
 תצוגה של סרטי HD-DVD. חוסר ההתאמה פוגע בשוק (צילום: רויטרס)   
מאז הושקו מכשירי הדור הבא, נמכרו 3.9 מיליון יחידות מהם, מספר המתגמד לנוכח 1.66 מיליארד היחידות של מכשירי DVD ווידאו רגילים, שנמכרו השנה. האומדנים הראשוניים של Adams Media Research מצביעים על כך ש-1.5 מיליון בתי אב בארה"ב מחזיקים בקונסולת פלייסטיישן 3, שמאפשרת לנגן סרטי בלו-ריי או בנגנים ייעודיים, לעומת כ-300,000 בתי אב שמשתמשים בקונסולת Xbox של מיקרוסופט או בנגני HD-DVD עצמאיים.

סוני מושלת גם בשוק תוכנות ה-HD, ומכרה פי שניים מכמות התקליטורים שמכרה מתחריה בארה"ב. שני הפורמטים נמצאים בשיוויון בכל הנוגע למספר הכותרים שהופצו - על פי נתוניDigital Entertainment Group מדובר ב-200 דיסקים.

המתנה ממושכת

אך גם אדאמס וגם אחרים מזהירים כי למרות יתרון הראשוניות של סוני, עדיין מוקדם לקבוע איזה פורמט ינצח. אדאמס למשל, צופה שבשנת 2008 יוביל HD-DVD, לפחות בכל הנוגע למספר הנגנים שיימכרו, שיעמוד על כ-1.1 מיליון בתי אב, זאת, בהשוואה ל-900,000 בתי אב שיחזיקו נגני בלו-ריי ייעודיים.

גם בחברת PriceWaterhouseCoopers החליטו להמתין כמה שנים עד שהמציאות תקבע מי מהשניים ינצח. "מעט מאוד נגני HD נרכשו עד עכשיו, ונראה שהדבר מעיד על כך שקיומם של שני תקנים מתחרים עלול לבלום את התפתחות השוק", מסרה החברה בתחזית שלה לשנים 2007-2011.

אדאמס סבור שאולפנים שיבחרו פורמט ספציפי במהלך ההמתנה הממושכת למנצח בקרב, עלולים למצוא עצמם זורקים כסף. "התפתחות חיובית יותר עבור התעשיה היתה צריכה להיות שהאולפנים התומכים באופן בלעדי בבלו-ריי ישחררו סרטים גם ב-HD-DVD", אמר. "לדעתנו מדובר בצעד בלתי נמנע", הוסיף.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by