ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אחד משלנו 

אחד משלנו

 
 
עמיחי שלו

הרשת החברתית של אתר הספורט One, שזכתה לשם EveryOne, נראית קצת כמו טריבונה ישנונית במשחק חוץ, אבל מאפשרת לאוהדים לצעוק בקולי קולות. ביקורת אתר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פעם, אם לא היה לך אתר אינטרנט - לא היית קיים. זה היה רק לפני כמה שנים, אבל דומה כאילו מדובר בגלגול אחר. בזמן האחרון מסתמנת מגמה מדאיגה, תמוהה ובעיקר יקרה, שבסמגרתה, אם אין לך רשת חברתית - אתה לא מאגניב ובאזזי. במובן מסוים, אתה גם לא קיים.
 
 
על פי המחירים הנהוגים כיום בשוק, הקמת רשת חברתית עולה 70-130 אלף דולר. יכול להיות שפה ושם יש הנחות, בארטרים, נסיבות, ידים שרוחצות ידים - אבל זה פחות או יותר הטווח. רק לשם השוואה, אתר אינטרנט בסיסי אמור לעלות 5,000-20,000 דולר; תלוי מי המזמין (כמה כסף אפשר לסחוט ממנו) ומי המבצע (כמה כסף הוא אוהב לסחוט מאחרים). מה שראיתם עד עתה זו רק ההתחלה, ועד החורף צפויות לעלות עוד כמה רשתות חברתיות "נושאיות".

מכיוון שספורט, יחד עם סקס, הימורים ומוסיקה, הוא אחד מיצרני התוכן הגדולים באינטרנט, זה אך טבעי שיקומו ברשת הישראלית רשתות חברתיות בנושאי ספורט. Web2sport כבר עשו זאת. גם ערוץ הספורט בקטע, ויש עוד כמה יזמויות שנמצאת באפלת קרנות הון סיכון. לא מפתיע שאתר One, הוותיק בין אתרי הספורט, מתהדר בנוצות הטווס החברתיות ומשיק רשת חברתית משלו: Everyone.
 

דרוש מנהיג

אם זה נראה לכם מוכר מ"קפה דה מארקר", אין זו מקריות. מדובר בפלטפורמה של dex: תבנית-על טכנולוגית אפיונית שמוצעת למכירה, וכל חברה יכולה ליצוק לתוכה מאפייני תוכן ועיצוב ייחודיים יותר או פחות.

אחרי ההשקה של הקפה, dex הפכה למושמצת: טענו שהיא איטית, לא ידידותית למשתמש, מביאה את הסעיף - בקיצור, כישלון. מאז נראה שאנשי dex אצו רצו למזער נזקים ואכן נראה שיפור בקצב של דה מארקר. יש הטוענים אמנם שזה עדיין לא מספיק, אבל לכל דבר מתרגלים, גם ל-dex, בעיקר כשדומה שיש בשטח אפליקציות גרועות יותר.
 
 
 
בקטע התוכני, הרשת החברתית של One היא בינתיים נחלתם הבלעדית של הגולשים האלמונים, שממבט ראשון נראים טינייג'רים, שכונתיים, רכילאיים - כמו האתר עצמו. אין עם זה בעיה עקרונית, ונראה שמדובר בבחירה של מנהלי האתר.

One יכול היה לגייס את שלל הסלבס המאיישים את שדרת הטורים שלו לצורך התרוממות ראשונית ויצירת תעבורה. מכיוון שלא עשו זאת, לעת עתה - מבחינה תוכנית - האתר נשמע קצת כמו טריבונה ישנונית במשחק של מכבי הרצליה. דוגמה: "אהלן אבי לוזון (יו"ר ההתאחדות), אני מצטער שאני פונה אליך בצורה כזאת סחבקית". בקיצור, אין כאן ערך מוסף ולא נראה שזו הקרקע עליה יצמחו בלוגרי הספורט של העתיד.

וחבל, כי המציאות מוכיחה שיישומי תוכן גולשים זקוקים ליד מכוונת. לקפה דה מארקר היה מנהל, אבל לא עורך. זה משהו שהרבה רשתות חברתיות עדיין לא הפנימו. גולשים מייצרים המון רעשי רקע, המון זבל אורגני, פה ושם הברקות. יד מכוונת צריכה להתפלש בתוך הסחי המקוון, לדלות משם יהלומים מלוטשים יותר או פחות ולדעת להציף אותם בהומפייג'. זה משהו אחד לתת לגולשים לכתוב את התוכן, ומשהו אחר לאפשר להם להחליט איזה תוכן טוב.
 

טריבונה דינמית

בכל מקרה, גם אם לא יצמחו מפה דיונים רציניים (וסביר להניח שלא), בכל זאת דומה שזה המקום שהכי מזמין אוהדים לבוא ולצעוק. הטוקבקים עושים את זה, אבל באופן חלקי. לאור כוחו של One בתעשיית התקשורת המקומית, סביר להניח שתהיה לרשת שלהם עוצמה שתחייב התייחסות.

יתכן ש-EveryOne תהיה מעין טריבונה דינמית ("השולטים", שממפה את מספר האוהדים של הקבוצות ברשת הוא פיצ'ר משובח שיכול לגרום לזבי חוטם המכנים עצמם "אולטראס" להתגייס בהמוניהם ולהתפקד לרשת), ומעניין יהיה לראות איך היא תתקיים בסמוך לאתר עצמו. מה יהיו יחסי הגומלין, האם תהיה זרימה של תכנים מפה לשם או חלוקה מחודשת של טראפיק (האם האתר יאבד תנועה לטובת הרשת, ואיך זה ישפיע על מפרסמים).

כי נכון, להרבה גופים יש רשתות חברתיות, אבל לרובם אין רשת חברתית חזקה ליד אתר חזק. Everyone יכול להיות ניסוי מעניין. הוא יוכל לגרום להרבה גופים בעלי שיגעון גדלות לחשוב פעמיים לפני שהם משיקים בעצמם רשת חברתית שאיש לא יתפקד אליה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by