ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
גאדג`ט 
טלוויזיה היא ההווה 

טלוויזיה היא ההווה

 
גאדג`ט |
 
רויטרס

מחר תיפתח בברלין תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה באירופה, שתתמקד במסכי טלוויזיה גדולים ושאר גאדג'טים מפתים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טלוויזיה באינטרנט, טלוויזיה בסלולר ווידאו על פי דרישה (VOD) עשויים להיות נושאי השיחה החמים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, אבל כשזה מגיע להחלטה אודות רכישה – יריד האלקטרוניקה IFA, שיפתח ביום שישי, מוכיח שמסכי טלוויזיה גדולים הם עסק משגשג מאי פעם.

מציגים מכל העולם יגיעו לברלין בתקווה לפתות כרבע מיליון מבקרים, שצפויים להגיע לאירוע, לשדרג את הטלוויזיה שלהם למסך דק ומעוצב יותר, שמבטיח תמונה חדה יותר במחיר זול מתמיד.

"הזכוכית, שתגיע בצורת מסך טלוויזיה, תשוב לגדולתה", אומר מייק מגווייר, אנליסט מחברת המחקר גרטנר. "בינתיים, איני רואה את הטלוויזיה מאבדת את מקומה בסלון", קבע.
 
טלוויזיות CRT עדיין מובילות (צילום: יח"צ)
 טלוויזיות CRT עדיין מובילות (צילום: יח"צ)   
ברחבי העולם צפויות להימכר השנה למעלה מ-200 מיליון טלוויזיות, בשווי של 115 מיליארד דולר – יותר משליש מהמכירות בשוק האלקטרוניקה הבידורית כולה. למרבה הפלא, רובן יהיו מסכי CRT (ראשי תיבות של Cathode Ray Tube) מסורתיים.

יצרני אלקטרוניקה מצפים לירידה ניכרת בשידורים האנלוגיים בארה"ב, אירופה ויפן, שיחד עם חדירה איטית של שידורים בהפרדה גבוהה (HD), ישכנעו את הצרכנים להחליף את הטלוויזיות הישנות שלהם. מסכי LCD ופלזמה דקים עולים פי חמישה בממוצע.
 

קונסולות הן סוסים טרויאנים

 
עם זאת, בחלוף הזמן צפויות הטלוויזיות, מערכות הסטריאו ושאר הציוד האנלוגי לפנות את מקומם לטובת מערכות מבוססות מחשב. על פי האומדן של גרטנר, המהפך הזה יתרחש בעוד 3-5 שנים. או אז, מצפים מרבית מחקרי השוק שמכירות מסכי הטלוויזיה יחלו לרדת בהדרגה.

ההתפתחות הזו מונעת לא רק על ידי יצרני המחשבים, שמציעים מערכות בידור ביתי מושלמות כבר שנים, אלא גם על ידי חברות תקשורת שמשתוקקות להיכנס לשוק החדש. מתוך ששת ימי התערוכה, יוקדש יום אחד לדיון ב-IPTV, טכנולוגיית שידור טלוויזיה על גבי האינטרנט שאימוצה עודו מעוכב מפאת רוחב פס מוגבל והסדרי רישוי זכויות בלתי פתורים.
 
 
 
אלפי דגמים יוצגו בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה ביותר באירופה, אך בעוד שהביקוש ההיסטרי למוצרי אלקטרוניקה בידורית כמו נגני MP3 נמצא השנה בהאטה, דווקא מכירות המחשבים רושמות עליה. יצרני קונסולות משחקים מתחרים אף הם על הבכורה בסלון, ואילו הגירסאות הניידות שהם מציעים כוללות פיצ'רים משופרים.

לדברי מקגווייר, הצעירים הולכים ומתרחקים מהתפיסה שטלוויזיה היא מרכז הבית. "אם אתה צעיר שגדל על משחק בפלייסטיישן, מבחינה רעיונית, קל לך יותר לקבל יכולות חדשות. זה כמו הרחבה הגיונית למערכות שכבר מוכרות לך", אמר והמשיל את הקונסולות ל"סוסים טרויאנים בתוך הסלון".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by