ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
המלחמה האחרונה 

המלחמה האחרונה

 
 
ירון חיימסון, גיימר

בקרוב תגיע חבילת הרחבה מקיפה ואחרונה ל-Guild Wars והכותר הבא כבר באופק. סקירה מוקדמת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כמו לחזור הביתה. Guild Wars (צילום: Gamer)
 כמו לחזור הביתה. Guild Wars (צילום: Gamer)   
לא מזמן סקרנו את שר הטבעות אונליין, שהציע חוויית משחק מהנה, למעט שלושה אלמנטים מציקים: ההליכה המרובה, דמות שבלונית והיעדר דמויות בשליטת המחשב (בוטים). יהיו מי שיתפלאו על הטענה נגד היעדרם של בוטים. אחרי הכל, כל הכיף במשחקי תפקידים המוניים הם הקשרים, הגילדות, החבורות וקרבות הענק של שחקנים ביריביהם האנושיים.

אבל זה אולי אחד ההבדלים בינו לבין Guild Wars, שחף מן הפגמים שציינו. עוד סיבוב ב-Guild Wars עם הקמפיין המשובח Nightfall, עורר בעיקר תחושה של חזרה הביתה. המשחק אולי פחות נוצץ ומלוטש בקצוות, אבל במשחקיות ובנגישות - אין לו מתחרים.
 

חבילת ההרחבה האחרונה

 
מה היתרונות של Guild Wars? ובכן, קודם כל המורכבות של הבנייה, היכולת לפתח דמות מנקודת מוצא לשני כיוונים שונים בתכלית - הן תכונות מעניינות ומושכות יותר מגרפיקה נוצצת. במשחק הזה גם צועדים פחות, יש בוטים וגיבורים (שניתן לשלוט על הבנייה והחפצים שלהם), שמאפשרים לשחקן להשלים משימות עלילה לבדו במקרה הצורך, כשאין כוח/זמן/חשק לגייס חבורה למשימה. לאלה שמתרכזים יותר בעלילה מאשר בקרבות אחד על אחד - זה פשוט קריטי.

למי שלא היה מעודכן, בסביבות מרץ הודיעו אנשי ArenaNet ששיטת הקמפיינים של Guild Wars מבוטלת לאלתר. במקום קמפיין תוכן (שמוסיף עלילה, מקצועות נוספים ותוספות שונות למשחק) תצא חבילת הרחבה - ראשונה ואחרונה - שתכלול מעט תוכן ותארוז את קווי העלילה של כלל הקמפיינים לקראת המפץ הגדול: Guild Wars 2.

חבילת ההרחבה תצא בסוף אוגוסט תחת השם Guild Wars: Eye of the North, ועל מנת להריץ אותה יש צורך באחד מהקמפיינים, זאת, מאחר שכל קמפיין מקנה לבעליו אפשרות להחזיק עוד דמויות בעולם של Guild Wars, וכחבילת הרחבה, Guild Wars:EN לא תוסיף עוד דמויות.

ברמה העלילתית, החבילה תמשיך את הקמפיין האפי הראשון, Prophecies, ולכן לא תכיל שלבים לימודיים כמו בקמפיינים הקודמים.
 

מלחמה סופית נגד המשמיד הגדול

שלל הרפתקאות מבעיתות. Guild Wars (צילום: Gamer)
 שלל הרפתקאות מבעיתות. Guild Wars (צילום: Gamer)   
העלילה תתמקד בתוספת חדשה למשחק, ה-Dungeons - רעידת אדמה מאסיבית תערער את שלוש יבשות המשחק (טיריה, קאנת'ה ואלונה), ותיצור כמות נאה של מחילות ומערות תת קרקעיות. יהיו לפחות 18 מבוכים כאלה, בכל מיני רמות, והם צפויים לכלול מכל הבא ליד: אויבים, חידות ושלל הדברים שבדרך כלל מוצאים במבוכים שכאלה. דרכם נוכל להגיע למקומות שונים ומשונים, החל מפלישה לממלכת הצ'ארר המפלצתיים ועד למלחמה הסופית מול המשמיד הגדול, האויב הנצחי של ממלכת הגמדים.

במסגרת ההרפתקאות בפאתי טיריה נפגוש במספר גזעים נוספים, ביניהם הנורן, חצי ענקים בעלי יכולת שינוי צורה לחיות ענק; והאסורה, גזע מכושף בעל יכולת המצאה בלתי נדלית, שנראה כמו הכלאה בין רוג'ר ראביט לחייזר מתקרית רוזוול. בממלכת הקאר נפגוש אותם ממש מקרוב. בהרחבה לא ניתן לשחק באף אחד מהגזעים, אבל נראה ששניהם יהיו ברי משחק ב-GW2.
 
 

חוליה מקשרת לקראת Guild Wars 2

שלל תוספות חדשות. Guild Wars (צילום: Gamer)
 שלל תוספות חדשות. Guild Wars (צילום: Gamer)   
החבילה כוללת עוד 150 יכולות חדשות, 10 גיבורים נוספים (אותן דמויות מחשב משודרגות שהחליפו את הבוטים הטיפשים מאז קמפיין Nightfall), מבחר נוסף של שריונות אישיים ומשודרגים (עוד אלמנט שהתווסף ב-Nightfall), ועוד מיני חפצים. תוספת ראויה לציון היא ה-Hall of Monuments, מעין אתר ההנצחה מקוון להצלחות וההישגים של הגיבור שלכם. כך תוכלו גם לנפנף בהישגים לעיני כל, וגם לאפשר לדמויות עתידיות ב-Guild Wars 2 לרשת חלק מהתכונות וההישגים שלכם.

נכון לרגע זה אין כוונה לאפשר העברה של חפצים למשחקים העתידיים בעולם של Guild Wars.

החבילה אמורה להיות מאתגרת למדי. היא אינה משנה את מגבלת הרמות כפי שחבילות רבות בעולם משחקי התפקידים עושות, אך היא מיועדת לשחקנים מנוסים ולדמויות בנויות היטב, שהגיעו כבר למגבלת הרמות שלהן.

הנימוק הרשמי של ArenaNet לבחירה בחבילת הרחבה וביטול שיטת הקמפיינים היא העבודה על GW2. אנשי החברה הסבירו שכל קמפיין מוסיף כל כך הרבה לעולם, שרמות ההשקעה ב-Tutorialsהופכת להיות עצומה ביחס לשאר התוכן בקמפיין. לדבריהם, ביטול הקמפיין מאפשר להקדיש יותר מאמץ לפיתוח תוכן שיעניק ערך מוסף לגיימרים. מצד שני, החברה עובדת במרץ על Guild Wars2, והחבילה החדשה היא בהרבה מובנים, החוליה המקשרת בין שני הכותרים.
 

מחכים ל-Guild Wars 2

חכו ל-2008. Guild Wars (צילום: Gamer)
 חכו ל-2008. Guild Wars (צילום: Gamer)   
ואם כבר Guild Wars 2, הנה כמה מהפרטים שידועים על המשחק, שמתוכנן לצאת בגירסת בטא בחצי השני של 2008:

מגבלת הרמות המציקה של המשחק המקורי תוסר, וייתכן שתבוטל כליל. יתווספו מספר גזעים ברי משחק, כמו הקאר, האסורה והנורן, כשלכל אחד יהיו יכולות מיוחדות, יתרונות וחסרונות שיאזנו ביניהם. חידוש מעניין נוסף הוא ביטול שיטת המקצועות - ניתן יהיה לפתח את הדמויות באופן חופשי ללא מגבלות. כמובן שהדבר מכתיב שינויים מקיפים בשיטת היכולות, ואכן צפויים מספר שינויים משמעותיים בתחום (כמו יכולות שתוצאותיהן תלויות בסיטואציית השימוש ועוד).

לדברי המפתחים, המשחק יהיה עלילתי הרבה יותר, וישים דגש על עולם שמתקיים באופן מתמיד, לא רק בזמן שהשחקן נמצא בו. יתכן שבעקבות זאת, נראה מעבר לקו עלילה מרכזי, מוכתב בזמן, שעל פיו יתאפשרו משימות שונות בהתאם לשינוי הזמן במשחק.

לעת עתה קצת קשה לראות איך המודל הזה הולך לעבוד כלכלית, במיוחד לאור העובדה שהוכרז כי Guild Wars 2 ישווק במודל דומה למשחק המקורי - מכירת תוכן נקודתית, ללא תשלומים חודשיים. מצד שני, כשהושק Guild Wars המקורי מול WoW, רבים צפו שלא ישרוד. שלושה מיליון משתמשים רשומים וכמה מיליוני עותקי קמפיינים מראים שמישהו ב-ArenaNet ו-NCSoft (חברת האם) ידע מה הוא עושה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by