ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
יותר מדי פרסומות 

יותר מדי פרסומות

 
 
רן יניב הרטשטיין

גוגל ו-Facebook הציגו השבוע מודלים מרחיקי לכת לפרסום פולשני, והמדיה המסורתית לא מצליחה לעמוד בקצב. בינתיים, ה-iPhone מגיע לאירופה, אבל עדיין רחוק מאוד מישראל, ומייקל ביי מאיים להתפטר מהרובוטריקים 2. רן יניב הרטשטיין מסכם שבוע ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Facebook, שחתמה לאחרונה על הסכם רחב היקף להצבת פרסומות באמצעות רשת הפרסום של מיקרוסופט, לא מסתפקת רק במודעות ממוסגרות ונוחות להתעלמות. לפי WebWare, ההצלחה המטאורית של הרשת החברתית לא הרגיעה את חששות האנליסטים לגבי מודל ההכנסות הלא קיים של האתר, אבל מערכת פרסום חדשה שצפויה לעלות לאתר בקרוב, עשויה לשנות את המצב.

במקום מודעות רגילות, Facebook תנצל את הנתונים הרבים שיש לה אודות משתמשיה כדי להציג פרסומות ממוקדות במסגרת פיד החדשות הראשי של כל משתמש - אחד ממוקדי הפעילות העיקריים ברשת, שמכיל עדכונים קצרים אודות כל האנשים ברשימת אנשי הקשר.

Facebook היא אמנם לא הרשת החברתית הגדולה ביותר, אבל חתך האוכלוסיה שמרכיב את המשתמשים בה עשוי להיות אטרקטיבי מאוד למפרסמים, אם להסתמך על המחקר של דנה בויד, ממנו עלה כי המשתמשים באתר מבוגרים, משכילים ועשירים יותר ממשתמשי MySpace.
 
פרסומת ב-YouTube. תופיע על גבי הקליפ (צילומסך: newteevee.com)
 פרסומת ב-YouTube. תופיע על גבי הקליפ (צילומסך: newteevee.com)   
• גוגל בינתיים לא נחה על השמרים, והחלה לנסות מודל חדש לפרסום ב-YouTube, שיתבסס על מודעות קצרות בנות 10 שניות. המודעות תופענה בזמנים אקראיים בעת הצפיה בסרטון ויכסו חלק ממנו, והגולש יוכל לסגור אותן מיד עם הופעתן. לפי YouTube, כ- 70% מהגולשים מוותרים על הצפיה בסרטון אם יש לפניו פרסומת, ורק 10% סוגרים פרסומות שמופיעות במהלך הצפיה.

אולי מודל הפרסום החדש של גוגל יצדיק סוף סוף את ההשקעה האדירה באתר, עכשיו כשאף אחד כבר לא צופה בטלוויזיה יותר, וחברות הטלוויזיה מתחילות להתעורר למציאות החדשה שסביבן ועדיין רחוקות מאוד מלהצליח לעמוד בקצב.

אבל רק לדחוף פרסומות בכל פינה זה לא בדיוק מתכון להצלחה בטוחה, ומשתמשי YouTube רבים לא ממש מרוצים מהמגמה - אפילו שגוגל מתכננת להתחלק איתם בהכנסות.
 

אפל

ה-iPhone בישראל? אפשר לגלוש בעברית (צילום אילוסטרציה)
 ה-iPhone בישראל? אפשר לגלוש בעברית (צילום אילוסטרציה)   
• ה-iPhone מגיע לאירופה - ל-O2 בבריטניה, ל-T-Mobile בגרמניה, ול-Orange בצרפת. המפעילות צפויות להכריז על שיתוף הפעולה בסוף אוגוסט, ולפי ההסכם אפל תקבל 10% מכל ההכנסות משיחות ותקשורת נתונים של משתמשי iPhone. החברה אמרה בעבר שהיא תגביל את ההפצה באירופה לשלושת מדינות אלו בשלב הראשון, ותמשיך לשאר אירופה ולאסיה במהלך השנה הבאה.

• מי שכבר קנו iPhone בארה"ב ושינעו אותו ארצה "ביבוא אישי", ישמחו לשמוע שדן גרינברג מאתר Handy הצליח לגלוש באמצעות הסלולרי של אפל לאתרים בעברית, ואפילו לתרגם לעברית כמה מחרוזות מהממשק. אבל אל תשמחו יותר מדי, כי משום מה, הוא שכח להסביר איך בדיוק הוא עשה את זה.

• בינתיים, אפל תצטרך להתמודד בארה"ב עם מתחרה חדשה ל-iTunes - חנות המוסיקה Rhapsody America שתקום בשיתוף פעולה בין רשת הטלוויזיה MTV, רשת הסלולר Verizon וחברת התוכנה RaelNetworks. לא ברור עדיין מה יגרום לחנות החדשה להצליח היכן שכל המתחרות האחרות של iTunes נכשלו כליל, וכן לא ידוע מה תהיה עמדת החנות לגבי DRM.

• עוד עדכון קושחה ל-iPhone, וגם גירסה 1.0.2 מכילה רק תיקוני באגים ולא פיצ'רים חדשים.

• לפי סקר שנערך בבריטניה, הנתח של אפל בשוק המחשבים הניידים גדל באופן משמעותי, עם קפיצה של 5% בשלושת החודשים האחרונים. עוד נמצא בסקר, ש-28% מהנשאלים שמתכננים לקנות מחשב נייד, יקנו מחשב של אפל. עם זאת, מכירות המחשבים השולחניים ספגו ירידה קטנה.
 
 

גוגל

מצגת של Sky. להביא את היקום לסלון (צילום: רויטרס)
 מצגת של Sky. להביא את היקום לסלון (צילום: רויטרס)   
Sky, השדרוג האחרון ל-Google Earth, מסובב את המצלמות והלווינים שהיו מכוונים עד עתה אל כדור הארץ, ומפנה אותם אל גרמי השמיים. במצב Sky, הופך Google Earth למפה עשירה ומפורטת של היקום כפי שהוא נראה מכדור הארץ, וכולל כמובן מגוון שכבות מידע שונות כמו צילומים מטלסקופ האבל ופרטים על אלפי כוכבים ומערכות.

• עוד תוספת לשירות המפות של גוגל היא האפשרות להטמיע מפות בעמודי אינטרנט - בדומה להטמעה של סרטוני וידאו מ-YouTube.

• עדיין בענייני הטמעות, לתוך יומנים ב-Google Calendar אפשר להכניס מעכשיו גאדג'טים של גוגל, בדיוק כמו ב-Google Desktop. עכשיו רק צריך להבין איזו תועלת אפשר בדיוק להפיק מזה.
 

מחשבים קטנים

ה-Foleo של Palm. יקר ודל בפיצ'רים (צילום: יח"צ)
 ה-Foleo של Palm. יקר ודל בפיצ'רים (צילום: יח"צ)   
ה-Eee PC של Asus, המחשב האולטרה נייד והזול במיוחד, שהוצג לראשונה בקומפיוטקס, זכה השבוע לתאריך השקה ומחיר משוערים, אם כי פרטים רבים עדיין לא ברורים סופית. הדגמים הראשונים יהיו בסדרת Eee PC 701 הזולה יותר שכוללת מסך בגודל 7 אינץ', ויעלו בין 200 ל-370 דולר, בהתאם למפרט ולאיזור. Asus תתחיל מייצור כמות קטנה שתגיע לארה"ב, טיוואן, סין ואירופה. קצב הייצור צפוי להגיע ל-3-5 מיליון יחידות במהלך 2008.

בניגוד ל-Eee PC המבטיח, ה-Palm Foleo המאכזב ממשיך להתעכב. Palm הכריזה על ה-Foleo בוועידת D5, מעט לפני ההכרזה של Asus על ה-Eee, אבל המחיר הגבוה והפיצ'רים המוגבלים לא פיצו על העיצוב המרהיב של הסייען האישי החדש של Palm. כעת, אנאליסט של דויטשה בנק טוען שה-Foleo צפוי להתעכב עקב בעיות תוכנה. הוא סיכם את מצבה של Palm במשפט "משהו לא בסדר בחברה הזו".

הסמארטפון הראשון של Palm שיהיה מבוסס על לינוקס, לעומת זאת, אמור להגיע מוקדם מהצפוי. לפי האתר Digitimes, החברה תשיק את המכשיר באוקטובר ותמשיך בינתיים את שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט על מכשירים המבוססים על Windows Mobile. עתידה של PalmOS, הפלטפורמה הוותיקה והמזדקנת של Palm - לוטה בערפל.
 

הכל באשמת מיקרוסופט

Xbox 360 - אפשר להשיג בארץ, אבל לא דרך מיקרוסופט ישראל. בגלל הפיראטים, אתם מבינים (צילום: יח"צ)
 Xbox 360 - אפשר להשיג בארץ, אבל לא דרך מיקרוסופט ישראל. בגלל הפיראטים, אתם מבינים (צילום: יח"צ)   
• הנפילה של שירות Skype בסוף השבוע שעבר נפתרה עוד לפני שהתחיל השבוע הנוכחי, אבל הסיבה לתקלה שפורסמה ביום שני הרימה כמה גבות: לדברי החברה, מקור התקלה נבע מאתחול המוני של מחשבי המשתמשים אחרי פרסום עדכון למערכת ההפעלה חלונות. בהמשך השבוע, פירסמה Skype הסבר מפורט וטכני יותר, בתגובה לכל השאלות שעלו מההסבר המקורי.

• מיקרוסופט הודיעה על הוזלת מחירי קונסולת ה-Xbox 360 באירופה, פחות מחודש אחרי שהוזלו מחיריה בארה"ב. ה-Xbox 360 לא מיובאת לארץ באופן סדיר, ולכן לא ברור אם ההוזלה באירופה תשפיע גם על המחיר בישראל.

• עוד העלתה השבוע מיקרוסופט מדריך לשיפור האבטחה באינטרנט אקספלורר 7, שמצטרף למדריך קיים לשיפור אבטחה בחלונות ויסטה ולמדריך חיצוני דומה לחלונות XP.
 

לא נראה את רובוטריקים 2?

Blueprint. יש לוגו (צילומסך)
 Blueprint. יש לוגו (צילומסך)   
• איילה צורף מדה-מרקר דיברה עם החברות המובילות במכרז למדידה מקיפה של הגלישה והפרסום ברשת. בניגוד לשיטה הנוכחית, שמבוססת על סקרים טלפוניים ומקוונים, כמה מהשיטות החדשות של החברות המשתתפות במכרז כוללות תוכנת איסוף נתונים שתותקן בשרתי האתרים הגדולים, ופאנל גולשים קבוע שישמש כחתך מדגמי של כלל האוכלוסיה - בדומה לשיטת מדידת הרייטינג בטלוויזיה.

• Blueprint, מסגרת הפיתוח ל-CSS עליה כתבנו לפני שבועיים, הספיקה כבר לצאת בגירסה חדשה עם לוגו אופנתי, וצברה קהל מעריצים לא קטן. החל מהשבוע, Blueprint הפכה לקצת יותר גמישה, הודות לסקריפט Blueprint Grid CSS Generator - שמאפשר לשנות את כמות ומידות הטורים ברשת האנכית שלה.

• ב-Tom's Hardware העלו מדריך מקיף ויסודי במיוחד למיחשוב ירוק - כל מה שצריך לקחת בחשבון בהרכבה עצמית של מחשב ידידותי לסביבה.

• מייקל ביי, במאי הרובוטריקים, לא הגיב היטב לתוכניות של אולפני Paramount לנטוש את פורמט בלו-ריי ולמכור סרטים בהפרדה גבוהה רק על תקליטורי HD-DVD. בשרשור בפורום שלו שכותרתו היתה "Paramount מרגיזה אותי!", כתב ביי שזה "מסריח" שהאולפנים לא יוציאו סרטים על תקליטורי הדור הבא של סוני, ואף הבטיח כי ינטוש את פרוייקט הרובוטריקים 2. לא עבר זמן רב עד שביי נסוג בו מהצהרתו והתקפל כליל על פי רצונות האולפן עבורו הוא עובד.

וורדקמפ ישראל הוא כנס מקומי למשתמשי ומפתחי וורדפרס, שמתארגן בימים אלו ממש כיוזמה של טל גלילי, בעקבות קריאה לפעולה של צפריר ריהן. אם אתם רוצים לראות את הכנס קורם עור ומרצים, היכנסו לקבוצת הדיון או לוויקי - וסייעו בהפקתו.

השבוע ברשת ב-RSS
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by