ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הפתעה ושמה BioShock 

הפתעה ושמה BioShock

 
 
רויטרס

המשחק הכי מדובר בתעשיה הגיע לחנויות, וזכה לביקורות אוהדות. קו לווין, יוצרו, נזכר ברגעים הקשים ומספר על ההשפעות שספג בעת הכתיבה והפיתוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
BioShock, משחק יריות מפחיד המתרחש מתחת לים, אשר מפתחיו שקלו בעבר להפסיק את העבודה עליו מפאת העלויות הגבוהות, הולך ומתברר כסיפור הצלחה, וזוכה לביקורות אוהדות ומכירות מוצלחות.
 
BioShock. הביקורות מהללות (צילומסך)
 BioShock. הביקורות מהללות (צילומסך)   
"למען האמת, לא הצלחנו למצוא מפיצים שיסכימו להוציא מיליוני דולרים על משחק", אמר קן לווין, מנהל הקריאטיב של הכותר, שרק מסע יחסי ציבור מתוזמן היטב איפשר לו לקבל את ההזדמנות שהגיעה לו.

"סיפרנו לתקשורת שיש לנו בעיות למכור את המשחק למפיצים. הסיפור הזה יצר כל כך הרבה באז, שלמחרת BioShock נראה לאנשים כמו הרעיון הכי טוב בעולם", סיפר לווין, שחברת המשחקים שלו - Irrational Games - נרכשה ב-2006 על ידי ענקית המשחקים Take Two, שידועה כחברה שאינה חוששת ממשחקים שנויים במחלוקת.

Take Two, אשר מפיצה את סדרת הלהיט GTA, חווה לאחרונה קשיים כספיים שמקורם בשערוריות פיננסיות ועיכובים בהשקת הכותר הבא בסדרה. מסתבר שההימור על BioShock השתלם: ביום שלישי, כאשר הושק המשחק, המניה שלה עלתה ב-10% הודות לביקורת מהללות ורשימות המתנה לרכישת הכותר.
 

מבוסס על תוכנית טבע

 
המשחק משלב בין מספר ז'אנרים, FPS (first-person shooter), סרט אימה ומעשיה מוסרית, ומתרחש בסביבה אוטופית מתחת למים, שנהרסה בעקבות קרבות על חומר שמשנה את ה-DNA ומעניק לבעליו בריאות מופלגת וכוחות על. השחקנים נדרשים לאסוף את החומר על מנת לזכות ביכולות נוספות שיקדמו אותם במשחק.

המלכוד הוא, שהמקור היחיד לאותו חומר רב ערך, הן Little Sisters, ילדות קטנות שנשמרות על ידי Big Daddies, גברים מגושמים שלבושים בחליפות צלילה. בפני השחקנים עומדת הכרעה מוסרית: הם יכולים להרוג את הילדות ולקחת מהן את החומר או להצילן מידי השומרים האימתניים ולקבל כמות קטנה יותר של חומר אך לזכות בפרסים בשלב מאוחר יותר.

לווין בן ה-40, אשר מכנה את עצמו "תסריטאי כושל", אומר שהעקרונות המפתח של המשחק מבוססים על תוכנית טבע בה צפה בשנה שעברה. "אני חושב שאלה היו צבועים שצדו גנו או משהו כזה, והדבר הכי מגניב היה שלא נזקקת לקריינות כדי להבין מה מתרחש. רציתי ליצור עולם אקולוגי כזה", סיפר.
 
 

לא אוהב פנטזיה

לדבריו, המשחק מבוסס על תסריט בן 40,000 מילים ("אלו היו חודשיים מטורפים", הוא נזכר בתקופת הכתיבה) - כמות גדולה פי ארבעה מתסריט קולנועי ממוצע. המבקרים והמעריצים התלהבו מעיצוב האר-דקו של המשחק, שמיועד ל-PC וקונסולת Xbox 360 של מיקרוסופט.

"מה שמבדיל אותי מכותבי משחקים אחרים הוא שאיני קורא הרבה ספרי פנטזיה ומדע בדיוני. אני לא מתעמק בז'אנר הזה, ומחפש השראה במקומות אחרים", הסביר לווין, שבעיצובו של עולם המשחק, אשר מתרחש בשנת 1960, הושפע מערכי האינדיווידואליות של הסופרת איין ראנד וההגיון הקולנועי של הבמאי אורסון וולס.

לחצו כאן להורדת המשחק מאתר גיימר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by