ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
נפרדים מהטלוויזיה 

נפרדים מהטלוויזיה

 
 
רויטרס

סקר שערכה IBM מגלה: הירידה בפופולריות של הטלוויזיה נמשכת. האינטרנט, ובראשה YouTube, בעליה, וכך גם תכנים לסלולר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טלוויזיות. כבר לא הכי פופולרי (צילום: רויטרס)
 טלוויזיות. כבר לא הכי פופולרי (צילום: רויטרס)   
הזמן שמקדישים צרכנים לטלוויזיה הולך ופוחת לעומת כמות השעות שהם מבלים באינטרנט, באתרי תוכן גולשים ורשתות חברתיות, כך קובע סקר שפורסם אתמול (ד'). בנוסף, בניגוד למה שמקובל לחשוב, אנשים פתוחים יותר לאפשרויות הטמונות בתוכן ובגלישה סלולריים, ומעוניינים שהספקיות יציעו להם בידור מסורתי יותר.

נתונים אלו ואחרים נחשפו בסקר שערכה IBM אודות התנהלות צרכנית. הסקר הוא חלק ממחקר רחב יותר שעוסק בעתיד הפרסום, ואמור להתפרסם בסתיו. הממצאים שהוא חושף אינם מפתיעים, ועומדים בקנה אחד עם מחקר שערכה לאחרונה חברת האחזקות Veronis Suhler Stevenson, על פיו אנשים מקדישים זמן רב יותר לאינטרנט מאשר לאמצעי תקשורת אחרים.

מהסקר עולה כי הירידה בפופולריות של הטלוויזיה כאמצעי התקשורת המועדף – ממשיכה. 19% מהמשיבים אמרו שהם גולשים באינטרנט למעלה משש שעות ביום, לעומת 8% שמקדישים זמן דומה לצפיה בטלוויזיה. 66% צופים בטלוויזיה 1-4 שעות, לעומת 60% שגולשים באינטרנט במשך אותו מספר שעות.
 

YouTube מוביל

 
לדברי IBM, גם הצפיה בווידאו באינטרנט נמצאת בעליה, ונחשבת לפעילות הפופולרית ביותר כיום בקרב הגולשים. בממוצע, 67% מהצרכנים שהשתתפו בסקר ברחבי העולם צפו או רוצים לצפות בסרטונים מקוונים.

האתרים המועדפים ביותר בתחום זה הם אתרי תוכן גולשים, ובראשם YouTube, עם 39% מן הנשאלים. אחר כך היו אתרים של רשתות הטלוויזיה (33%), מנועי חיפוש (32%) ורשתות חברתיות (28%).

35% מהמשתתפים אמרו כי ראו או היו רוצים לראות סרטונים גם בטלפון הסלולרי. רק כ-7% מהם דיווחו על רכישת מנוי ייעודי לתכנים סלולריים, וכשליש מן הנסקרים בבריטניה הודו כי היקף צריכת התקשורת שלהם באמצעות מכשירים ניידים בא על חשבון הזמן שהקדישו בעבר לצפיה בטלוויזיה.

ביל באטינו, מעורכי המחקר, אמר כי צוותו היה מופתע לגלות שתוכן אשר "נתפר" במיוחד עבור מכשירים סלולריים היה פופולרי פחות מהמצופה. כמחצית מן הנסקרים אמרו כי היו מעדיפים לקבל גישה לתוכן סטנדרטי, כמו תוכניות טלוויזיה, גם באמצעות הטלפון הסלולרי.
 

לקח לתעשיה

"אנחנו סבורים שיהיה מעבר טבעי מצפיה בטלוויזיה", אמר באטינו, והוסיף כי אוכלוסיית המשתמשים הצעירים – בני 20 ומטה – מעדיפים לצרוך תוכן בצורה גמישה, על גבי פלטפורמות שונות. "הם יכולים להתחיל לצפות בסרט בבית ואז להמשיך לראות אותו על המחשב הנייד או הסלולרי שלהם", ציין.

הסקר, שנערך בין אפריל ליוני בקרב 885 אמריקנים, 559 בריטים, 378 יפנים, 338 גרמנים ו-263 אוסטרלים, עשוי לטמון בחובו תשובות לכמה מהשאלות הבוערות ביותר שעומדות בפני תעשיית הבידור בארץ ובעולם.

הלקח שאולפני הסרטים ורשתות הטלוויזיה צריכים ללמוד הוא, שעליהם להמשיך ולהגדיל את מגוון הפלטפורמות שבהן ניתן לצרוך את התכנים שלהם. עם זאת, "אל תצפו מהצרכנים לבלות את אותו זמן הצפיה בכל פלטפורמה", מזהיר באטינו. "אנשים רוצים לשלם פעם אחת עבור תוכן שיוכלו לצפות בו מכל מכשיר" שיבחרו, הדגיש.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by