ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מעכשיו: פרסומות ב-YouTube 

מעכשיו: פרסומות ב-YouTube

 
 
נענע מחשבים

האתר ישלב פרסומות שקופות למחצה שיופיעו על גבי הסרטונים. סטנדרט חדש לפרסום וידאו ברשת?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פרסומת ביוטיוב. תופיע על גבי הקליפ (צילומסך: newteevee.com)
 פרסומת ביוטיוב. תופיע על גבי הקליפ (צילומסך: newteevee.com)   
בנובמבר 2006, כשגוגל קנתה גוגל את YouTube תמורת 1.6 מיליארד דולר, היללו רבים את חוכמתה של ענקית החיפוש. אך למרות שאתר שיתוף הווידאו הפופולרי סוחף כיום יותר משתמשים מאשר MySpace, יאהו ו-AOL ביחד, הרווחים בוששו לבוא. ב-2006 הרוויח האתר 15 מיליון דולר, סכום צנוע יחסית.

בניגוד לאתרי וידאו מתחרים, כמו Flix הישראלי, שמוסיפים לסרטונים שלהם פרסומות המופיעות לפני תחילת הווידאו (Preroll), YouTube נמנעה עד כה מסוג הפרסום המציק הזה. כעת הם משוכנעים שזו הדרך הטובה ביותר להפקת רווחים מהתעבורה האדירה שהם זוכים לה.

סגנון הפרסומות החדש שיקודם באתר הוא פרסומות שקופות למחצה, שיופיעו מעת לעת ויכסו כ-1/5 מהמסך בעת הצפיה בסרטון. כאשר הצופה לוחץ על הפרסומת הסרט עוצר באופן אוטומטי והגולש יופנה לאתר המפרסם. לחלופין, ניתן להסיר את הפרסומת עם הופעתה על ידי לחיצה על ה-X שבפינה. במידה והגולש אינו מבצע פעולה כלשהי - הפרסומת תיעלם אחרי 10 שניות.
 

שיעורי הקלקה גבוהים

 
שיווה ראג'ראמאן, מנהל המוצר ב-Youtube, מסר לסוכנות הידיעות AP כי על פי מחקרים 70% מהצופים מוותרים על הצפיה כאשר הם נתקלים בפרסומות המופיעות לפני קליפ. לעומת זאת, רק 10% מהם סוגרים פרסומת המודבקת על גבי הסרט. פי עשרה מהצופים בוחרים להקליק על הפרסומת בהשוואה לבאנרים מסורתיים. מומחים אחרים טוענים שפרסומות המופיעות לפני קטעי וידאו מתאימות יותר לטלוויזיה, ולא לפורמט הווידאו ברשת, המאופיין בקטעים קצרים.

שוק פרסומות הווידאו, שמגלגל כיום 775 מיליון דולר, צפוי לצמוח עד שנת 2011 לסכום של 4.3 מיליארד דולר. בגוגל מקווים כי אפשרות פרסום בווידאו תהווה יתרון מבחינת מפרסמים גדולים, שמעדיפים סוג פרסום זה יותר מאשר מודעות הטקסט המוכרות של ענקית החיפוש.

יוצרי הסרטונים יוכלו לבחור האם הם רוצים שיוצגו פרסומות במהלך הסרטים שהעלו, אך הפרסומות לא יהיו מפולחות בהתאם לנושאים בהם עוסקים הקליפים. הרווחים מהפרסומות (20 דולר תמורת 1,000 צפיות) יחולקו בין היוצרים לבין האתר, אולם בשבל זה עדיין לא ברור כיצד. גוגל מצידה, מסרה שתימנע מהצגת פרסומות על גבי קליפים שעשויים להרגיז את המפרסמים.
 

סטנדרט חדש לפרסום וידאו

לדעתה של איילין נוטון, מנהלת פלטפורמות המדיה של גוגל, הפרסומות החדשות לא יפגעו בחווית הגלישה ב-YouTube. "הוכחנו שוב ושוב בגוגל שמודעות הן אינפורמציה שימושית מאוד כאשר משתמשים מגיבים אליהן ומבצעים איתן אינטראקציה".

אם הניסוי יצליח, עשוי סגנון הפרסומת החדש להפוך במהרה לסטנדרט בתעשיית הווידאו באינטרנט, שנכון להיום, YouTube נחשב למוביל הבלתי מעורער שלו. השאלה היחידה שנותרת ללא מענה בינתיים היא כיצד יגיבו הצופים לפרסומות החדשות, והאם הן יחשבו בעיניהם כחלק לגיטימי מהסביבה המקוונת או כפלישה חודרנית ומרתיעה?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by