ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הגיימרים דווקא בריאים 

הגיימרים דווקא בריאים

 
 
עומר פאר, גיימר

מחקר חדש קובע: לשחקני משחקי תפקידים המוניים ברשת יש כישורים חברתיים נורמליים לחלוטין

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מעטים הגיימרים שלא מכירים את הטענות המושמעות כנגד המשחקים ההמוניים ברשת. העולמות הווירטואליים הללו, כמו WoW, מוצגים כאיום ממכר ומסוכן ואילו השחקנים מוצגים כמתבודדים הסובלים מבעיות נפשיות וחסרי כישוריים חברתיים. לנוכח ההאשמות הללו, מפתיע לגלות מחקרים החושפים ראיות סותרות לדעה הרווחת, שמציגים את הגיימרים כטיפוסים בעלי יכולת יצירת קשרים בריאים ועמוקים עם בני אדם אחרים.
 
 
במחקר שבוצע באוניברסיטת נוטינגהאם טרנט בבריטניה, תשאלו החוקרים קרוב ל-1,000 שחקנים במשחקים המוניים מקוונים מכל רחבי העולם. השאלון עסק ביחסים החברתיים שלהם עם שחקנים אחרים ברשת ועם אלו הקרובים אליהם בחיים האמיתיים. כמו כן, כיסה השאלון בקצרה את הסיבות בשלן לוקחים הנשאלים חלק באותם משחקים.

מהסקר עולה כי קרוב לשני שליש מהשחקנים התחברו עם גולשים שפגשו בזמן המשחק. קרוב לחצי המשיכו את הקשר אל מעבר למשחק ונפגשו עם החברים הווירטואליים גם בחיים האמיתיים. הסקר מגלה עוד, כי היכרות מקוונת אינה נעשית על חשבון קשרים בעולם האמיתי. 81% מהנשאלים סיפרו כי הם נוהגים לשחק גם עם חברים מהחיים ובני משפחה.

יש גם רומנטיקה

גם הקשרים הרומנטיים והאינטימיים מתפתחים יפה בעולם הווירטואלי. 30% הודו כי מצאו את עצמם נמשכים לשחקן/ית אחר/ת, ואחד מתוך 10 חשף כי פיתח מערכת יחסים פיזית עם שחקן/ית אחר/ת (אצל נשים אגב, התגלתה נטיה חזקה יותר להתעניין ו/או לצאת עם גולשים שהכירו במסגרת המשחק) . עם זאת, אחד מכל חמישה שחקנים ציין שלדעתו למשחק יש השפעה שלילית על מערכת יחסים לא מקוונת, אם בן הזוג לא מתעניין בנושא.
 
World of Warcraft. המועדף (צילומסך)
 World of Warcraft. המועדף (צילומסך)   
עוד עולה מהסקר, כי 40 אחוז מהשחקנים בחרו לדון בנושאים רגישים דווקא עם חברים מהרשת במקום עם חברים מהחיים שמחוץ למסך. הסיבות להשתתפות במשחקים נבדלו בין המינים, כאשר מרבית הנשים העידו שהן משחקות כדי להשיג "רענון תרפיוטי", בעוד מרבית הגברים שיחקו בגלל "סקרנות, תדהמה ועניין". זמן המשחק הממוצע בשבוע עמד על 22.85 שעות, והמשחק ההמוני המועדף בקרב מחצית מהנשאלים היה World of Warcraft.

"המחקר חשף היבטים רבים של משחקי התפקידים ההמוניים ברשת, שלא היו ידועים בעבר", סיפר דובר האוניברסיטה, מרק גריפית'. "מחקרים קודמים טענו כי גיימרים אינם פעילים מבחינה חברתית, אבל משחקי התפקידים ההמוניים הם למעשה מאוד חברתיים, עם אחוזים גבוהים של גיימרים המפתחים חברויות לכל החיים ואפילו מערכות יחסים", ציין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by