ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
להעביר רגש במייל 

להעביר רגש במייל

 
 
עמיחי שלו

SnapFeel מאפשרת לכם לדעת בדיוק איך מרגיש האדם ששלח לכם מייל או SMS. עמיחי שלו תוהה אם זה טוב או רע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אילוסטרציה. אין תחליף לשפת גוף (צילום: ASAP photos)
 אילוסטרציה. אין תחליף לשפת גוף (צילום: ASAP photos)   
להרבה הורים יש חרדות בנוגע למקומות הווירטואליים שבהם ילדיהם משוטטים חסרי הגנה או אחריות ומלאי תשוקת נעורים קדחתנית. על קרקע זה צומחות הצעות חוק סהרוריות של חברי כנסת סהרוריים. אבל יכול להיות שהפתרון לא טמון בעונשים, אלא כמו שאנו מגלים הרבה פעמים - המרחק בין הרצוי למצוי הוא חתיכת תוכנה.

זה לא בהכרח המקרה, אבל תוכנת SnapFeel למשל, עשויה לסייע בשיכוך מעט מהחרדות הללו, לפחות ברמה מסוימת. זו תוכנה שמבוססת על אלגוריתם מתמטי, ומסוגלת לפענח את מצב רוחו של הגולש באמצעות הטקסט שהוא כותב. מעין מוטציה אבולוציונית של פוליגרף, גרפולוגיה ואלגוריתמים מתמטיים.

אם קיבלת מייל, SnapFeel תדע למפות באיזה מצב רוח היה מי ששלח אותו. נכון, על פי רוב אנחנו יודעים לזהות את מצב רוחו של השולח בעצמנו. זו פונקציה של המסר, התוכן, הנסיבות - אופיו של השולח עצמו. אבל עדיין אין תחליף לקול אנושי ולשפת גוף ולכל אותם ניואנסים המכילים את האינטליגנציה הרגשית חברתית שלנו. מאידך, פעמים רבות אנחנו לא ממש מתעניינים במצב רוחו של השולח - אני מביט סביב ולא רואה הרבה אנשים שמה שחסר להם בחיים זה לפענח את המצב הרגשי של אנשים אחרים, אבל אולי איני מסתובב במקומות הנכונים.
 

להציל נפש אחת

 
למעשה, SnapFeel מפענחת תבניות של מילים כמו שמישהו מנתח שפת גוף, ולאו דווקא את התוכן עצמו. יש קבוצות מילים שעל פי רוב משתמשים בהן כשכועסים, אחרות כששמחים וכן הלאה. כמובן שיש לא מעט סייגים, אבל מחקרים רבים הוכיחו את הבסיס לכך בצורה מדעית: יש קבוצות מילים, צירופי מילים, ניואנסים נקודתיים בהן אנחנו משתמשים בהתאם למצב רוח.

כמובן שלכל אחד יש את השפה שלו, את המילים שלו (לאחרונה נחשפתי לאדם שמשחיל את המילה "ספציפי" פעמיים לכל משפט. מצב הרוח המשוער: דביק), ואת האפיונים הספציפיים שלו - אבל כנראה שבכל זאת יש לכולנו מכנים משותפים, חלקם מודעים ואחרים פחות.

קחו את האפליקציה הזו ותעתיקו אותה לתוכנות המסרים המידיים או לעולם הדייטים, ויש לכם כוח רציני: אם סוטה מין שולח לך הזמנה, התוכנה אולי לא תחשוף את זהותו, אבל תחשוף במידת מה את כוונותיו האמיתיות. אבאטור קטן יכול לחסוך מיגרנה גדולה.

זה גם עשוי לסייע לגולשים הנמצאים בדיכאון ואולי להציל נפש אחת. בסך הכל, התוכנה הזו מן הסתם לא תשנה את העולם, היא רק תעזור לייצר מעט סדר באי סדר הרגשי המובנה שלו. אם כי לא בטוח שזו המטרה שרואים לנגד עיניהם אנשי החברה המפתחת.
 

משהו "אח גדולי"

אילוסטרציה. אין פרטיות (צילום: ASAP photos)
 אילוסטרציה. אין פרטיות (צילום: ASAP photos)   
"אמנם תוכנות המסרים המיידיות הם הלקוח הפרטי הקלאסי, אבל אנחנו מכוונים לאופקים מסחריים קצת אחרים, כמו חברות סלולר. קחו לדוגמה חברה שמפעילה מערך רחב של שירות לקוחות, ובאמצעות התוכנה ניתן לסדר בו במקום את רשימת הממתינים, ולהעביר את העצבניים ביותר לראש הרשימה. או לחלופין מקומות עבודה, שרוצים לדעת מי מהעובדים במתח, מי אופטימי וכן הלאה. זה לא בהכרח עובד רק על מיילים, אלא על כל תצורה של טקסט בכל פלטפורמה", אמרו לנו אנשי החברה בראיון.

בכל זאת, נשאלת השאלה מה קורה אם קידמת לקוח עצבני לראש התור, ועקב כך לקוח שלא היה עצבני הפך פתאום לעצבני. בקיצור, יהיה מעניין מאוד לראות איך התוכנה הזו מיושמת על פני השטח. היא יכולה להעלות חיוכים, לשפר תהליכים, וגם לגרום אי אילו נזקים לכמה מערכות עצבים.

אחרי הכל, רגשות הן משהו שאמור להיות כמוס, מניפולטיבי, אינטימי. ללא רגשות מה כבר יישאר לנו? קשה להתעלם מהעובדה שיש ב-SnapFeel משהו "אח גדולי", והיא יכולה לפרנס כנס עתידי של עורכי דין בנוגע לשאלה: "האם זה חוקי או אתי שמישהו יידע מה אני מרגיש אם איני מוכן לחשוף זאת?".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by