ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
גלישה במקום צפיה 

גלישה במקום צפיה

 
 
רויטרס

צרכנים נוטשים את המדיה המסורתית - עיתונים, טלוויזיה ורדיו - ועוברים לגלוש באינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הצרכנים האמריקנים מבלים יותר זמן ברשת מאשר בקריאת עיתונים, צפיה בסרטי קולנוע או האזנה למוזיקה, כך מגלה מחקר חדש שפורסם אתמול (ג').

הממצאים הם חלק מדו"ח חדש שפורסם על ידי חברת האחזקות Veronis Suhler Stevenson, ומלמד כי מפרסמים מקצים תשומת לב גוברת והולכת לשינוי בהתנהגות הצרכנים מוציאים יותר כסף על שיווק דיגיטלי.
 

הטלוויזיה פחות מעניינת

 
על פי הדו"ח, בשנה שעברה שני אמצעי התקשורת המובילים לפרסום היו עיתונים (55.7 מיליארד דולר) וערוצי ברודקאסט (48.7 מיליארד דולר). עם זאת, בחברה מעריכים כי עד 2011 האינטרנט תהפוך למדיום הפרסומי הגדול ביותר, עם 63 מיליארד דולר.

לדבריהם, מדובר בקו פרשת המים בעסקי המדיה. "אנחנו רואים בממצא הזה את אחד הממצאים המהותיים", אמר ג'יימס ראת'רפורד, מנהל ב-VSS, ערכה את המחקר בשיתוף חברת הייעוץ PQ Media.

ראת'רפורד הצביע על התפתחות מדאיגה בענף התקשורת: הזמן הכולל שאנשים מקדישים לצריכת מדיה מסורתית ירד במעט בחצי השנה אחרונה, כחלק מההתרחקות של התרבות הצרכנית מעיתונים ומקורות חדשות ובידור מסורתיים.

המחקר מצא כי בשנת 2006 - לראשונה מזה עשור - הצרכנים בילו פחות זמן בצפיה, קריאה או האזנה לאמצעי התקשורת. השימוש לאדם ירד בשיעור של 0.5%, ל-3,530 שעות בשנה. ההערכות הן כי הסיבה לכך נעוצה במדיה הדיגיטלית, שדורשת פחות זמן לעומת מדיה ישנה. לדוגמה, מרבית המשיבים צפו בטלוויזיה למשך 30 דקות בכל פעם, אך גלשו באתרי וידאו גולשים וצפו בסרטונים במשך 5-7 דקות.

נתון זה עשוי לסתור את התחזיות של מומחים על כך שזמן השימוש באינטרנט יתווסף לסך הזמן הכולל של צריכת המדיה. עם זאת, VSS מצפה שמגמה זו תתאזן השנה, עם עליה של 0.1% וגידול נוסף, של 0.8%, ב-2008.
 

גולשים מהעבודה

ב-2006, היו הטלוויזיה והרדיו אמצעי התקשורת הפופולריים ביותר בקרב הצרכנים, והם אחראים ביחד ל-70 אחוזים מן הזמן המוקדש למדיה. אחריהם נמצאת המוזיקה, עם 5.3%, עיתונים עם 5% ואינטרנט עם 5%.

החוקרים צופים כי השנה תתפוס האינטרנט זמן רב יותר מעיתונים או מוזיקה, ותעלה ל-5.1%, בעוד עיתונים ומוזיקה ירדו ל-4.9%.

במקביל, המחקר מגלה כי האינטרנט אחראית לכך שאנשים מקדישים יותר זמן לצריכת תקשורת במהלךך שעות העבודה. על פי המחקר, השימוש במדיה בקרב עובדים בעסקים גדולים, גדל ב-2006 בשיעור של 3.2% או 260 שעות לעובד. התחזית היא שהשימוש ימשיך לעלות בין 2007 ל-2011.

"יותר ויותר חברות זקוקות למידע מעודכן", אמר ראת'רפורד. "לרוב האנשים יש גישה למחשב ולרשת בעבודה, משום שחברות זקוקות למידע ומוכנות לשלם עבור זה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by