ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שפץ תדמיתך ברשת 

שפץ תדמיתך ברשת

 
 
רויטרס

חברות מציעות למחפשי עבודה לשפר את תדמיתם באמצעות מחיקת מידע מביך שמאוחסן ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מחפשי עבודה שרוצים ליצור את קורות החיים המושלמים בשביל עבודת החלומות שלהם מרגישים צורך לשפץ את הפרופיל המקוון שלהם ואף לנקות אותו לגמרי, אם יש בכך צורך. כתוצאה מכך צומח סוג חדש של חברות, שעוזרות בעיצוב תדמית מקוונת.

מומחי גיוס ממליצים למחפשי עבודה לבצע על עצמם חיפוש בגוגל לפני שהם נכנסים לשוק העבודה התחרותי, על מנת לראות האם הפעולה מעלה איזה פוסט נשכח בבלוג, שעוסק בלגאליזציה של מריחואנה או תמונה בה הם נראים שיכורים במסיבה.

"האינטרנט מביאה מימד חדש לתהליך הגשת המועמדות. לפעמים זה יכול לעבוד לטובתך ולפעמים לרעתך", אומרת ג'ניפר סאליבן, דוברת אתר Careerbuilder.com.

סקרים שונים הראו שמעסיקים משתמשים במנועי חיפוש כדי לבדוק מועמדים פוטנציאליים - במיוחד כאשר גולשים מיומנים הופכים לבוסים בעצמם.
 

מגנים לך על השם

 
מחקר שנערך בקרב 1,150 מנהלי כח אדם על ידי Careerbuilder, מגלה ש-26% מהמנהלים הודו שהם משתמשים במנועי חיפוש ו-12% ברשתות חברתיות במהלך גיוס עובד חדש.

המספרים הללו אולי נמוכים, אבל ההשלכות שלהם לא; מתוך 12 האחוזים שבדקו רשתות חברתיות, 63% דחו מועמד בעקבות מה שהעלו בחכתם. שתי הסיבות הנפוצות היו שקרים לגבי כישורים והתנהגות עבריינית.

אבל בעוד מנהלים ומחפשי עבודה מחפשים דרכים חדשות שיאפשרו להם להיות צעד אחד לפני "היריב", צצה טכנולוגיה חדשה שאמורה לסייע לשני הצדדים במשחק: תמורת 10 דולר בחודש יחפש האתר ReputationDefender.com את השם שלכם בכל אתר, גם "מעבר לגוגל" - כולל באתרים מוגנים בסיסמאות - ויספק לכם דו"ח עם הממצאים. בשביל 30 דולר יקבלו הלקוחות ניקוי המבטיח שכל הלינקים הבעייתיים לא יופיעו במהלך חיפוש מקוון.

"יותר מחצי מהלקוחות שלי משתמשים בנו רק כדי לחפש, ולא מנקים כלום", אמר מנכ"ל ומייסד החברה, מייקל פרטיק, בוגר הרווארד בן ה-28. לדבריו, כולם רוצים לדעת כיצד הם מוצגים ברשת. "הרבה פעמים יש תמונות אישיות שמעלים לרשת, אך ברגע שהן מוצאות מהקשרן והופכות ציבוריות - הן עלולות לגרום נזק", אמר.
 

קוברים את הלקוחות הכועסים

 כמו האתרים שמציעים לקנות תגובות בבלוגים, כך גם האתרים שמציעים לתקן את הפרופיל המקוון שלנו הם פגיעה גסה באיזון הטבעי של הרשת. זה לא סוד שבשנים האחרונות נערכת מתקפה על מנועי החיפוש בניסיון להטות את תוצאות החיפוש שלהם. בסופו של דבר, הניסיון הזה, למרות שהוא חוקי ומפרנס מגזר שלם של חברות - פוגע בכולנו. פשוט כי הוא פוגע ברלוונטיות של המידע שמגיע אלינו כשאנחנו מחפשים משהו באינטרנט, גורם הטיות מזיקות והופך את מנועי החיפוש לתחרות משיכת חבל. אפשר להבין את זה שמישהו רוצה שמידע מביך אודותיו יימחק מהרשת, אבל מה שפחות ראוי להבנה ולשיתוף פעולה הוא רצונן של חברות מסחריות לצחצח את תדמיתן באמצעות קידום מידע שיווקי והדחקת כל מידע אחר לתת המודע של האינטרנט. אחת הפונקציות הנפלאות של הרשת היא שיתוף. לדוגמה, שכשאנחנו עושים עיסקה גרועה עם חנות מחשבים איומה, מזומנת לנו האפשרות לשתף את המידע הזה עם העולם כולו ולהזהיר אחרים. חברות כמו DefendMyName חותרות תחת האפשרות שלנו לחלוק מידע כצרכנים, ורוצות להפוך את האינטרנט לאיזור שיווקי שמדחיק כל ביקורת. 
בעוד ReputationDefender עובדים עם אנשים פרטיים בלבד, ולא עם מעסיקים, DefendMyName.com משרת את שני המחנות. האתר, שהוקם לפני שנתיים בפורטלנד על ידי QED Media, מוחק מידע עבור כל לקוח - ממחפשי עבודה ועד תאגידים. חלק מהלקוחות הן חברות המחפשות תדמית מותג חיובית באינטרנט.

על פי רוב רוסו, מייסד החברה, החברה משתמשת בטכנולוגיה קניינית כדי לייצר לינקים לאתרים ובלוגים שיווקיים של הלקוחות, ולקבור את הביקורת השלילית בתוצאות החיפוש. "חיפוש ברשת הפך לחלק מהותי מתהליך גיוס עובדים לחברות גדולות, ממש כמו בדיקת עבר פלילי", הסביר.

אבל העובדה שהמעסיקים הפוטנציאליים יכולים למצוא מידע מקוון על המועמדים לא תמיד עובדת לרעתם. Careerbuilder מצא ש-64% ממנהלי משאבי האנוש הסתמכו על מידע מהאינטרנט כדי לקבל החלטה סופית, ו-40% מהמנהלים אמרו שהחלטתם קיבלה משנה תוקף כשגילו כי המועמד מתעניין במגוון נושאים.

בת' מרפי, עוזרת במשרד פרסום ניו יורקי, שהבוס שלה הודה שחיפש את הפרופיל שלה ב- Facebook, אמרה שהדבר סייע לה לזכות בעבודה. "כשהם ראו את הפרופיל שלי הם חשבו שאני נראית כמו אדם מאוזן ומפותח. הם ראו תמונות שלי עושה את העבודה שלי באפריקה ולאחר מכן תמונות שלי נתלית מהדופן האחורי של מכונית", אמרה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by