ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
Halo, זה PC? 

Halo, זה PC?

 
 
אמיר גבאי, גיימר

שלוש שנים אחרי שיצא לקונסולת ה-Xbox, מגיע משחק הפעולה Halo 2 גם למחשב הביתי. האם הכותר, שמלא בשלבים מהנים ובקרבות מאתגרים עומד במבחן הזמן?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גם אם אינכם מחובבי זא'נר משחקי הפעולה, אין לי ספק כי שמעתם לא אחת את השם Halo. סדרת משחקי הפעולה של מיקרוסופט היא אחת המותגים החזקים ביותר בעולם הבידור האלקטרוני, הצלחה יוצאת דופן שהפכה מילה נרדפת עבור המושג "משחקי מחשב" עבור אמריקנים רבים.

הכותר הראשון בסדרה, שראה אור בשנת 2001, שכנע את בעלי ה-Xbox של מיקרוסופט כי השקעתם בקונסולה השתלמה. Halo הציג בפניהם עלילה מעניינת, ויותר מכך - משחקיות מהירה ומהנה. הכותר השני בסדרה, שפותח אף הוא עבור הקונסולה, הוסיף לחוויה מצב משחק מרובה משתתפים מצוין, והתעלה על קודמו בכל תחום אפשרי.

חודשיים לפני צאתו של הכותר הבא בסדרה ל-Xbox 360, מגיע סוף סוף Halo 2 גם למחשב האישי. במיקרוסופט לא ממש התאמצו לפצות אותנו על האיחור, ואפילו הפכו את המשחק לבלעדי עבור מערכת ההפעלה חלונות ויסטה. בעלי מערכות ישנות יותר, כדוגמת Windows XP, יאלצו להסתבך עם טלאים בלתי רשמיים בעליל, על מנת שיוכלו להתקין בהצלחה את Halo 2 על המחשב שלהם.
 

עושים היסטוריה

 
משחקי Halo לדורותיהם עוקבים אחר עלילותיו של המאסטר צ'יף (Master Chief), לוחם אמיץ המקדיש את חייו למלחמת חורמה בחייזרים המאיימים על גורלו של המין האנושי. בסוף הכותר הראשון הצליח הצ'יף לסכל את תוכניתם הזדונית של ה-Covenant, גזע חייזרים מרושע, והשמיד נשק אימתני שאיים להשמיד את הגלקסיה כולה. בתחילת Halo 2 אנו מגלים כי החייזרים לא וויתרו על מזימתם, ובצעד מפתיע פלשו לכדור הארץ, תוך שהם מצוידים בגרסה חדשה של הנשק משמיד הגלקסיות.

העלילה של Halo 2 לא מתמקדת רק במאסטר צ'יף, אלא גם בחייזרים ובמאבקי הכוח בין פלגיהם השונים. זה אולי נשמע מקורי, אך לרוע המזל - כמו במשחקי פעולה רבים אחרים - נדחקה העלילה כאן למקום שולי למדי במשחק, ומה שמתחיל כסיפור מרתק ומסובך, מסתיים בסוף מעצבן שאיננו סוגר את כל הקצוות. הקמפיין של Halo 2 איננו ארוך במיוחד, ותוכלו לסיים אותו תוך לא יותר מ-10 שעות משחק על רמת הקושי הבינונית.
 

הרבה חסרונות, מעט יתרונות

כאשר אנו משווים אותו למשחקי הפעולה האחרים שהגיעו לחנויות במהלך השנה האחרונה, רווי Halo 2 בחסרונות בולטים, רובם עקב היותו משחק בן שלוש שנים. אחרי יצירות מרהיבות כדוגמת F.E.A.R ו-Half Life 2, קשה להתרגל מחדש לסביבות חסרות הפירוט, ולמודלים המכוערים של הדמויות. בכל זאת, המשחק דווקא תומך ברזולוציות גבוהות, ובטכנולוגיית Anti Aliasing (טכניקת החלקה של משטחים) שגורמת לו להיראות חד וברור לעומת המקור.

לא רק בגרפיקה התקדמנו בשלוש השנים האחרונות, גם בסעיפים אחרים נראה Halo 2 מעט פרימיטיבי מול משחקי מחשב מודרניים ממנו. עיצוב השלבים ליניארי מדי, קטעי הפעולה חוזרים על עצמם שוב ושוב, אנו פוגשים כל הזמן באותם סוגים של אויבים, וקרבות הבוסים המעטים אשר פזורים במשחק אינם מאתגרים דיו. הסגנון הזה אולי התאים למשחק פעולה ב-2003, אך כיום אנו רגילים לשלבים פתוחים וגדולים יותר.
 
 
 
כמובן שישנם גם תחומים בהם עמד Halo 2 יפה במבחן הזמן. הקרבות במהלך המשחק, אף שהם חוזרים על עצמם, מהירים ומהנים. האויבים יתחמקו מכם בחוכמה, וידרשו מכם לנוע ולהגיב בזריזות. הממשק הייחודי של המשחק מאפשר להחזיק שני כלי נשק בו זמנית; בין מבחר סוגי הנשק תמצאו מכונת ירייה, רובה צלפים, משגר טילים, ועוד. התאכזבנו מעט לגלות שכלי הנשק ה"חייזריים" הם לא יותר משכפול של כלי הנשק העומדים לצד בני האדם (ההבדלים, לרוב, קוסמטיים לחלוטין).

החלקים הטובים ביותר במשחק הוא ללא ספק קטעי הנהיגה. כלי הרכב ב-Halo 2 נעים מג'יפים צבאיים וטנקים, ועד רחפות וחלליות. השליטה בכלי הרכב האלה מדויקת ונוחה, כך שאפשר לזרוע באמצעותם הרס רב מבלי להתאמץ יותר מדי. גם פס הקול והאפקטים הקוליים של Halo 2 מרשימים: דיבוב הדמויות נהדר, רעשי הסביבה נשמעים מצוין ומכניסים היטב לאווירה.
 

ויסטה פוגשת את Xbox Live

 
כצפוי, גירסת המחשב האישי של Halo 2 תומכת בבקר השליטה של Xbox 360, אותו תוכלו למצוא ברוב חנויות המחשבים. במהלך הקמפיין לשחקן יחיד העדפנו לשלוט במאסטר-צ'יף באמצעות בקר השליטה האינטואיטיבי, ולא בעכבר ומקלדת. לעומת זאת, במשחק מרובה המשתתפים לא תצליחו לשרוד לאורך זמן אם תתעקשו להשתמש בבקר: עכבר ומקלדת מעניקים דיוק רב יותר במהלך הקרבות, ושחקנים אחרים לא יהססו להשתמש בדיוק הזה על מנת לצלוף בכם ללא רחמים. עד 16 שחקנים יכולים לשחק בכל אחת מ-23 מפות שונות. ניתן לבחור בין מספר מצבי משחק מוכרים, כדוגמת Deathmatch (כולם נגד כולם), Deathmatch קבוצתי ו"תפוס את הדגל" - שכולם מהנים ומעבירים את הזמן בלי שתשימו לב.
 
Halo 2 הוא אחד ממשחקי המחשב הראשונים שתומכים בשירות Xbox Live הפופולרי, שהיה עד לא מזמן בלעדי לקונסולה של מיקרוסופט. איך התמיכה הזו מתבטאת? ובכן, בתחילת המשחק תדרשו לפתוח חשבון משתמש ברשת, ומרגע זה, תוכלו להתחיל לצבור הישגים - אתגרים שהמשחק מציב בפניכם, כמו להרוג חמישה שחקנים במכה אחת או להרוס רחפת באמצעות רימונים או משגר טילים. ההישגים הללו שווים ניקוד שיתווסף לפרופיל שלכם, ותוכלו להשוויץ בו מול שחקנים אחרים. מה, זה הכל? ובכן, רבים משירותי הפרימיום שמציע השירות לבעלי הקונסולה הם מסוג הדברים ששחקני מחשב כבר התרגלו מזמן לקבל בחינם, אפילו במשחקי הפעולה הזולים והפשוטים ביותר. במיקרוסופט יצטרכו להתאמץ הרבה יותר כדי לשכנע אותנו שהשירות הזה באמת שווה משהו.

Halo 2 היה יכול להיות משחק מחשב מצוין, אילו רק היה מגיע בזמן הנכון. הקמפיין שהוא מציע לשחקן יחיד מהנה, אך מיושן ובסיסי ביחס למשחקי פעולה חדשים יותר. מצב המשחק מרובה המשתתפים מציל את המצב, אך גם הוא אינו רושם יתרונות משמעותיים על פני משחקי מחשב אחרים.

אם תמיד תהיתם מדוע סדרת Halo עושה כל כך הרבה רעש, גירסת ה-PC של המשחק לא תספק תשובה משכנעת במיוחד. קנו אותה רק אם אתם חייבים להשלים פערים לקראת צאתו של Halo 3 - ומעדיפים משום מה לעשות זאת תוך שימוש במקלדת ועכבר.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by