ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
השבוע ברשת: הסימפסונים 

השבוע ברשת: הסימפסונים

 
 
רן יניב הרטשטיין

הסרט המדובר ביותר עלה לאקרנים, אפל מנסה לברר כמה מכשירי iPhone נמכרו, גוגל נלחמת בתעשיית הסלולר ו-HOT בעד פיראטיות. רן יניב הרטשטיין מסכם שבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הסימפסונים (פוסטר: יח"צ)
 הסימפסונים (פוסטר: יח"צ)   
כמו הרובוטריקים לפניו, "הסימפסונים" הסעיר את קהילת הגיקים העולמית בציפיה לקראת הקרנת הבכורה - אמש (ה') בישראל וברוב העולם. אבל בניגוד לרובוטריקים, הדעות במקרה של הסימפסונס הרבה יותר אחידות. הגיקים מתים עליו, וגם המבקרים. הוא זכה לדירוג של 84% ב-RottenTomatoes, ו-80 מתוך 100 ב-Metacritic.

מסע הקידום לסרט היה רצוף בפעלולי יחסי ציבור. חלקים מוצלחים יותר, כמו סניפי רשת המרכולים 7-11 שהתחפשו לחנויות Kwik-E-Mart, כולל מוצרים מיוחדים מהתוכנית כדוגמת Buzz Cola, מחולל הדמויות שהפך לשגעון בפליקר או הפקת האופנה הצהובה שהעלה מגזין Harper's Bazzar בשיתוף מעצבים מובילים. היו גם מוצלחים פחות, כמו היוזמה המקומית לשליחת דונאטס ממותגות-סימפסונים לעיתונאים, שזכתה לתשומת לב גם מחוץ לישראל.

מי שמעדיפים את הסדרות הגיקיות שלהם קצת פחות מרומזות וקצת יותר מוחצנות, ישמחו וודאי לשמוע שפיתוח הסרטים החדשים של Futurama מתקדם היטב, והסרט הראשון צפוי להיות מוכן בדצמבר השנה. אם אתם מתעניינים דווקא בעונה ה-19 של הסימפסונים שבאה עלינו לטובה, עידו רוזנטל מספר למה לצפות.

ב-nrg תרבות בחרו שבעה כותבים את שבעת הדמויות החשובות ביותר עבורם. איכשהו, יצא שכל דמות מסמלת בצורה כזו או אחרת את המצפון של הסדרה, מלבד נד פלאנדרס, הפדופיל.
 

אפל מתייצבת

זהירות, כפתור (צילום: רויטרס)
 זהירות, כפתור (צילום: רויטרס)   
חודש אחרי תחילת מכירת ה-iPhone, והרעש סביבו החל להתייצב. הגאדג'ט האחרון של אפל הוא עדיין המוצר הנחשק ביותר שאפשר לקנות, אבל מפנטזיה בלתי מושגת הוא הפך לעובדת חיים.

כמה מכשירים באמת נמכרו בסוף השבוע הראשון? הדו"ח הרבעוני של AT&T מציין כ-150,000 מכשירים שהופעלו ברשת, ואילו הדו"ח הרבעוני של אפל מדבר על כ-270,000 מכשירים שנמכרו. באותו האופן, חלק מהכותרות מכריזות כי מכירות ה-iPhone איכזבו, ואילו אחרות משבחות את אפל על גידול ברווחים. כך או כך, מצב זה מעמיד (שוב) את האנליסטים באור מגוחך במיוחד - בשבוע שאחרי ההשקה, נזרקו לאוויר מספרים שנעו בין חצי מיליון ל-700,000 יחידות.

נתון מעניין נוסף הוא כמות נגני ה-iPod שנמכרו - כ-10 מיליון יחידות, ירידה שולית בלבד לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

אם תהיתם מדוע ה-iPhone נראה כמו שהוא נראה, ההסבר לכך פשוט מאוד. סטיב ג'ובס מפחד מכפתורים.
 

מיקרוסופט מאכזבת

נייד של Acer. יקר מדי, מיותר מדי (צילום: יח"צ)
 נייד של Acer. יקר מדי, מיותר מדי (צילום: יח"צ)   
הבוס הגדול ב-Acer, חברת המחשבים הרביעית בגודלה בעולם, הביע השבוע אכזבה עמוקה ממיקרוסופט. התפקיד שלה בקנוניה הגדולה של התעשיה הוא ליצור את הצורך המדומה במחשבים חדשים על ידי פיתוח מערכות הפעלה ותוכנות זוללות משאבים שיהפכו את המחשבים הקיימים למיושנים, ולאלץ את העולם לשדרג על ידי שבירת תאימות עם מוצרים קודמים. עם ויסטה, מיקרוסופט הצליחה רק באופן חלקי; היא אכן זוללת משאבים ושוברת תאימות, אבל אנשים פשוט לא קונים אותה.

מיקרוסופט לא מתעלמת מהעובדות האלה. למרות שהיא תכננה להפסיק למכור את חלונות XP בתחילת השנה הקרובה, עדכנה החברה את תחזית המכירות והכריזה שתמכור יותר רשיונות של חלונות XP ופחות רשיונות של חלונות ויסטה.

בינתיים, מפתחים במיקרוסופט כבר עובדים במרץ על הגירסה הבאה של חלונות - שבינתיים נקראת רק "7". מלבד ההבטחות הנבובות לפיהן הכשלון המהדהד של תהליך הפיתוח וההשקה המאוחרת של ויסטה לא יחזור על עצמו עם ההשקה של חלונות 7 ב-2010, ישנו דווקא פרט מעניין בין כל ההצהרות של מיקרוסופט אודות המערכת החדשה. את הפיתוח שלה מוביל סטיבן סינובסקי, שהיה אחראי על אופיס 2007, והוא הביא איתו את ג'ולי לרסון-גרין, מי שיזמה את השינוי הקיצוני והמבורך של ממשק המשתמש בגירסה האחרונה של חבילת היישומים המשרדיים המנופחת. גם כאן היא תעמוד בראש הצוות שיפתח את ממשק המשתמש, מה שאומר שצפויים לנו שינויים מהפכניים גם בממשק המיושן והחבוט של חלונות.

השמועות על ירידת המחירים של ה-Xbox 360 חוזרות - ומדברות על ירידה של 50 דולר ב-8 באוגוסט.

שירות Hotmail המיושן של MSN ישראל שודרג השבוע לגירסה מעוברתת של Windows Live Mail, עם ממשק מחודש ונפח אחסון של 2GB. השדרוג עצמו היה מתקבל ללא ספק בברכה, אם לא היה מחייב את כל המשתמשים להירשם מחדש לכתובת עם סיומת אמריקנית - hotmail.com במקום hotmail.co.il.
 
 

גוגל מאיימת

iGoogle מעוברת. הגיע הזמן (צילומסך)
 iGoogle מעוברת. הגיע הזמן (צילומסך)   
גוגל ממשיכה להלחיץ ולהפחיד את הגדולים והאכזריים שבתאגידי העולם. השבוע, היו אלו חברות הסלולר בארה"ב שהכוונת של גוגל נחתה ישר באמצע מכרה הזהב שלהן. ענקית החיפוש מבקשת להפוך את תדרי התקשורת הסגורים, הרישיון להדפסת כסף שניתן על ידי ממשלת ארה"ב לחברות הסלולר, לפתוחים. במקום לאפשר לחברה או קבוצת חברות לזכות במכרז תדרים ולשמור את כולם לשימושן העצמי, היא התחייבה להציע סכום גדול במיוחד במכרז, אבל תוך דרישה שתנאיו ישונו והזוכה יחויב להחכיר את התדרים לחברות אחרות. כך, חברות הסלולר לא תוכלנה לנצל את השליטה שלהן בתדרי התקשורת כדי למנוע תחרות הוגנת נגדם.

גם גוגל ישראל משקיעה בייבוא לארץ של יישומים באנגלית. iGoogle הושק עם ממשק מעוברת מימין לשמאל, ועם מאגר תכנים מקומי הכולל את רוב אתרי החדשות המובילים.

המפתחים של Gmail, שירות מקוון שהיה פעם עצם ההגדרה של חדשנות ווב-שתיימית מהפכנית ומשבשת, כבר ויתרו לחלוטין על כל סיכוי לשדרוג משמעותי של השירות הרדום שלהם בעתיד הנראה לעין, והחליטו להפיק סרט שיורכב מקטעים שישלחו להם הגולשים, בהם יעבירו מעטפה בצורת הסמל של Gmail מצד אחד של המסך לצידו השני. מקסים. עכשיו רק תזיזו את התחת ותתחילו לעמוד בקצב של שירותי הדואר של יאהו ומיקרוסופט.
 

לא טיפשים כמו שחשבנו

הבורר. פיראטיות זה טוב (צילום: HOT)
 הבורר. פיראטיות זה טוב (צילום: HOT)   
מוזילה מנסה להיפטר מ-Thunderbird כדי שתוכל להתרכז בפיירפוקס. כנראה שזה לטובה. מגיע לתוכנת המייל הזו בית חם ואוהב יותר, שיוכל להוציא ממנה את מלוא הפוטנציאל הרב שטמון בה.

הם מתחילים להבין: לפי HOT, הפצה ללא אישור של פרקי הסדרה "הבורר" היא סימן להצלחה שלה.

קון קוליבאס, מפתח לינוקס ותיק, עזב את הפרוייקט. בין היתר, הוא חושב שלינוקס נכשלה בשולחן העבודה כי היא עמוסה "בזבל ארגוני" שפוגע בביצועיה.

בתמונות שהועלו לרשת של הארי פוטר נמצא המספר הסידורי של המצלמה. הרשת גועשת סביב האפשרות לאיתור המדליף מצד אחד וסביב הדיון אודות הקץ לפרטיות מצד שני, אבל בדרך כלל שוכחים פרט אחד חשוב - אולי יש להם את המספר הסידורי, אבל את הצלם עצמו הם לא מצאו.

חובה לכל מפתח נבון: כולכם כבר משתמשים בפיירפוקס ו-FireBug, עכשיו הוסיפו לחבילה גם את YSlow, תוסף של פיירפוקס שמסייע בשיפור ביצועים של אתרי אינטרנט.

השבוע ברשת ב-RSS
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by