ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תרגישו בבית 

תרגישו בבית

 
 
עמיחי שלו

לא מעט אתרים מתחרים על הזכות להיות עמודי הבית שלנו. הם מציעים התאמה אישית, שלל פיצ'רים ואפשרויות, ומתיימרים לסייע לנו להתחיל את היום המקוון שלנו בצורה מאורגנת. לפניכם סקירה השוואתית קצרה שתסייע לכם להחליט למי להתחייב: לגוגל או יאהו, ל-Netvibes או PPage?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עמודי בית אישיים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהנוף המקוון שלנו. יש בהם משהו כה פשוט ונכון – מקום אליו מצרפים ומלנקק את כל מה שמעניין אתכם ברשת, זאת אומרת בחיים בכלל, תוך אמונה שזה נוח יותר מרשימת מועדפים שנגללת עד אימה או כל חלופה אחרת. מצד שני, האתרים הללו יכולים להצליח רק אם מתייחסים אליהם כאל מעין ישויות עצמאיות, שאם אתם לא בוחרים לפתוח דרכם את היום - אין להם משמעות, לבד אולי מלהוות סוג של תחנה שמציעה צילום רגעי של התנועה. בתור גולש אין לך הרבה מה לחפש שם; הם רק כן שיגור. ולכן, מבחינת פוטנציאל מסחרי הם בעייתיים, לפחות בשלב זה של חייהם.
 
 
ובכל זאת, לאחרונה יותר ויותר מסכים מציגים לראווה את עמודי הבית הללו, שמגשימים את חזון הפורטל האישי, ומקצרים את זמן הגלישה "האורגני" שלנו. כולם עושים את זה עכשיו, בלוגים, StumbleUpon, הכל כדי למקסם את חוויית הגלישה הצרכנית שלנו. אגב, בחינה מדוקדקת מגלה שהתוצרים המקומיים לא פחות טובים מאלו הבינלאומיים, ובמידה מסוימת אף עולים עליהם. זאת אומרת שאנחנו די חזקים בתחום. אם לא בכמות, לפחות באיכות.

הבחירה בדף בית כלשהו היא פעולה שרירותית, אבל כבדת משקל. למעשה, במובן מסוים היא החלטה רגשית, ועמודי הבית האישיים צריכים לעבור חתיכת מטמורפוזה כדי להגדיל את נתח השוק שלהם. עד שזה יקרה, צריך (אבל לא ממש חובה) להסתדר עם מה שיש. להלן סקירה קצרצרה.
 

My Yahoo

My Yahoo, כמו הרבה מוצרים מבית יאהו, עושה את העבודה, אבל לא הרבה מעבר לכך. מדובר בעמוד בית אישי פשוט, בסיסי, מינימליסטי ולא במובן הגוגלי. לעיתים הוא הופך להיות מטושטש, כאילו שפכו עליו מים, ייתכן שמדובר בבאג. הפשטות אמנם הופכת את תהליך העבודה בו לנוח וקל להבנה, אבל זה נראה כאילו מה שאמור להיות שיא הקידמה המקוונת ברוח ה-AJAX המהולל - עדיין לבוש בבגדים של ווב 1.0. גם בכל הנוגע לעברית אין שם בשורה גדולה, ומיילים בשפת הקודש למשל, לא תוכלו לקרוא שם כהלכה. בכל מקרה, מה שהכי מעצבן, עבור הגולשים שלא רשומים ליאהו, הוא כמובן תהליך ההרשמה המייגע, שבלעדיו לא ניתן לבצע שום פעולה, שעדיין, על אף היותנו אזרחים ישראלים למהדרין, מאלץ אותנו למלא את המיקוד. מה אכפת לכם בכלל?
 
 
 

Netvibes

Netvibes הוא העמוד האישי הכי מפותח טכנולוגית (כל טוב של גאדג'טים, ווידג'טים, שמידג'טים או איך שלא תקראו ליישומונים המקוונים הללו), מה שהופך אותו באותה נשימה גם לעמוס יתר על המידה. בכל זאת, נעשה ניסיון ראוי לתת מענה יישומי ועיצובי. אבל הבעיה האקוטית של האתר היא שבדפדפנים מסוימים הדו לשוניות של האתר הופכת לחרב פיפיות, וכל מיני כיתובי ראי מתחילים לאבד את עצמם לדעת, כשהגולש ניצב קצת חסר אונים מול עמוד הבית שלו ותוהה לאן הולכים, מה עושים ולמה בעצם אני נשאר פה אם המצב הוא כדלקמן. אייטם חביב הוא האפשרות להוסיף מעין "כותרת אישית" לעמוד. מדובר באייטם כה פשוט, כה אלמנטרי, שרבים מהאתרים שמתיימרים להיות "מקומות אישיים", פשוט נוטים לשכוח אותו במרוץ הסיזיפי אחר הווידג'ט האולטימטיבי. אישי, מתברר, מתחיל בקטן.
 
 

iGoogle

ההשקה של iGoogle בעברית עדיין נטולת משמעות, כי מדובר במעין אתר ראי בתוספת אי אילו שינויים סמנטיים, לגירסה הבינלאומית. למעשה, עמוד אישי של גוגל הוא התפתחות טבעית, כי גם כך רוב האנשים מתחילים את דרכם באינטרנט במנוע החיפוש. אבל עושה רושם שגוגל יכולה היתה לתת תשובה מוחצת למתחרים לו בנתה את העמוד האישי סביב מנוע החיפוש, במקום ליצור חיה חדשה לגמרי. אבל זה לא המקום לדבר על שגעון הגדלות של לארי וסרגיי. בכל מקרה, iGoogle הוא ממשק עבודה נוח, בסיסי, לא מכביד, די ברור מה צריך לעשות בו ולאן צריך ללכת. מבחינת תכנים ואפשרויות הוא תופר כמה רחוק שהוא יכול, אבל אין בו בעצם שום ערך מוסף, שום ערך רגשי. גוגל כמו גוגל.
 
 

PPage

הבשורה האחרונה בזירה המקומית של עמודי הבית האישיים היא PPage, מעין פלטרפומה דומה לכל עמודי הבית, שמציעה כמה יישומים ייחודיים, ובעיקר דגשים משלה, רובם עיצוביים. דברים שאפשר לעשות ב-PPage, אי אפשר לעשות אצל אחרים, כמו תנועה חופשית של אובייקטים ותמונות, הוספת קבצים אישיים כמו צילומים או משחקים עם רזולוציות. לכן יותר משיש כאן בשורה תוכנית או ערכית, יש כאן בעיקר בשורה עיצובית, שלפעמים היא לא פחות חשובה. דומה ש-PPage הוא בעיקר צעד - מודע או לא מודע - בכיוון של שילוב בין עמוד בית אישי לעמוד אישי של גולש כמו ברשת חברתית. לשם כנראה גם העתיד הולך: מקום שבו תעשו הכל. למרבה הצער, החולשה הבולטת ביותר של PPage היא בדיוק היתרון שלו; לעיתים, מרוב אובייקטים לא רואים את היער, ויש תחושה קשה של אי סדר וחוסר אוריינטציה, עד שהגולש מצליח להתאפס על עצמו.
 
 

Myhommy

בנקודת זמן זו, הבעיה העיקרית של Myhommy היא ככל הנראה שרת. לוקח לאתר זמן רב להיטען. יתכן שיגידו שזו תקלה זמנית, שזה בגלל עודף אפליקציות, שזה בגלל מזג האוויר, אבל העובדה היא שזה קורה. כל עוד הוא יישאר כבד, איטי ומתסכל - הוא לא יוכל להמריא. בנוסף, צריך שם רענון רציני בכל הנוגע לקטגוריות ותתי הקטגוריות של התוכן. יש שם דברים לא כל כך קשורים. חוץ מזה, מדובר באתר נעים, ידידותי למשתמש, קל להתמצאות, שלמעשה, כולל את כל מה שצריך להכיל עמוד בית אישי. עדיין, כמו כולם, אין לו את ה"קילר אפליקיישן" הרגשי, אבל בניגוד לאחרים, יש בהחלט מחשבה עיצובית לא מכבידה, ומנטליות של כמה שיותר שליטה בידי המשתמש - גישה שתמיד תופסת בעידן הזה של הרשת.
 
 

OK

הצד החזק של OK הוא השימושיות. בגלל שהוא לא עמוס (בניגוד לאתר האם שלו תפוז, שרשם פטנט על עומס), הוא קל להבנה. אבל זו גם החולשה שלו. מאז ההשקה לפני כמה חודשים דומה שהוא קופא במקום, ולא נעשה בו שום שינוי, מתיחה או תוספת: היכולת לעצב מוגבלת, דרך הוספת עדכוני ה-RSS לא נהירה להדיוטות, ובשום מקום אין הסבר על הדרך הנכונה לעשות זאת. במובן מסוים, ניתן לכנות את OK "עמוד הבית האישי למתחילים". הוא סוג של שלב ראשוני הכרחי עבור מי שרוצה להיכנס לעולם הזה וללמוד אותו על בוריו. אבל בשלב מסוים אין מנוס מהתחושה שהאתר צר למידותינו, ויש צורך גם ביכולות ותכונות אחרות, ש-OK לא מסוגל לספק.
 
 

אז מה כדאי?

אז מה כדאי לעשות ובאיזה אתר כדאי להתחיל? קודם כל, לטעמנו, הפעם אין דחיפות גדולה בבחירה דווקא בחלופות הבינלאומיות. הפיתוחים שיש בארץ עושים את העבודה, מי יותר ומי פחות. כפי שציינו, הכי טוב להתחיל עם OK. הוא הכי פשוט ונקי ומציע את הכניסה הכי חלקה לעולם הזה. הבעהי היא שדי מהר הוא מתגלה בכעל אפשרויות מוגבלות, ואז אנחנו נותרים עם שתי אפשרויות לא מושלמות: אם MyHommy יפתרו את בעיות התשתית שיש להם בשרתים - הם יהפכו לבחירה המוצלחת והמלאה ביותר. PPage לעומתם, זקוקים לקבוע ישיבה דחופה עם חברה לאפיון ממשקי משתמש, ולא יזיק גם לעבור איזו מתיחת פנים עיצובית, שתהפוך את החוויה לנגישה יותר, אבל דומה שבהרבה מובנים הם כבר מקדימים את המתחרים שלהם. השאלה היחידה שנשאלת היא האם אתם - הגולשים - אוהבים את הרעיון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by