ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מאסטר ההתגנבות חוזר 

מאסטר ההתגנבות חוזר

 
 
יניב דקל, גיימר

סם פישר חוזר אלינו, הפעם בלי חליפת נינג'ה, בלי היתלות מצינורות, בלי סנפלינג מבניינים ובלי משקפת. סקירה מוקדמת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סם החמקן. אייקון של הז'אנר (צילום: גיימר)
 סם החמקן. אייקון של הז'אנר (צילום: גיימר)   
סדרת Splinter Cell היא בין המוכרות והמוערכות ביותר כיום בתעשיית משחקי הווידאו. כבר עם שחרור המשחק הראשון ב-2002 סם פישר הפך לאייקון של ז'אנר משחקי ההתגנבות, ותפס מעמד שלא נופל מזה של סוליד סנייק בכבודו ובעצמו. הסדרה הציגה בפנינו מערך שליטה מעניין המבוסס רובו ככולו על משחקי אור וצל. במקור, הנוסחה היתה קליטה מאין כמוה (ברגע שסם בחושך הוא נסתר, כשהוא באור - הוא גלוי), אך מיותר לציין שאחרי חמש שנים, מצויינת ככל שתהיה, היא כבר התיישנה.

כאן אנחנו מגיעים אל המהפך הגדול שהוא Splinter Cell: Conviction. אחרי הסוף השנוי במחלוקת של המשחק הקודם סם מוצא את עצמו מבוקש על ידי כמעט כל רשות חוק הקיימת באמריקה, והפעם זה לא כחלק ממשימה סודית של סוכנות הביטחון הלאומי. סם שלנו עומד לבד כנגד העולם, והמשימה היחידה שלו היא להוכיח את חפותו.
 

מייקאובר טוטאלי

 
נתחיל בכך שכל מה שלמדנו להכיר בכל המשחקים הקודמים בסדרה נעלם כלא היה. אין חליפת נינג'ה מגניבה, אין אפשרות להיתלות עם הרגליים מצינור, אין סנפלינג על צידי בניינים והשוק הגדול: אין משקפת עם שלוש עדשות. את מקומה תפסה רעמת שיער וזקן, ואת מקום החליפה תפסו בגדי רחוב מהשוק המקומי. אפילו דרכי הפעולה והמחשבה השתנו, ולמעשה, כל מה שנשאר מהרפתקאות העבר זה זכרון מתוק בלבד.

אם במשחקים הקודמים רצינו להימנע מכל מגע עם אדם אחר, הרי שכאן כל מהות התגנבות היא השתלבות ותמרון קהל אנשים גדול. הסביבות אינן בנויות עוד לשימוש על ידי מרגלים שקטים, אלא מאוכלסות על ידי מספר אנשים רב ומגוון (עוברי אורח וכוחות ביטחון כאחד), ומכאן אפשר להסיק כי השינוי בסביבה מחייב גם שינוי בגישה. למשל, נניח והמטרה של סם היא להכנס לאזור שמור ליד סביבה הומה מאדם. כיוון שזחילה על מרזבים היא כבר נחלת העבר, הוא יכול להתחיל מהומה בקהל (לגנוב מחשב נייד מאזרח תמים), ובזמן שהשומרים באים לבדוק מה קרה הוא יכול להחליק פנימה ללא חשש.

לעומת זאת, האפשרות השניה הולכת כנגד כל מה שהמשחק סימל אי פעם. ממה שראינו בסרטוני המשחקיות ששוחררו עד כה, סם יכול להתחיל בתגרה מתי, איפה ועם מי שמתחשק לו. הוא מעיף שומרים על שולחנות, שולחנות על שומרים, ולפעמים גם שומרים על שומרים. נכון לעכשיו, הקרבות האלה מזכירים סצנות של קטטות בארים יותר מלוחמה למען החירות ונשאר רק לקוות שבגירסה הסופית המשחק יקשה כמה שיותר על השחקן כאשר יבחר באפשרות הזאת. אחרי הכל, מדובר במשחק התגנבות.
 

מנוע ישן חדש

Splinter Cell: Conviction. סביבות אותנטיות ומשכנעות. (צילום: גיימר)
 Splinter Cell: Conviction. סביבות אותנטיות ומשכנעות. (צילום: גיימר)   
בעוד שהמשחקים הקודמים הגבילו את השחקן בדרך הפעולה שלו, ב-SCC מובטח לנו שדה אפשרויות רחב בהרבה (די אירוני בהתחשב בעובדה שהגיבור הוא אדם הנמלט מהחוק). סם יוכל לתפעל כמעט כל דבר בעולם המשחק, בין אם זה הקהל שבו הוא נמצא, פחיות בירה ריקות (בדומה למשחקים הקודמים), או שולחן לתפוס מאחוריו מחסה. בינתיים, מלבד ההתעסקות עם הקהל לא ראינו שינוי משמעותי באינטראקציה לעומת משחקים קודמים, אך נראה שלמחלקת מונטריאול של UbiSoft יש כמה אסים בשרוול. אחרי הכל, הם אלה שהביאו לנו את Splinter Cell מלכתחילה.

המנוע הגרפי (המבוסס על Unreal Engine 2.5) הוא בליבו אותו המנוע שבו נעשה שימוש במשחקים הקודמים, ובדומה להם, גם הפעם הוא עבר שדרוגים רבים מאז הכותר שהקדים אותו. הסביבות נראות אותנטיות ומשכנעות, ולרוב מדמות מקומות שבהם תוכלו למצוא את עצמכם ביום יום. קניונים, פארקים וטיילות הם רק חלק מהאזורים בהם יזדמן לסם לבקר, וכל אחד מהם מגיע לרמת הפירוט המקסימלית האפשרית, בהתחשב בכך שהמשחק מעמיס על עצמו גם כמה עשרות מודלים של אנשים וסכמת בינה מלאכותית חדשה ומורכבת.
 
 

הולך להיות מעניין

SCC. מוצר נתעב או משב רוח מרענן? (צילום: גיימר)
 SCC. מוצר נתעב או משב רוח מרענן? (צילום: גיימר)   
חובבי הסדרה המושבעים עברו חתיכת טלטלה ברגע ששמעו על הקונספט של Splinter Cell: Conviction. רובם יצא בקריאות חאמס כנגד האדם הנתעב שהגה את הרעיון הזה, אבל אחרים סבורים שאפשר והמשחק הוא משב הרוח המרענן שלו חיכתה הסדרה כבר כמה שנים. את האמת נוכל לברר בסוף השנה הנוכחית על פלטפורמות Xbox 360 ומחשב. אנחנו בכל אופן, נשארים אופטימיים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by