ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סימניה חברתית 

סימניה חברתית

 
 
עמיחי שלו

האנשים מאחורי הרשת החברתית החדשה מאמינים שהיכרות על סמך העדפות ספרותיות היא לא עניין מגונה. אם ישפרו קצת את עמוד הבית יש להם סיכוי להצליח. ביקורת אתר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סימניה. פוטנציאל גדול (צילומסך)
 סימניה. פוטנציאל גדול (צילומסך)   
מזה דורות רבים ידוע שהנבואה ניתנה רק לשוטים (או לטים אוריילי), אבל בכל זאת, חברות המחקר והאנליסטים צריכים להתפרנס ממשהו. הצפי שלהם לטווח הקצר הוא, שעתידה של הרשת יתגלם ברשתות חברתיות נישתיות. אין בזה חידוש כמובן, אבל בהחלט אפשר להתייחס אל MySpace כאל חללית אם שהולידה עוד ועוד חלליות שמיישבות כוכבי לכת, שעד עתה היו מאוכלסים באתרי חדשות, פורומים, צ'טים וכיוצא בזה.

רשת חברתית נישתית בנושאי ספרות היא בהחלט דבר ישכול לעורר את התחום בעל השיק המעט דינוזאורי הזה, ולגרום לו לאיזו מתיחת פנים מקוונת וערכית. כדי למלא את החסך הזה, ועוד אי אילו חסכים, הוקם האתר הישראלי "סימניה", שמתבסס על מספר פיצ'רים עיקריים שלא תמיד כלולים בהכרח בספר התקנות של רשת חברתית נישתית.
 
 
קודם כל, האתר כולל בסיס נתונים שמאגד את כל המידע המקוון שיש בארץ על ספרים. משמע: אם אתה מחפש ספר בשם "ימי הפלופ", וכתבו עליו המלצת קוראים בבוקנט השם יקום דמו, וגם בבוקמי או באתר של ההוצאה - הכל יאוחד בסימניה, שיציג לגולש מעין תמונה פנורמית כוללת של כל מה שנכתב על הספר, כולל ביקורות מלומדות יותר. יחד עם זה יתווספו כמובן ביקורות ודירוגים פרי הסימניה עצמה.

בנוסף, יש כמובן את האפשרות לקנות את הספר בכל החנויות המקוונות, והחידוש הוא שאפשר גם להזמין אותו מספריות בהשאלה, פיצ'ר שעד עתה לא היה קיים והוא חידוש מרענן, שעשוי להזרים קצת דם לאינפוזיה האוזלת של הספריות בישראל.
 
חשוב לציין שעניין ההמלצות הלא רשמיות של ספרים הוא אלמנט שיווקי חזק מאוד. לא בכדי בחנויות צומת ספרים למשל, מונחים כותרים עליהם מוצמדים פתקים הכתובים בכתב יד חרטומי ומשבחים ספר מסוים. אנו כצרכנים אמורים להבין שההמלצות הללו הם לא "מטעם".

אבל גם באינטרנט וגם במוצרים אחרים, יש כוח רב להמלצה לא רשמית, אפילו אם ברוב המקרים מסתתר מאחוריה גורם אינטרסנטי שעסוק בשיווק גרילה מטעם לקוח מסוים. זה דבר שסימניה יצטרכו להיזהר ממנו, למרות שאי אפשר להימנע ממנו.

פלטפורמה ראשית לחובבים ומקצוענים

ועדיין, למרות כל הפיצ'רים החדשים, הכוח העיקרי של סימניה יהיה הרשת החברתית: הוא יכול להיות פלטפורמה ראשית לכל חובבי הספרים בארץ, אבל באותה נשימה יכול להיות פלטפורמה דומה לאנשי הספרות עצמם: לתת להם במה לפגוש אחד את השני, לחזק קשרים, ליצור גילדות, לנבוח, להזדעק מתרגום קלוקל של שורה משיר של אמילי דיקנסון, לקטר על הקיפוח במוסף הארץ, וגם לפרסם חומרים שלהם.

הבמות המקומיות הנחשבות כמו במה חדשה או רשימות לא קורצות לאנשי הספרות. הם זקוקים למשהו איכותי יותר. אימגו וקשת החדשה יכלו להיות כאלו, אבל רגלם כפותה עמוק בתוך ביצת הפרינט.
 
 
 
מבחינה ערכית סימניה אכן יכול לתת זריקת אדרנלין לשוק הספרות המעט רדום מן הבחינה המקוונת. אך בשביל לעשות זאת, עליו להתגבר על הליקויים שמהם סובלים גם אתרים אחרים. עמוד הבית שלו לא נראה כמו אתר לענייני ספרים. התמונה של הבחורה מרמזת כי הגעת לאתר שהוא הכלאה בין פלייבוי ופרסומת לטמפון. ובכלל, יש משהו מאוד לא זורם, מאוד לא מחמיא ובעיקר מאוד לא ספרותי בעמוד.

כדי להמריא למקומות אליהם הוא יכול להגיע, סימניה זקוק ל-Reshuffle עיצובי ורכיבי. כזה שלא יותיר בגולשים תחושה של כניסה אל תוך מפית שמחלקים בטיסה של ארקיע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by