ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איך לבנות אתר - החלק השני 

איך לבנות אתר - החלק השני

 
 
שוש פורבס

איך לפרסם את האתר שלך, איך לבדוק אותו, ואיפה לארח אותו. כתבה שנייה ואחרונה בסדרה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחרי שבחרנו את הרעיון הבסיסי עליו יתבסס האתר, את עיצובו, את תכניו ואת "מבנה הזרימה" שלו, נותרו עוד כמה צעדים בדרך לבניית אתר ראוי לשמו.
 

קוד

שווה להשקיע קצת זמן וללמוד מעט יסודות HTML
 שווה להשקיע קצת זמן וללמוד מעט יסודות HTML   
בבניית אתר, תפקידו של הקוד הוא לקחת את כל המרכיבים, להדביק אותם ביחד, ולהנפיק אתר. השאלה היא האם ללמוד HTML, השפה בה מעוצבים רוב אתרי האינטרנט בעולם, או להשתמש בעורך ויזואלי, שמאפשר גם להדיוטות להקים אתרים משובבי עין ונפש?

השאלה הזו פילגה מחנות שלמים ברשת, והפכה לכמעט מלחמת דת בין מצדדי "הטקסט הטהור" לבין מעדיפי "מראה עיניים".

ההמלצה שלנו: גם אם בחרת לעבוד עם עורך ויזואלי טהור, כדאי בכל זאת ללמוד יסודות .HTML זה לא ממש קשה, זה חשוב, זה מעשיר, ובניגוד לתדמית המקובלת, ברגע שלומדים את המבנה הבסיסי, זה גם יכול להיות מעניין.
 

אירוח האתר

בכדי שאנשים יוכלו להגיע לאתר שהקמת האתר צריך "לשבת" על שרת אירוח. יש תחרות רבה בשוק הזה, גם בין השרתים החינמיים (גיאוסיטיז, ,Xoom איינג`לפייר) וגם בין השירותים בתשלום (סימפלנט, סי.איי-הוסט).

כמו תמיד, ככל המרבה תחרות הרי זה משובח, והתוצאה הסופית של הקרבות העסקיים הללו היא ההזדמנות להשיג דילים לא רעים בכלל, שכוללים שפע מגה-בייטים, כלים שימושיים ושירות מוצלח בתמורה לדולרים בודדים. אבל למה לא ללכת עד הסוף, ולהשתמש בשירותי האתרים החינמיים? ובכן, ייתכן שלאתר בית פרטי הם טובים מספיק, אך לאתרים עסקיים מוטב להימנע מהם.

למה? תדמית המפוקפקת, שרתים בעייתים, והמציאות היא שהאינדקסים של פורטלים מסוימים, גם בישראל, משתדלים להימנע מלצרף למנוע החיפוש שלהם אתרים שנמצאים על אתרי חינם, כתוצאה מבעיות אמינות.
 
 

בדיקות

משעמם, מעצבן, אבל הכרחי. עושים גיבושון לאתר
 משעמם, מעצבן, אבל הכרחי. עושים גיבושון לאתר   
זה משעמם, זה מעצבן, אבל זה הכרחי - שלב הבדיקות. אסור להסיק שבגלל שאצלי בבית, על המחשב האישי, כל האתר עובד נפלא, הכל יעבוד מצויין גם אצל המבקרים שלי. לאחר שבשלב הראשון הגדרנו לעצמנו מי קהל היעד שלנו, נשתמש בידע הזה בכדי לבדוק את איכותו האמיתית של האתר. ישנם שני סוגי בדיקות: בדיקה טכנית, ובדיקת שמישות.
 
הבדיקה הטכנית מוודאת שהחלק הטכני של האתר עובד כמו שצריך: האם האתר נראה כמו שהוא אמור להראות עם הרזולוציה והדפדפן שקהל היעד משתמש בו? האם הוא עולה במהירות טובה באמצעי החיבור של קהל היעד? האם אין קישורים שבורים? האם כל החלקים האינטראקטיביים (אם יש) עובדים כמצופה?

בדיקת השמישות לא פחות חשובה - גם אם כל החלק הטכני עובד כשורה, אתר יכול להכשל פשוט בגלל שהוא לא שמיש. איך בודקים שימושיות? לוקחים כמה אנשים שמשתייכים לקהל היעד, נותנים להם לגלוש באתר, ובודקים את התגובות שלהם.

האם הניווט באתר מבלבל והגולשים ילכו לאיבוד? האם הגולשים יצליחו למצוא את מה שיחפשו? האם החלקים שדורשים הרשמה או מילוי טפסים פשוטים וברורים מספיק או שהם מבלבלים ומסורבלים? האם האתר קריא? האם הטקסטים מובנים?
 

השקה ופרסום

פירסום טוב חשוב לא פחות מאתר טוב
 פירסום טוב חשוב לא פחות מאתר טוב   
זהו. האתר מוכן לקבל גולשים. עכשיו נשאר רק להודיע להמוני בית האינטרנט שהוא קיים. הדרך האחת היא הסטנדרטית, עם באנרים ורישום האתר במנועי חיפוש, אך יש דרכים סטנדרטיות קצת פחות, ולעיתים יעילות יותר.

אפשר להצטרף לטבעת רשת, להוסיף "חתימה" בסוף כל דואר ששולחים עם הכתובת של האתר (רוב תוכנות הדואר מאפשרות לעשות את זה באופן אוטומטי), ואפשר גם למצוא פורום רלוונטי לנושא האתר להיות משתתף פעיל ותורם. אם משתמש מסוים תורם לפורום, סביר שהרבה אנשים ירצו להעיף מבט באתר של האדם מאחורי ההודעות, ואולי אפילו יעבירו את הכתובת הלאה לחברים.
 
אסור גם לשכוח פרסום מחוץ לרשת. אולי לא נעים להודות, אבל שורה אחת בעיתון, או במקומון מודפס, שווה לפחות כמו כמה וכמה באנרים טובים. לא צריך שיהיה כתוב הרבה, רק שיאייתו את הכתובת נכון.

זהו, תמה ונשלמה בניית האתר הראשונית. כל מה שנשאר עכשיו הוא לעדכן את האתר תכופות, ולא לשכוח לרוץ לספר לחבר`ה איך היה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by