ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סקירה מקדימה: Fable 2 

סקירה מקדימה: Fable 2

 
 
שחר לנגבהיים, גיימר

הכותר החדש יציע רגשות אנושיים, מערכות יחסים מורכבות, כלכלה מציאותית וכלב ידידותי, ויתחיל בלחרבן לנו על הראש. אין פלא שאנחנו מתלהבים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
פיטר מוליניה הוא מפתח משחקים מחונן, שלאורך הדורות הביא לתעשייה עוד ועוד רעיונות פורצי דרך, עוד מימי Magic Carpet ו-Populous. בכל משחק הוא יוצר ז'אנר חדש לגמרי, ומוצא שיטות, רעיונות וגישות מקוריות לחלוטין לז'אנרים מוכרים. שוב ושוב הוא מעלה את הרף לכל תעשיית המשחקים. עכשיו, הוא מתרכז בהפיכת משחק ההמשך ל-Fable לחוויה מציאותית, עם יסודות שמעוגנים בחיים האמיתיים יותר מאשר במשחקי מחשב.
 

כבר שכחנו את ה-Sims?

צילום מסך מוקדם מ-Fable 2 (צילום: יח"צ)
 צילום מסך מוקדם מ-Fable 2 (צילום: יח"צ)   
נראה שאחד העקרונות המנחים שעומדים בפני מוליניה ביצירת Fable 2 הוא להתעלם מהעקרון המנחה החשוב ביותר, לפיו סביבת המשחק קבועה והשחקן לא יכול לשנות אותה. בעולם של Fable 2, השחקן יכול להשפיע על כל גורם אחר בעולם. אמנם עדיין מדובר במשחק סגור וקבוע מראש, כך שישנן מגבלות מסוימות על החופש, אבל הפיתוח סובב את העיקרון שלכל פעולה תהיה משמעות - גם לטווח הארוך.

מוליניה הציג עוד בעת הפיתוח של Fable הראשון את "הבלוט", אותו השחקן יוכל לשתול בתחילת המשחק, ולחזור אליו שנים אחר כך כדי לגלות עץ אלון בוגר. המגבלות של קונסולת ה-Xbox ומחסור בזמן פיתוח מנעו את שילוב הבלוט ב-Fable הראשון, אבל מוליניה מבטיח ליישם את העקרון הזה ב-Fable 2.

מלבד התרומה הברורה לקק"ל (קרן קיימת לאלביון), העקרון משפיע על כל היבטי המשחק: סוחר ממנו השחקן יגנוב סחורה יפשוט רגל ויסגור את החנות שלו, בעוד שהסוחר לו ימכור השחקן את אותה הסחורה ישגשג ויצליח; מחנה בלב היער יגדל ויהפוך לכפר, ומאוחר יותר לעיר, אבל השחקן יוכל לרצוח את כל יושביו ולהותיר רק שממה; מעבר לכך, כל בניין וחלקת אדמה יכולים להירכש על ידי השחקן עד שהוא יהפוך לבעל כפר, ראש עיר או אפילו קיסר שכל אדמות הממלכה בשליטתו.
 

רק את ואני

תרשימי קונספט ל-Fable 2 (צילום: יח"צ)
 תרשימי קונספט ל-Fable 2 (צילום: יח"צ)   
Fable 2 מתרחש גם הוא בממלכת אלביון, 500 שנה אחרי Fable הראשון. התקדמות השנים והטכנולוגיה מוסיפה למשחק אלמנט חדש - נשק חם. עדיין לא ידועים פרטים רבים על עולם המשחק, אבל ההקדמה תכלול ככל הנראה ציפור מרהיבה החוצה נופים עוצרי נשימה, עוברת בין טירות ומגדלים וערים צפופות, עד שהיא נוסקת אל מול השמש הבוהקת - ומחרבנת על ראשו של ילד קטן. הילד הזה, בפאראפראזה על יהודה אטלס, הוא אתם.

במסעותיו, השחקן יעמוד בפני מגוון מצבים חברתיים לא מאוד שגרתיים. כבר ב-Fable הראשון השחקן יכול היה להיכנס למערכות יחסים עם תושבי העולם ואף להתחתן, אבל ב-Fable 2 יוכלו הנישואים הללו להניב פרי ולהביא לעולם המשחק ילד. כמו כן, בניגוד למשחק הראשון, "הגיבור" יכול להיות גם "גיבורה" - כך שהשחקן יוכל להיכנס להריון בעצמו.

עם קצת דימיון, אפשר לראות את זה: מיני-משחק של צירי לידה. השחקן צריך ללחוץ ולדחוף בקצב הולך וגובר עד שהתינוק יוצא, ואם נכשלים צריך לבצע ניתוח קיסרי. אני לא חושב שלזה מתכוונים כשאומרים שיש יותר מדי דם במשחקי מחשב. העובדה שכל גיבור יהיה ייחודי, ושחקנים יוכלו לבלות חלק ניכר מזמן המשחק שלהם מול המראה הווירטואלית בעיצוב בן דמותם תשפיע גם על הילדים, מפני שכל ילד יהווה שילוב ייחודי של תכונות הגוף של הוריו.
 
 
 
הלידה לא תהיה הדרך היחידה בה השחקנים יוכלו להשפיע על התפתחות ילדיהם: כפי שכבר צויין, למשחק תהיה מערכת ממון עניפה, שתשפיע על הזאטוטים. ילדים שיגדלו בבית עשיר בו כל צרכיהם ימולאו, יגדלו להיות שמנים ומפונקים, ואילו ילדים עניים יגדלו רעבים.

מעבר לכך, השחקן יוכל לבחור את הדרך בה הוא יתנהג כלפי הילדים שלו - בעדינות או באכזריות. דוגמה שהועלתה היא של אב שאוכל ליד הבן אותו הוא מרעיב, ומסרב לתת לו מהאוכל. לא נעים, במיוחד בהתחשב בעובדה שלמשחק מתוכננת מערכת רגשית מגוונת, שבה לכל דמות יהיו האופי והגישה שלה כלפי דמות השחקן. הילדים יכולים להיות מפוחדים מהוריהם, לרוץ אליהם ולתת להם חיבוק כשהם חוזרים הביתה, או לחקות אותם ולכסות את כל גופם בקעקועים.
 

כלבים, רבותיי, כלבים!

הגיבור וכלבו (צילום: יח"צ)
 הגיבור וכלבו (צילום: יח"צ)   
ללא ספק, מוליניה מתלהב מהכלב יותר מכל דבר אחר ב-Fable 2. כמו הדמות הייחודית והחד פעמית, לכל שחקן יהיה גם כלב ייחודי, שיפגין כלפי דמותו של השחקן "אהבה ללא תנאים", בניסוחו של מוליניה. אותו כלב אוהב ילווה את השחקן מנעוריו בכל אשר ילך, וישמש לו עוזר ותומך: הוא ינבח כדי להזהיר מפני אויבים מתקרבים, הוא יתקוף אותם כדי לסייע בקרבות קשים, הוא ירחרח חפצים חשובים כדי להשב את תשומת הלב של השחקן אליהם, ובאופן כללי ויתפקד כידידו הטוב ביותר.

מוליניה לא רוצה שהכלב אי פעם יעכב את השחקן או יפריע לו, כך שלא יהיה צורך לדאוג להאכיל או לרפא את הכלב, ואפילו אם ינטש הוא תמיד ימצא את דרכו אל השחקן מאוחר יותר. לכן, לא נראה שמדובר ממש באהבה - הכלב משמש ככלי, חלק מהממשק שמסייע לשחקן ולקידום העלילה. כלב שפועל על פי מניעי המשחק אינו מציאותי, ודווקא במשחק ששואף לריאליזם מוחלט השילוב שלו נראה תמוה, כאילו המטרה הצדיקה את האמצעי.

אבל הכלב הוא לא הסיבה היחידה לדאגה. Fable 2 מלא באפשרויות חדשות ומרתקות שמוסיפות עניין ועומק, אבל יש לקוות שהמפתחים לא ישכחו שביסודו, הוא עדיין משחק תפקידים ממוחשב. סיפור טוב ומשחקיות מהנה צריכים להחזיק את המשחק, ולא רק עולם מרתק. בינתיים, ידוע רק על מערכת "הקרב המוגבל" ב-Fable 2, שתחייב את השחקן להתחשב במכשולים שנמצאים בסביבתו בזמן הקרב.

בשורה התחתונה, זה יכול להיות המשחק שישבור לחלוטין את התפיסה שלנו של מה עושים ומה לא עושים במשחק מחשב. כמעט ואין ספק שזה יהיה משחק מרהיב וחדשני. אולי המשחק הראשון עם עולם אותנטי ומציאותי לגמרי. השאלה הגדולה היא אם פיטר מוליניה לא ישכח בדרך ש-Fable 2 צריך להיות גם משחק טוב.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by