ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מי פנוי ברשת? 

מי פנוי ברשת?

 
 
עמיחי שלו

אתר Taxi4Me, שמציע לעשות מכרז על מוניות, לא רק משחרר אותנו מהמתנה מייגעת על הקו של תחנת המוניות השכונתית, הוא גם מאלץ את הנהגים להפוך לנותני שירותים מנומסים. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשת משמשת אותנו בכל תחום בחיים: לחיפוש אהבה, הזמנת מקום במסעדה, ניהול קריירה. בקצב הזה לא נצטרך בכלל סקנד לייף, כי החיים האמיתיים שלנו יתרחשו כולם באינטרנט. אם חשתם שמשהו חסר בכל הפאזל השירותי, אולי מה שהיתה חסרה לכם זו מונית.

מי לא עבר לפחות פעם אחת בחייו את חווית הזמנת המונית הטראומטית; מתקשרים בדחיפות לתחנת מוניות, מקבלים קול חנוק מעישון וקדחתנות שעונה "מוניות שלום", מבקשים מונית ואז מתייבשים על הקו דקות ארוכות (וזה במידה והטלפון לא תפוס מלכתחילה). לא היה עדיף לעשות גם את זה בנועם ובמתינות, באמצעות הרשת? אז הנה, אנחנו יכולים.

מיזם חדש של חברת להט ומשקיעים נוספים, שנקרא Taxi4Me, מאיים לקרוע אותנו מתוך שגרת ההמתנה, שהפכה כבר לחלק מהתרבות שלנו, וכמו כל יישום מקוון, מציע להפוך את חיינו לקלים, מתומצתים ומלאי פנאי.
 

מחיר נמוך ב-30 אחוז

 
הממשק פשוט למדי ואפילו מעוטר בצהוב המקושר לז'אנר, מה שמכניס את הגולש לאווירת המונה והקשר. השימוש באתר נוח ונהיר לכל הדיוט דיגיטלי: מזינים יעד, נקודת איסוף ועיתוי רצוי, ומיד מקבלים רשימת נהגים פנויים לביצוע הנסיעה, שכוללת שם, טלפון ואפילו פרטי המונית - אם יש לכם אובססיה לנסיעה דווקא במרצדס. וכמובן, יש גם תמיכה בסלולר, איך אפשר בלי.

בכל מקרה, אחרי השלב הזה מקבלים מהאתר הודעת מענה אליה מצורפת הצעת מחיר. וכאן מתגלה הקילר אפליקיישן של כל המיזם: מדובר במחיר נמוך ב-30 אחוז מהתעריפים הרשמיים של משרד התחבורה. בניגוד לשירותים מקוונים אחרים, כמו קניות בסופר, שהטיית הכף לטובת נוחות ולוגיסטיקה משופרות מייקרת את הפעילות (וכפועל יוצא מכך לא מצליחים השירותים הללו להמריא מבחינת נתח שוק) - כאן המחיר הזול עשוי להוות תמריץ אמיתי לטראפיק.

ועדיין, חשוב לזכור שהצלחת המיזם תתרחש רק עם רתימת ציבור הלקוחות וציבור הנהגים גם יחד. רק מאסה תרים אותו באוויר. כמובן שאי אפשר להתחיל במאסה, ולמרות שקל לשאוף אליה, לא ברור אם קל לייצר אותה.
 

לא נהג, נותן שירות

אילוסטרציה. אדיבות זה חשוב (צילום: ASAP photos)
 אילוסטרציה. אדיבות זה חשוב (צילום: ASAP photos)   
יותר מהעניין הפרקטי, האתר טומן בחובו שינוי מהותי של כל חוויית המוניות מהפן התרבותי-ערכי שלה. למעשה, נוצרת פה מעין קהילה של נהגים נוסעים, שמאפשרת לכל אחד לדרג את הנהג. כלומר, אם נהג התחיל לעשות לכם קולות כשביקשתם מונה, לעשן לכם בפרצוף, לשים לכם מוזיקה בפול ווליום או לזגזג באיילון כמו מוכה ירח - כאן המקום לשתף את המידע עם שאר הלקוחות, שאר הנהגים ובעיקר עם האחראים עליו. בשורה התחתונה, אתר כמו זה מחייב את הנהגים להיות יותר מנהגים; והופך אותם ל"נותני שירות" על כל המשתמע מכך.

לא ברור אם כולם ערוכים לזה, אם כולם יכולים לזה, אבל מי שלא יגדיר את עצמו מחדש כנהג מונית של האלף השלישי, ייפגע בטווח הארוך. נכון, עדיין תהיה לו פרנסה. הוא יסתובב ברחובות ויצוד תיירים ונוסעים שרירותיים, אבל העתיד כנראה שייך לנותני השירות. Taxi4Me הוא הצעד הראשון.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by