ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מלחמה זה לא צחוק 

מלחמה זה לא צחוק

 
 
ירון חיימסון, גיימר

ל-Theatre of War יש את כל מה שצריך: ריאליזם מכל כיוון, דגש על הטקטיקה, זוויות מצלמה מגוונות, גרפיקה וסאונד משובחים, ובתור בונוס מיוחד - גם המון באגים מעצבנים. ביקורת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפני מספר חודשים עמלתי על ביקורת ל-NWN2. המסקנה דאז הייתה 'יהלום, אבל לא מלוטש'. כמה חודשים וגירסאות תיקון אחר כך, המשחק (לפחות מהירותו ויציבותו) השתפר לאין ערוך, מה שמקרב אותו לסטטוס של 'משחק אמת מידה (Benchmark)' - זה שמולו ימדדו מעתה כל המשחקים בז'אנר (דוגמא נוספת היא Half-life 2 שהחליף את המקורי, שהיה הסמן הימני בז'אנר במשך שנים).

המשותף למשחקים שהופכים למשחקי אמות מידה היא ציפיית המעריצים. נדירים המקרים בהם משחק מגיע משום מקום והופך לכזה (בשליפה, Space rangers II ואולי Crysis, למרות שהאחרון הוא לא בדיוק כזה). כאשר הפיתוח נמרח על גבי שנים והמשחק עובר בין מפיצים (כמו אבנים בכליות) עד שהוא רואה מדף של חנות, ציפיות המעריצים יכולות להפוך אותו לקלאסיקה ברגע, או לכישלון מהדהד (מישהו אמר Daikatana או Master of Orion 3?).

Theatre of War הוא כזה. המשחק פותח במשך כשלוש שנים על ידי 1C (מפתחת הסימולטור IL-2), עבר אינסוף דחיות, והחליף לפחות שלוש ידיים עד שהגיע למנוחה ולנחלה בידי Battlefront, המפיצה האינטרנטית. חובבי הז'אנר (אותם תיארנו בכתבת הרקע) היו מאושרים מהסיכום, והמתינו דרוכים לשחרור המשחק.
 
 

המעריצים ממתינים

 
יש הרבה שאפשר לומר על TOW (ונפרט מייד). ברשותכם, נתחיל בשורה התחתונה – 'יהלום, אבל לא מלוטש (וגם לא לכל אחד)'. המשחק משובח, אבל בעייתי בכמה רמות (עם באגים ותכונות לא ממומשות שהעדרן בולט). מיד נוסיף ונאמר - וזה חשוב לכל רוכש שתוהה לגבי השיפורים העתידיים - שהמפיצים כבר הכריזו על טלאי עמוס בתיקונים ותוספות, וגם על תוסף תוכן שינתן חינם לכל הקונים.

מניסיון העבר, הקהילה התובענית של משחקי המלחמה לא תנוח עד שתקבל את ליטרת הבשר שלה. מכיוון שבהפצה ברשת המשחקים 'חיים' שנים רבות, יש למפתח/מפיץ כל אינטרס לשפר ולתקן את המשחק. הקהילה יודעת את זה, ולכן למרות הבעיות שהיא מציפה, היא מגלה יותר סובלנות ואיפוק מהקבינט הביטחוני שלנו. אם כך - יש למה לצפות.

TOW הוא סימולציית מלחמה טקטית של מלחמת העולם ה-II, שנראית ומתנהגת כמו RTS. מה זה אומר? בכל קרב/משימה יש כמות כוחות קצובה לכל אחד מהצדדים, ומטרה אליה יש לחתור. אין משאבים ובסיסים, אלא טקטיקה טהורה בלבד. מנגנוני השליטה הם בסגנון ה-RTS התלת מימדי עם כל המשתמע מכך. מה שונה? בערך כל השאר.
 
 
 

גרפיקה משובחת

ההתקנה עוברת בקלילות ותופסת כ-2GB על הדיסק הקשיח. המשחק משתמש במנגנון eLicense, שמאפשר התקנה של המשחק על שני מחשבים (לא כולל התקנה מחדש). המנגנון מבצע רישום חד פעמי בשרת החברה (אמנם החברה ותיקה, אך מנגנון כזה תמיד משאיר מקום לדאגה). ניתן לרכוש הורדה אלקטרונית, גרסת קופסה או שילוב של שתיהן. הקופסה מגיעה עם חוברת נאה בעובי 74 עמודים, שכדאי לרפרף בה עוד לפני שלבי האימון (מבאס, אבל משתלם).

הגרפיקה של המשחק משובחת. קשה לראות שהמשחק משתמש במנוע גרפי משופר של סימולטור טיסה כי הוא נראה מעולה. רמת הדיוק של הכלים מדהימה (מתי ראיתם במשחק מנגנון של תותח נ'ט בטעינה וירי?) אך החיילים לא מורכבים ממספיק טקסטורות ונראים קצת קרטוניים. המפות ענקיות ומכסות שטחים עצומים, אך מאוכלסות בדלילות (סימולטור, אמרנו?) בעצים, גבעות ויישובים מדגמיים (שנראים אותו דבר גם במזרח רוסיה וגם בצפון צרפת).

אפשרויות הגראפיקה רבות (כמצופה מסימולטור), והמשחק רץ מצוין גם על מחשבים סבירים. מצד שני, נציין שזמני הטעינה של המפות איטיים יותר מצבע מתייבש (בתקווה יטופל בגרסת התיקון). השליטה במצלמה נוחה ומזכירה RTS תלת מימדי. יש מצב זום שנע בין לוויין ריגול לנמלה על הדשא, כולל מצב ראייה מגניב מגוף ראשון מעיני היחידות. האפקטים הקוליים והמוזיקה עשויים בטוב טעם ולרוב עושים את העבודה, אבל כנראה לא יזכו בשום פרס על ייחודיות.
 
 

דגש על הפן הטקטי

המשחק מלווה את מלחמת העולם השנייה באירופה, ומכיל חמש מערכות (בנות הברית, הרוסים, הגרמנים, וההתנגדות הסמלית של הצרפתים והפולנים), בהן יותר מ-40 קרבות אמיתיים. ישנם גם משימות בודדות (מעין quick games), משימות אימון, עורך משימות ומשחק מרובה משתתפים, שלצערי חסר משתתפים בשלב זה. בנוסף, המשחק כולל אנציקלופדיה ממוחשבת מדהימה של כלים ונשקים מהמלחמה, ברמת הפקה מקצועית ומרשימה.

הקמפיינים שלדיים, ולא ממש דינמיים - השחקן מקבל אוסף של יחידות אבל יכול להחליף חלק באחרות. לכל יחידה יש ערך ניקוד מסוים, כאשר יש מגבלה לערך הנקודות שניתן להכניס לקרב. אפשר לבחור בטנק של 100 נקודות או בכמה שריוניות וכיתת חיילים עם ערך זהה. יכולת הבחירה מאפשרת תמיכה בטקטיקות משחק שונות, אך יש להתחשב במטרות ובאויבים (אין טעם לקחת רק עשרות חיילים אם ליריב יש טנקים).

היחידות צוברות ניסיון לאחר כל קרב בו שרדו ומשדרגות את יכולותיהן. לימוד נהיגה יאפשר לחייל לתפוס רכב שיריבו נטש ולתפעל אותו. למנהיגות יש השפעה רבה על היכולת להניע חיילים לבצע משימות או להתמיד בהן מול אש האויב כתוצאה מיצירת מורל גבוה. גם כלי הרכב מתנהגים בהתאם למציאות - טנק יכול לפרוס זחל אבל התותח יוכל להמשיך לתפקד. אנשיו יכולים לנטוש אותו, והאויב יכול להשתלט על הרכב ולתפעל אותו לצרכיו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by