ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת: הרובוטריקים 

ביקורת: הרובוטריקים

 
 
שחר לנגבהיים, גיימר

בעקבות הסדרה המצוירת הנוסטלגית מגיע אלינו לא רק סרט קולנוע, אלא גם משחק: Transformers: The Game. כמו רוב הכותרים מסוגו הוא עלול לאכזב, אבל יש למה לחכות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זה עצוב לראות דברים מהילדות משתנים. הנוסטלגיה תמיד תטען שמה שהיה פעם, היה יותר טוב – ובמקרה של 'הרובוטריקים', יש סיכוי סביר שהיא צודקת. זו סדרה ששבתה את ליבם של מיליוני מעריצים בכל הגילאים, ללא כל סיבה ברורה. עלילת הסדרה עקבה אחרי רובוטים ענקיים מהחלל החיצון שבחרו לשנות את צורתם לשלל מכוניות ספורט בכדי להלחם אחד בשני במטרה להשיג כמה שיותר קוביות זוהרות – או משהו כזה, אני לא בדיוק זוכר.

אבל הזמן עובר ודברים צריכים להתחדש ולהשתנות. אמנם הסדרה הייתה כל כך מגניבה שהייתה לא מומלצת לצפייה לנשים בהריון, חולי אפילפסיה, זקנים ומורים, אבל היו לה לא מעט חסרונות - נניח, העובדה שרובוט עם לייזר שקוטרו גדול מראשו שיפר את עוצמת האש שלו כשהוא שינה צורה לאקדח קטנטן.
 
 
וכך, לאחר שנים בהן כל האוהדים הסתפקו בחיקויים זולים וסדרות בת תמוהות (מי זוכר את אופטימוס פריאמל, הרובוט שהפך לגורילה?), ביולי השנה, לאחר עשרים שנות המתנה, יוצא הסרט החדש בסדרה – ויהיו בו שינויים. החל מהעובדה שמגאטרון יפסיק לשנות צורה (ונפח, ומאסה) לאקדח ויעבור למשהו קצת יותר מציאותי – מפציץ חמקן – ועד העיצוב של כל הרובוטים שהשתנה כדי להכיל את כל מערכת הצירים והמיסבים שהייתם מצפים שרובוט ענק יצטרך כדי לשנות צורה.
 
 
כמובן שלסרט יתלווה גם משחק. המשחק הרשמי יופיע בגרסאות שונות לכל קונסולות הדור הבא, ל-PSP ול-DS וגם למחשב האישי. כמובן שיהיו הבדלים בין כל הגרסאות, אבל העיקר יישאר – רובוטים ענקיים הולכים מכות, לפעמים עם לייזרים, וחכם סיני עתיק כבר אמר – רובוטים ענקיים זה מגניב. במיוחד עם לייזרים.

רובוטים במסווה

דבר ראשון, צריך להפיג את הספק הסביר. זו כבר קלישאה קבועה שמשחקי וידאו שמבוססים על סרט הם משחקים גרועים, אבל למשחק הזה יש גב מכובד. חברת Traveller's Tale היא המפתחת של המשחק, שכבר הראתה שהיא יכולה לתת למשחק מסרט ספין מכובד עםLego Star Wars, חוברת ל-Activision, אשר לה עבר מכובד עם כותרי ספיידרמן שלא עשו בושה לסרט. עם כאלו מקורות, בתוספת המגניבות הבסיסית של הסדרה, בהחלט יש למה לצפות.

בסיס המשחק לא מפתיע. שני גזעי רובוטים מהחלל החיצון הגיעו לכדור הארץ כדי לחפש אחרי חפץ עתיק יומין במקום הברור מאליו – פרברי עיר גדולה. וכך, הרובוטריקים והשקרניקים יוצאים למסע חיפוש אחר ה-Allspark, מקור החיים, התבונה והכוח שלהם, מתחת לדשא של השכן, ובדרך משמידים מכוניות, בניינים וסביר להניח שגם את הדשא וגם את השכן. ככה זה כשרובוטים ענקיים הולכים מכות.
 
 
פרטי העלילה ישתנו בהתאם לקבוצה אותה תשחקו – עלילת המשחק של הרובוטריקים הטובים מקבילה לעלילת הסרט, בעוד שאם תשחקו בתור השקרניקים המרושעים, העלילה תפנה לכיוונים חדשים ומפתיעים. מעבר להבדלים בעלילות, המשחק גם יצפה לדרך התנהלות שונה – בזמן ששקרניקים יצברו נקודות על הרס מקסימאלי, הרובוטריקים יאבדו נקודות אם הם יתחילו לשטח את תוואי הערים שסביבם. עובדה זו מעלה את החשש שהמשחק עם הרובוטריקים עלול להיות פחות מהנה.

המשחק יתרחש בסביבה חופשית ודינמית, בה אפשר לטייל להרוס כרצונכם, כפי שראינו כבר בלא מעט כותרים, וכמעט תמיד ההנאה נובעת מהרס והתפרעות. נסו לדמיין את GTA בלי להפריע לשוטרים, או את הענק הירוק ב-Hulk: Ultimate Destruction מפסיק להטיח מכוניות משטרה בבנייני מגורים ומתיישב לשתות כוס תה כשזרתו זקורה, והוא דן במזג האוויר עם השוטרים. זה נשמע לכם מהנה?
 

יאללה, להתקפל

במקביל לדאגה זו, יש עוד דבר לדאוג לו – ריבוי הקונסולות. משחק שיוצא במקביל לכל כך הרבה פלטפורמות, דורש הכנה ממצה כדי לא ליפול על תקלות ברורות מאליהן. אמנם הגרסאות לקונסולות הניידות יהיו שונות כמעט לחלוטין מהגרסאות של אחיותיהן הנייחות – הגרסאות הניידות, ככל הנראה, יהיו יותר משחקי-מכות מאשר משחקים מבוססי-עלילה ומשימות, אבל בכל זאת, תכנות מקביל למחשב, פלייסטיישן 3 ואקס בוקס 360 זה לא דבר שהולך ברגל. אישית, אני מאמין שזו לא תהיה בעיה – כפי שציינתי בדוגמאות, גם Activision וגם Traveller's הכינו משחקים חוצי-קונסולות שהיו מוצלחים לכל הדעות.

אם כבר ציינתי החלטת עיצוב משחק שמעלה תהיות, כדאי גם לציין החלטה מוצלחת וקצת יוצאת דופן. אחד מהדברים שהיו ברורים עוד מתחילת הפיתוח היה שבכל רגע נתון הרובוטים יוכלו להחליף צורה. ברוב המשחקים צריך לחכות שמד יתמלא, עוצמה תיאסף או שתגיע כמות הריגות מסויימת, אבל כאן, לאורך כל המשחק, השחקן יוכל לבחור באיזה מצב לשחק. זו החלטה אמיצה שדורשת מהמפתחים לדאוג לכך שכל חלק של המשחק יוכל להיפתר בשני המצבים, גם כרובוט וגם ככלי רכב – אבל זו גם החלטה שתאפשר לשחקנים לבצע מהלכים אקרובטיים מסובכים בזמן הקרבות, וכמה פעלולים מטורפים למדי.
 
 
אל תטעו – המשחק אמנם דורש יצירתיות בגישה, אבל הוא עדיין לא רחוק מהרעיון של 'לרוץ ולהרוס הכל'. עדיין לא ברור אם יהיו גם מודלים של אנשים או שהחפצים הקטנים ביותר במשחק יהיו כלי רכב, אבל המשחק בהחלט יספק כמות נכבדה של תפיסה והטלת חפצים על האויב ושאר צורות של הרס סביבתי. השאלה היא, כמה מהמשחק יתבסס על מודל ה'רובוטים ענקיים הולכים מכות על הדשא'. לכסח את השכונה זה טוב ויפה, אבל האפשרויות הטמונות בשינוי הצורה הקבועה יכולות ליצור סצנות מרדפים נפלאות.

העובדה שהרובוט נקבע מראש לכל שלב ולא נבחר על ידי השחקן עלולה להיות מאכזבת, אבל זה בדיוק מה שהיא תעצב – משחק שבנוי סביב היכולות, גם ההתקפיות וגם המוטוריות, של כל רובוט. עדיין לא ברור מה יהיה ההבדל המעשי בין הרובוטים, מעבר להבדלים בין הצורה וכלי הרכב, אבל בתקווה, עם כעשרים רובוטים שונים, המשימות יהיו מגוונות ומקוריות מספיק.

התוצאה, אם המפתחים יעמדו בהבטחות שלהם, יכולה להיות מופת לאקשן מהיר ומשתנה – יש למשחק את הגיוון, את אפשרויות הבסיס ואת הרקע כדי להפוך למשחק באמת יוצא דופן. מצד שני, הוא גם יכול להיות סתם משחק שבו מסתובבים בתור רובוטים ענקיים עם לייזרים והורסים את העיר. אישית, אני מאמין שאני אסתפק גם בתוצאה השנייה – אחרי הכל, רובוטים ענקיים עם לייזרים זה מגניב.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by