ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עומד לי על קצה האימייל 
 
 גלולה קטנה, ספאם גדול. ויאגרה   
 
עידו קינן

ויאגרה הפכה לשם נרדף לשיווק בספאם, וכולכם בוודאי קיבלתם לא מעט הצעות "מפתות" לקנות ויאגרה ללא מרשם ברשת. למרות שזה עוזר למכירות, בחברה המייצרת את הוויאגרה זועמים: "אם מישהו יקח את זה בלי מרשם וימות – יאשימו אותנו"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
`` אשתי והילדים מקבלים ספאם לוויאגרה``. קמינסקי
 `` אשתי והילדים מקבלים ספאם לוויאגרה``. קמינסקי   
כמה פעמים פתחתם את תיבת האימייל שלכם בבוקר, ומיד קפצו לנגד עיניכם עשרות הודעות שהציעו לכם זיקפה ביד ומיד – באמצעות רכישת ויאגרה מקוונת? סביר להניח שאיך לומר, כבר נשבר לכם הזין מהפרסומות לויאגרה. יותר מכל מוצר אחר, הפכה הגלולה הכחולה שאמורה לסדר לכם את כל הבעיות במיטה לשם נרדף לשיווק ספאם חסר רחמים וסליזי. בטלוויזיה אסור להשמיע את שמה המפורש. בבית המרקחת אתם מתביישים לבקש אותה, אבל האינטרנט מוצף בוויאגרה כאילו חצי עולם סובל מאין-אונות.

מתברר שלא רק אתכם זה מעצבן. גם את חברת פייזר (Pfizer), יצרנית הוויאגרה, לא הכי מבסוטית משיווק האי-מייל האגרסיבי של המוצר שלה – שנעשה, חשוב לציין, על ידי חברות אחרות ולא על ידם. "מנקודת מבט שיווקית, זה מאוד לא ראוי שמנסים למכור את זה ככה", אומר ראש צוות ניתוח השווקים של פייזר, ריצ'רד קמינסקי, שביקר בשבוע שעבר בארץ.

המותג השני בעולם
הרצאה בנושא "האסטרטגיה השיווקית של הוויאגרה" התקיימה בשבוע שעבר בוועידת ישראל לעסקים. היצרנית פייזר שלחה לחזית הישראלית את קמינסקי. הסיכון הבטחוני שבהגעה לישראל משתלם, כנראה: לפי נתוני החברה, נמכרות בישראל בממוצע 3.1 גלולות ויאגרה בדקה (לעומת 306 בארה"ב, שזה פי שתיים וחצי בהתחשב בגודל האכלוסיה, ו-9 בממוצע העולמי). "זה הרבה סקס", צחק קמינסקי.

ויאגרה, טוענים בפייזר, היא המותג השני המוכר ביותר בעולם, שמזוהה על ידי 95 אחוז מאוכלוסיית כדור-הארץ, שני רק לקוקה-קולה. אז למה בכלל להשקיע בפרסום? קמינסקי הסביר, שאנשים נבוכים לבקש עזרה; שיש מחסור במידע ומידע מוטעה בנושא; וכי ישנן מדינות שאוסרות פרסום של שם התרופה או טענות בנוגע לפעולתה. הסיבות הללו הובילו, לדבריו, לירידה בעקומת השימוש בתרופה, אחרי השיא של תקופת ההשקה בשנת 98'.

חלק לא קטן מהפופולריות של המותג ויאגרה קשור לבעיה בה התרופה מטפלת – אין-אונות – שמעוררת מבוכה, צחוק ובושה, ואשר הביאה לגל של פרסומים בתקשורת, שיחות סלון ומשרד, בדיחות טובות (וטובות פחות) וספאם. הנושא האחרון היה העילה לשיחתנו עם קמינסקי, אותו תפסנו בדרך לנתב"ג.

בטח כבר שמעת את השאלה הזאת: למה ספאם הפך שם נרדף לשיווק ויאגרה?

קמינסקי: "לא שמעתי את השאלה, אבל נתקלתי בזה".

אתה עצמך קיבלת ספאם שמוכר ויאגרה?

"יש לי מזל – אין לי אימייל פרטי, אלא רק אימייל תאגידי דרך פייזר, ויש להם דרך לסנן את הספאם (אולי הם ילמדו אותנו? – ע"ק). אבל אשתי והילדים מקבלים את זה. מנקודת מבט שיווקית, זה מאוד לא ראוי שמנסים למכור את זה ככה".

נתקלתי אפילו בספאם-ויאגרה בעברית, היית מאמין?

"אני מאמין. עמיתיי היפניים מתלוננים כל הזמן שהם מקבלים כמויות של ספאם".
 

אתה סוגר אתר אחד – יצוצו שניים במקומו

 
למה השיווק בספאם הפך כל כך פופולרי?

"זה הגיוני – אנשים מסתקרנים בקשר לזה, ורוצים להשיג את זה בלי ללכת לרופא. פייזר מנסה לאתר ולעצור את האתרים הללו, אבל אתה יודע איך זה באינטרנט – אתה סוגר אתר אחד, ושניים צצים במקומו".

למה אתם מנסים לעצור את זה, כי זה פוגע במותג?

"המוצר מיועד לבעיה רפואית של זיקפה. יש אנשים שמשתמשים באקסטזי או ניטרט [אמיל-ניטרט או "פופרז", המסייע לקיום יחסי-מין אנאליים – ע"ק], וזה פוגע להם בזיקפה. אנחנו רוצים שאנשים יקחו ויאגרה תחת פיקוח רפואי. אם מישהו משיג את זה דרך האינטרנט, והוא ימות – יאשימו אותנו".

אף שקמינסקי מתעקש שהשיווק בספאם פוגע במוצר, מותר לפקפק בכך. תאגידים משתדלים לשמור על ערכם של המותגים היוקרתיים שלהם, ושמישהו ימכור אותם בספאם זה כמו שבית המלוכה הבריטי ייתן לנסיכה דיאנה ליהרג בסובארו.

אבל ויאגרה הוא לא כשאר המותגים – הוא קשור בסקס וזיקפות, ונתפס מראש כ"מלוכלך". כלפי חוץ, פייזר מציגה מחוייבות ציבורית להילחם בתופעה, אבל לא נתפלא אם בכירי החברה מתכנסים מפעם בפעם לישיבה חשאית, בה הם מקריבים זבח לאלוהי הספאם, שמביא להם טונות של יחסי ציבור בחינם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by