ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ביקורת: The Darkness 

ביקורת: The Darkness

 
 
אמיר גבאי, גיימר

הכותר, שיושק בקרוב ל-Xbox 360 ו-PS3, הוא משחק גדוש באלימות, יצורים לא סימפטיים והומור שחור, ובהתאם לאופנה הנוכחית בהוליווד - מבוסס על קומיקס מצליח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
למשחקים אלימים שלא חוסכים בפרטים תמיד הייתה שמורה פינה חמה בליבנו. זה לא שאנחנו אלימים, פשוט חוסר הצנזורה הזה גורם למשחק להיראות יותר מציאותי ותחושת הסיפוק מהמשחק גדלה בהתאם. לבצע פגיעת ראש לאחד מהחבר'ה הרעים במשחק ולראות אותו נופל ללא שום סימן ואת גופתו נעלמת כהרף עין, זה לא אותו הדבר מלשלוח, למשל, זרוע דמויית נחש אשר תנגוס לו בחלק מן הפנים ותוריד משם חתיכה לא מבוטלת. לכן ידידי, זו אחת הסיבות ש-The Darkness הוא אחד המשחקים שאני יותר ממצפה להם השנה.

The Darkness, אשר מבוסס על סדרת קומיקס באותו השם שרצה כבר כ-10 שנים, נחשף לראשונה בתערוכת E3 של שנת 2005. את המשחק מפתחת Starbreeze Studios, שאחראית לאחד ממשחקי הפעולה המפתיעים לטובה The Chronicles of Riddick אשר יצא בשנת 2004. המשחק מגולל את סיפורו של מתנקש במשפחת פשע העונה לשם ג'קי אסטקדו. ביום הולדתו ה-21 ג'קי נרצח על ידי דודו, פולי, העומד בראש המאפיה אותה שירת ג'קי. אך במקום למות ולהפוך את המשחק לקצת יותר קצר, דובק בג'קי כוח מסתורי הנקרא, איך לא, 'החשיכה'. ג'קי מקבל יכולות על אנושיות עקב כך (תאמינו לי, הן יותר מגניבות מלירות קורי עכביש ולטפס על בניינים), אשר הולכות וגוברות במהלך המשחק, ועליו להיאבק ולשלוט בהן כל הזמן על מנת שיוכל לרתום אותן במטרה להפיל את דודו, ולהגשים את הייעוד שהכוח האפל ייעד עבורו.
 

כוחות על, חשיכה ומה שביניהם

 
היישות שהשתלטה על ג'קי הפכה אותו למישהו שלא הייתם רוצים להיתקל בו בסמטה חשוכה וזה בעצם הקאץ' במשחק - כוחותיו המיוחדים פועלים אך ורק בחשיכה. במשחקים אחרים אנו נדרשים ליצור חשיכה (על ידי צרור יריות למנורה,גנרטור וכד') על מנת שנוכל להתגנב ללא הפרעות, אבל החבר'ה ב-Starbreeze לקחו את אותו עקרון והפכו אותו: ג'קי לא מנסה ליצור חשיכה על מנת להתגנב, אלא עושה זאת בשביל לזרוע הרס בכמה שיותר דרכים. כאשר נמצא באור נוכל להשתמש להגנתנו רק בכלי הנשק הרגילים (אקדח, רובה ציד וכו'), לכן במשך המשחק נרצה תמיד 'לכבות את האורות' על מנת להגדיל את אזורי החשיכה ובכך לאפשר לנו להשתמש בכוח האמיתי שלנו.

אז מה כוללת חבילת ההטבות של ג'קי: זרוע אימתנית המאפשרת להרים חפצים כבדים כמו מכוניות ולהשליכם על אויבנו. אפשר גם להעיף איתה את המסכנים שפגשנו בדרך כאילו היו זבובים, או פשוט להדביקם לקיר בעוד אנחנו יורים בהם. באחד הסרטונים ששוחררו, משתמש ג'קי בזרוע על מנת להרים מכולת אשפה, להעיף אותה על מסוק משטרתי ובכך לרסק אותו.

מלבד מהזרוע הזו, נוכל לפקד על עוד שתי זרועות דמויות נחש, אותן נוכל לשלח באויבנו על מנת להאכיל אותן (את הזרועות כמובן). כאן מגיעה האלימות לשיאה, כאשר הזרועות טורפות חלקי איברים מגופות האויבים, אם זה מאזור הבטן או מהפנים, ומעיפות את גופותיהם לכל הכיוונים. טריק נוסף שיש לג'קי, זו היכולת ליצור חור שחור אשר יישאב כל חפץ, כולל אנשים, באזור בו הוא נוצר.
 
 
הכוח האחרון שהוכרז עליו, והטוב ביותר לדעתי, הוא הכוח לזמן darklings, יצורים מרושעים דמויי גובלינים שהורגים על פי פקודותיך, וכדאי להשתמש בהם כאשר הינך מוקף או סתם כי בא לך לצחוק. למה לצחוק? כי היצורים הללו נעשו בהמון הומור שחור - למשל, דארקלינג מצויד במסור קופץ על אחד האויבים, מנסר את ראשו ולאחר שזה מת, משתין על גופתו, או דארקלינג אחר אשר מצויד במקדח, מפיל אחד מהאויבים על הרצפה, קודח חור בחזהו ושם עליו סמל של טאצ'דאון. בסה'כ נוכל לזמן עד כ-10 דארקלינגס שונים, שכל אחד בעל יכולת המייחדת אותו מהאחרים (מה ההבדל בין מסור למקדח?). על מנת שנוכל להשיג את כל סוגי היצורים נידרש לטרוף את גופותיהם של אנשים רעים במיוחד (מסתבר שלא כל אויב במשחק הוא ממש רע).

כמובן שהכוחות שנקבל יהיו די חלשים בתחילת המשחק (לא נוכל להרים מכוניות על ההתחלה, מצטער), אבל ככל שנתקדם במשחק כך כוחותינו יגברו. למרות זאת, ג'קי שלנו יוכל עדיין להחזיק מספר כלי נשק, אחד אחר בכל יד. בנוסף, כשנימצא קרוב לאויבים נוכל לבצע מספר פעולות מיוחדות, התלויות בסוג הנשק אותו אנו מחזיקים.
 
 

גרפיקה אפלה

 
חוץ מהמשחקיות המקורית והמהנה, מגבה את המשחק גרפיקה עוצמתית, כיאה לדור הבא. המנוע של המשחק הוא גירסה משופרת מאוד של המנוע שהריץ את Riddick, והסביבות נראות נהדר וניתנות להריסה. המודלים של הדמויות מפורטים להפליא, וניתן להתרשם מכך במיוחד במהלך סצנות הדיאלוג בהם המשחק עובר מגוף ראשון לגוף שלישי. ניתן גם להתרשם מהבעות הפנים הריאליסטיות במהלך השיחות, וכל זה תודות לטכנולוגיה המתקדמת ללכידת תווי פנים בה השתמשה Starbreeze.

עוד טכנולוגיה מעניינת אותה יישמו, היא האפשרות להציג על הטלוויזיות במשחק סרטים באורך מלא, סדרות טלוויזיה, חדשות לגבי הפעולות שביצענו ובעצם כל מה שהמפתחים יחפצו, באמצעות השימוש ביכולת האכסון של מדיות ה-Blu-ray בהן משתמש הפלייסטיישן 3. כמובן שגם ה-Xbox 360 לא יוזנח למרות שהקיבולת של המדיות בהן הוא משתמש (DVD Dual-Layer) קטנה יותר.

אורכו של המשחק, על פי הצהרות המפתחים, יהיה כ-16 שעות, שזה מכובד מאוד. מעבר לעלילה המרכזית, יהיו גם משימות צדדיות אותן נוכל למלא ברחבי האזורים השונים בניו יורק, ונוכל לנוע ביניהם מתי שנחפוץ דרך הרכבת התחתית. נוסף לכך, אויבינו לא יהיו רק בני אנוש - כשני שליש מהמשחק יתרחש בניו יורק, והשאר יתרחש בעולם אחר (שעל פי המפתחים: 'גרוע יותר מהגיהנום'), ובו נצטרך להילחם באויבים על אנושיים שיהוו אתגר הרבה יותר גדול בשבילנו.
 
החיסרון היחידי הנראה לעין כרגע, זו האינטליגנציה המלאכותית של האויבים, שלא מצליחים להתמודד מולך במהלך הקרבות (לא מפליא במיוחד לאור הנסיבות). למזלנו, המפתחים מבשרים שהאינטליגנציה המלאכותית תשופר משמעותית, כך שאין מה לדאוג.

יהיה בנוסף גם מצב מרובה משתתפים, שיאפשר לשחקנים לבחור בין לשחק בתור בני אדם או לשחק בתור דארקלינגס. לבן אדם יש את האפשרות להשתמש בכלי נשק חמים, לעומת הדארקלינג שמסוגל לטפס על קירות, לכסות מרחק רב בזמן קצר ולבצע קפיצות ארוכות טווח. כל סוגי הקרבות המוכרים הולכים להיות שם, וקרב נוסף חדש בו כל השחקנים מתחילים כבני-אדם, חוץ מאחד שתפקידו להפוך את השאר לדארקלינגס, והאדם האחרון שנשאר הוא המנצח.

לסיכום, נראה כי 'החשיכה' הולך להציע יצירתיות חדשה ומקורית, משחקיות נהדרת ומגוונת, גרפיקה מדהימה, אלימות חסרת-מעצורים והרבה הומור שחור. מפתחי המשחק נמצאים בהחלט על הדרך הנכונה ואנחנו לא הולכים להתאכזב. לא נותר עוד אלא לחכות עד ליציאתו של הכותר לקראת סוף יוני, רק תדאגו שאתם בעלי פלייסטיישן 3 או Xbox 360 ושאתם לא מפחדים מהחושך.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by