ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מראה סתיו 2002 מאוד גשום 

מראה סתיו 2002 מאוד גשום

 
 
גדי שמשון

חידושי העיצוב באתרים הישראליים מיועדים להשביע הרבה רצונות, מעט מהם של הגולשים. הרהורים נוגים אפרופו האתר החדש של "הארץ"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אביבית חבשוש. מתעניינת בטרנדים החדשים בעיתונות האינטרנט
 אביבית חבשוש. מתעניינת בטרנדים החדשים בעיתונות האינטרנט   
אחד מעורכי העבר של IOL לפני שנים ארוכות, אמר לי פעם כשנדרש לסוגיית השינויים התכופים בעמוד הבית שלהם: "ככה זה, הגולשים תמיד יתלוננו, אבל תוך שבועיים יתרגלו. ואנחנו חייבים לנסות להשתפר כל הזמן". כשנענע, בגרסתו הראשונה וצבועת הפסטל עלה לאוויר, נכתב ב"קפטן אינטרנט" שגישתנו העיצובית היא "הגולש הוא משאית. העמס עליו". בהשוואה למה שנעשה היום ברשת, נענע של 99' היה בקושי טנדר, עם מעט מדי סחורה (שמונה לינקים אפשריים לכתבות מהעמוד הראשי. וזהו) ועוד חטף את הדו"ח מהפקח.

בראשיתו של גל אפנת הסתיו והחורף החדש באינטרנט הישראלי (עמוד שער חדש לוואלה!, עיצוב חדש לאתר הארץ, דיבורים ורינונים מאתרים אחרים, כולל שמועה על מעצב בוגר בצלאל שמבטיח מהפכים באנמיות העיצובית של אתר מעריב), יסתפק סבא בכמה קריאות קיביצער ממשכנו ככותב טור פרילאנסר. במובן מסויים, למעט גבתו המורמת של הפקיד בבנק, לא זמן טוב הוא זה לישיבות לוהבות עם מעצבים ותלונות של מתכנתים על הוראות לא ברורות.

אין מתאים מיום שישי ה-13 לדיון על ההתחדשות באינטרנט הישראלי, שכמקובל במקומותינו, מחדשת דרכה לאחור. בעבר נראו מקצי השיפורים באתרים השונים - אלו המקיפים ואלו הקטנים, שרק עינם של המעצבים המתגודדים באתר קונספציה ידעה להתרגש מהאופנתיות שבשני פיקסלים נוספים ברווח שבין הכותרת לתמונת האילוסטרציה - כמעשים שנולדו מהכוונות הטובות של הפיכת האתר לנוח יותר עבור הגולש. ימי מיתון טרופים אלו גורמים לכך שגם הרעיונות הטובים נגמרים בשטח גדול יותר לבאנרים.

עיתון הארץ העלה עיצוב מחודש לאתר. בצד הזכות: נפטרו שם ממנגנון טעינה-מוקדמת ב-DHTMLועכשיו האתר טס במהירות. צד החובה: ?What the fuck
כמה נקודות למחשבה:

מבנה ארבעת הטורים נראה גולמני להפליא. את הרעיון הטוב לכשלעצמו של טור צדדי המיועד לפרסומות לקחו צעד אחד נוסף מ-Ynet. גם כאן טור הפרסומות ממוקם מימין, המקום ממנו מתחיל הקורא העברי לקרוא, המקום החשוב ביותר על פי האתר החדש. יחד עם טור ההמלצות היומיות שזז משמאל לימין, טור ההפניות שהוא השני משמאל והסרגל הבעייתי משמאל - נוצרה כאן ערבוביה שמזכירה יותר את מרכז הליכוד ב"יום חגה של הדמוקרטיה", מאשר אתר של עיתון ליברלי וטוב שהיה פעם אחד הנעימים לעין בישראל. קשה למצוא את הידיים והרגליים, חברים.

ארבעה טורים זה הרבה יותר מדי לעמוד שער. הרבה מאוד מאוד.
 
 
לאתר המחודש יש עדיין את אותה מחלה ישנה של אתרי הפרינט, שכבר כתבנו עליה בטור זה בעבר: אתה חייב לחזור לעמוד השער (הראשי או אחד המשניים) כדי לעבור לכתבה אחרת. ככה זה, חביבי. נכון שיכלו להוסיף (מה שקיים בוואלה! ובנענע) באר עם לינקים לכתבות נוספות, אבל למה להקל עליך את החיים?

הטור השמאלי נראה כמו השפעה עיצובית מאתרים בעולם, באנגלית, ללא מחשבה יתירה. יישור המלים לצד שמאל הכרחי ונעים לעין, אבל - הוא מתייחס לטקסט כטקסטורה. קחו את העיצוב של הארץ המחודש, תכניסו במקומו אותיות באנגלית, זה ייראה טוב. עכשיו תהפכו לעברית? הנה האתר הלא נוח. כשמתרגמים ספר לאנגלית, הופכים את כיוון הדפדוף בו ובמקום משמאל לימין זה הופך להיות מימין לשמאל. באתר הארץ זה נראה כמו ספר הכתוב עברית שצריך לדפדף בו בכיוון ההפוך. מי שלא רגיל לצרוך את המדיה שלו מהספורט ועד העמוד הראשי, קצת מתבלבל.

נציין לטובה, כאמור, שלמרות הכניעה המחויבת למפרסמים ומתן נדל"ן נאה בעמוד השער, הקוד החדש מעלה את האתר במהירות ואינו מעמיס על מחשבו של הגולש. בעידן עגום זה, אתרים מסויימים (המארקר, גלובס ומעריב, בעיקר) כוללים קטעי קוד מורכבים, שלל פרסומות פלאש או פשוט לא מהודקים כראוי, והעמוד הראשון שלהם מעמיס על ה-CPU בצורה כזו שלא משנה איזה פנטיום על וזיכרון תותח יש לך, אתה עדיין תנוע בכבדות.


לסיכום, כלל האצבע של סבא (פטנט פנדינג בקושטא): כמה קשה לקרוא את ביקורת הטלוויזיה של אלפר. בעיתון הנייר, הופכים את סדין האותיות המכתימות (לא הגיע הזמן להחליף דיו?) ומוצאים אותה בקלות. באתר הקודם, היית צריך להיכנס ל"חדשות היום", לגלול עד למטה, ולמצוא שם את הלינק. בעיתון המודפס נמצאות הביקורות היומיות בעמודי החדשות, משיקולי הדפסה וזמן סגירת כל חלק בעיתון. באינטרנט אין את הבעיה הזו, אבל למה לחשוב? ברור שביקורות על טלוויזיה, תיאטרון ומוסיקה צריכות להיות ליד ידיעות על תאונות ומרכז הליכוד, לא ב"גלריה".

והנה, באתר החדש הרחיקו את סבא קליק אחד נוסף מהרוגלע שימתיק את יומו. עכשיו צריך לעבור ל"מהדורה המודפסת", ומשם באותה דרך חתחתים מוכרת. הזדמנות טובה להודות להארץ על מנוי העיתון בנייר בחינם לחודש, ולציין שרק עוד קליק (או גלילה) אחת נוספת בדרך לביקורת היומית, וסבא ישקול באמת לחדש את מנוי הנייר, בכסף.


- - - - - - - -

דואר-זבל - הרשימה של סבא לינק. אין עיצוב, אבל רק מתוך אידיאולוגיה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by