ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הבאנר מת - יחי הסופר-באנר 
 
 
מערכת חיים ברשת

ארגון המאחד בתוכו את האתרים הגדולים בעולם ממליץ על ארבעה גדלים אחידים לפרסומות. ומי לא שם? הבאנר העתיק. סוף עידן ברשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ארגון פרסום, המאחד את משפחות האתרים הגדולות בעולם הוציא היום הודעה לעיתונות, לפיה הבאנר, אותה פרסומת שגודלה הסטנדרטי הוא 468x60 פיקסלים, הוא נחלת העבר, ובקרוב יירש אותו מעין "באנר-על", שימוקם בערך באותו המקום, אך גודלו יהיה 728x90.

הארגון, ששמו בישראל "לשכת הפרסום האינטראקטיבי" (IAB), פרסם בצוותא עם המפלצת החדשה שלושה סטנדרטים מומלצים נוספים: "גורד שחקים" שגודלו 160x600 ויוצב בצד עמוד התוכן ושני מלבנים פנימיים בגדלים 300x250 פיקסלים ו-180x150 פיקסלים. ארבעת הסטנדרטים יהוו את חבילת הפרסום החדשה האוניברסלית (UAP) החדשה שתוצע למפרסמים, במטרה להוזיל את עלויות הפרסום ברשת ולהגדיל את מספר המפרסמים בה.

גרג סטיוארט, יושב הראש של האיחוד, הכולל בין השאר את יאהו!, MSN ו-AOL, אמר לאתר Adage כי על-אף שהבאנר הישן והטוב הוכח כיעיל "נמאס לנו שמתייחסים אליו כאל 'הבאנר הידוע לשמצה'. אנחנו מסירים את הדגש מהבאנר ביעילות'".


תהליך של שנה

ה-IAB מכיר בעובדה שחבילת הפרסום החדשה עלולה למצוא בעלי אתרים רבים במצב לא נעים, כשהאתר שלהם אינו מתאים לתצורת הפרסום החדשה. לאלה מציע ג'ף ברנשטיין, מנהל בכיר ב-MSN וראש "ועדת הגדלים" של ה-IAB כדור הרגעה בדמות ההצהרה כי "אנחנו רוצים שהמעבר יחול תוך פרק זמן ארוך יחסית. לא רצינו שבעלי אתרים יתחילו 'לשבור' את הקוד שלהם כדי להתאים את עצמם לסטנדרט החדש. הוצאנו את ההודעה כי שבעלי האתרים יכינו את הגרסה החדשה של האתר שלהם על פיו. אנחנו מביטים אל 6 עד 12 החודשים הבאים כעל המחזור שבסופו יונהג הפורמט החדש".

כיום מציע ה-IAB, שהוקם בשנת 1996 כדי להאחיד את הפרסום ברשת, 14 סטנדרטים שונים לפרסומת. סוכנויות פרסום הרבו להתלונן בשנים האחרונות על ריבוי הסטנדרטים, ודחפו לעבר כיווץ החבילה האפשרית. פרסום החבילה החדשה הוא תוצר של מחקר רב שנים של ה-IAB וגורמים אחרים, בניסיון לקבוע את שיטת הפרסום היעילה ביותר.

"באנרים נוצרו באופן שרירותי משהו כדרך להתאים את המסר של המפרסם לעמוד", אמר ניק ניהאן, מנכ"ל סוכנות הפרסום Dynamic Logic, "הפורמט גדל כשהמדיום גדל. היום אנחנו יודעים כמה יעילים הם הפורמטים השונים של הפרסומות ברשת". גרג סטיוארט חושף את הדבר החשוב ביותר שלמדו אנשיו במהלך השנים: "אנחנו יודעים כי פרסומות גדולות יותר עובדות", אמר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by