ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ArmA: Armed Assault 

ArmA: Armed Assault

 
 
יניב דקל, גיימר

כותר המהווה המשך ראוי ל-Operation Flashpoint הקלאסי: מאתגר, מותח וריאליסטי - אבל מכביד על המחשב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אי שם בשלהי 2001, חברה קטנה ולא מוכרת בשם Bohemia Interactive שיחררה כותר שהיכה גלים בתודעת שחקני ז'אנר היריות מגוף-ראשון. אותו משחק הציג סימולציית קרב שעד צאתו לא נראתה כמותה על מסכי המחשב. לא עוד יכול היה שחקן בודד לקצור מאות אויבים עם מכונת ירייה תוך שהוא עומד בפוזת סרט פעולה סוג ב' ומחייך, או להסתער בגפו על האויב עם אקדחים שלופים ולשרוד יותר משלוש שניות.

היה זה Operation Flashpoint שהרים את משחקי הלוחמה הטקטית לרמות חדשות, וקהל המעריצים המושבע הוא עדות לכך שמשהו גדול בהחלט קרה שם. עכשיו, שש שנים מאוחר יותר,Bohemia מביאה לנו את ArmA: Armed Assault, ההמשך הרוחני לפלאשפוינט קשישא.
 

ממש כמו בצבא

 
ArmA לוקח אותנו אל אי טרופי בדיוני בשם סהרני, אשר שרוי במתח מתמיד בין מלוכת הדרום הנתמכת על ידי ארה"ב, לבין הצפון הקומוניסטי. אתם תגלמו חייל אמריקני המשרת כחלק מכוח שנשלח על ידי נאט"ו לאי כדי לאמן את הצבא המלכותי ולשמור על השלום, אבל כבר בהתחלה הצפון תוקף את הדרום והחוליה שלכם נקלעת אל המשימה הראשונה שלה. העלילה בהחלט אינה ערך עליון במשחק הזה, ורובה ככולה תוארה כבר בפסקה הנוכחית - אך ספק אם חובבי הז'אנר יראו בזה יותר מחסרון קל.

עם ArmA המפתחים רצו ליצור את סימולציית הקרב האולטימטיבית: ריאליזם ללא גבולות. כל כלי הנשק וכלי הרכב הצבאיים נלקחו הישר מארסנלים הקיימים במציאות, האויב יכול לחסל אתכם במספר יריות בודדות, הדמות שלכם תתקשה לכוון אחרי ריצה ממושכת ואפקט ה-HDR יסנוור אתכם אם תסתכלו לכיוון השמש. הבעיה היא שבזמן שהמשחק מנסה להיות כמה שיותר מציאותי, יש מצבים בהם הוא מגביל את השחקן בדרכים לא אמינות. למשל, לא ניתן לרוץ ולירות בו זמנית, דבר שמחסל את האפשרות לחיפוי עצמי בזמן תזוזה מהירה ממקום למקום.

ממשק השליטה בחברי החוליה די פשוט - לוח מקשי הספרות מספק מגוון רב של אפשרויות ותוכלו לתת לצוות שלכם כל פקודה שתרצו. הבינה המלאכותית ממושמעת, וברוב המקרים תעשה בדיוק את מה שהורתם (פשוט אי אפשר שלא להתגאות בצוות אחרי ביצוע מוצלח של תמרון מסובך). אחד המאפיינים המעניינים יותר של מערכת השליטה הוא האפשרות לעבור מיחידה אחת לאחרת. כך למשל תוכלו להלום במחבוא אויב מתוך טנק מרוחק, ובלחיצת כפתור לעבור לחיל הרגלים הקרוב וליירט אותו בזמן שהוא בורח מההפגזה.
 

מכביד על המערכת

 
שדה הקרב מתפרש על שטח ענק של כ-400 קמ"ר, ולמרות שכל משימה מתמקדת באזור מסויים של האי, תמיד תוכלו לצאת לסיור בן כמה שעות טובות מקצה לקצה. כאן אנחנו מגיעים אל הבעיה העיקרית של ArmA - שטח המשחק העצום גובה מחיר כבד מאוד מהמחשב הביתי הממוצע. מחשבים העומדים בדרישות המינימום בלבד יתקשו לשמור על קצב תמונות שחיק גם תחת ההגדרות הנמוכות ביותר, ומחשבים העונים על הדרישות המומלצות ומעלה לעולם לא יפעילו את המשחק באופן חלק כל עוד ההגדרות עומדות על המקסימום (נכון להיום, כמובן).

כל זה בא בניגוד מוחלט לתמורה הגרפית שהמשחק מציע. למרות שהנופים בחוץ יכולים להיראות די טוב, רמת הפירוט פשוט אינה גבוהה מספיק, וברגע שמסתכלים על פנים מבנה כלשהו, מתעורר חשק עז לצאת החוצה כמה שיותר מהר.

המשחק בעל צדדים מנוגדים כשזה נוגע למחלקת הסאונד. קולות כלי הרכב וכלי הנשק משכנעים מאוד, אבל הפקודות שניתנות מפי המפקד אל חייליו נשמעות כמו מענה קולי, שכן כל מילה הוקלטה בנפרד כדי לחסוך בקבצי צליל. זה גורע המון מחוויית הקרב הריאליסטית שהמשחק שואף אליה. לזכותו ניתן לומר שדיבוב המשפטים המתוסרטים נעשה בצורה טובה הרבה יותר.
 
 

המשך ראוי לקלאסיקה

בשורה התחתונה, המשחק בהחלט עומד איתן בכל הנוגע לעבודה בצוות ומתן חווית קרב מציאותית ובלתי מתפשרת, אך אם המפתחים היו מוצאים לנכון לייעל את המנוע הגרפי במעט, ואולי להתמקד במפות שונות במקום במפת על ענקית, הוא היה זורם בצורה הרבה יותר נוחה וחלקה

בסופו של דבר, כל חובבי הז'אנר הטקטי (ובמיוחד יוצאי פלאשפוינט) ימצאו ב-ArmA כותר מענג שיעסיק אותם שבועות רבים, אך לחובבי משחקי יריות פשוטים שלא מחפשים תחכום מיותר מומלץ להתרחק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by