ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אין עתיד ל-iTunes 

אין עתיד ל-iTunes

 
 
רויטרס

עוד מחקר טוען ששירותי ההורדות בתשלום יכשלו. הסיבה: המשתמשים מעדיפים שירות חינמי ונתמך פרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא רוצים תוכן מהאינטרנט. אילוסטרציה (צילום: SXC)
 לא רוצים תוכן מהאינטרנט. אילוסטרציה (צילום: SXC)   
שירותי הורדות סרטים וסדרות בתשלום, כדוגמת iTunes של אפל, לא ימריאו בשנה הקרובה, ושירותים חינמיים נתמכי פרסומות יעקפו אותם, כך קבע מחקר שפורסם ביום שני.

מכירות של סרטים ותוכניות טלוויזיה צפויות לשלש עצמן ל-279 מיליון דולר בשנת 2007, זאת, לעומת יותר מ-98 מיליון בשנה שעברה. אבל אם הצרכן הממוצע לא יתחיל לשלם על הווידאו המקוון שהוא צופה בו - הגידול במכירות ידעך עד השנה הבאה, כך על פי חברת המחקר פורסטר.

"בעולם הווידאו, iTunes הוא רק נצנוץ קצר וזמני, בזמן שהצרכנים ממתינים לשיטות טובות יותר להוריד סרטים וסדרות. השיטות הללו כבר בדרך", אמר מחבר המחקר, האנליסט ג'יינס מק'קוויבי מפורסטר, שטוען עוד כי שוק הווידאו בתשלום "הוא מבוי סתום". כמו כן, החברה מעריכה כי הגידול במכירות ככל הנראה לא ישלש או אפילו יכפיל את עצמו מ-2008 ואילך, אחרי שפלח השוק של המאמצים המוקדמים והמכורים לטלוויזיה יתחילו להשתמש בשירותים החדשים.

הבלבול סביב פורמטים שונים של וידאו, קשיי הצפייה בסרטים שהורדו מהרשת על מסך הטלוויזיה ובעיות טכניות אחרות מונעות ממשתמשים רבים לרכוש תוכניות באופן מקוון. המאמצים שמשקיעים מפיצי המדיה המסורתיים בהנגשה של יותר תכנים בחינם באינטרנט (במסגרת שירותים אמריקניים כגון MovieLink, Wal-Mart ו-Amazon Unbox), גם הם עובדים לרעתם של שירותי ההורדות בתשלום.
 
 המחקר של פורסטר ממחיש את הניתוק של התעשייה מביטורנט, אימיול ודומיהן. שירותי הורדות בתשלום לא סופרים את השטרות בעיקר בכלל התחרות הפיראטית, וזה משהו ששירותי הורדות נתמכי פרסומות, או ארכיונים של סדרות נוסטלגיה מעופשות, לא ישנו לעולם. מי שטוען שהצרכנים לא קונים וידאו אונליין כי הם מחכים לשירותים טובים יותר פשוט מכסה את עיניו.

הייתי מוכנה להוציא את 2 הדולרים הכרוכים בכך ולהוריד מהר יותר דרך iTunes (תוך התחזות לאמריקנית - השירות לא זמין בארץ). הורדתי פרקים של "המשרד" של NBC ב-iTunes, אבל בגלל ה-DRM המגביל אני לא יכולה לצרוב אותם ולצפות בדיסק עם החבר'ה במשרד. תהיו בטוחים שאת אלו שהורדתי בביטורנט כן אפשר. 
אתר האינטרנט של ABC, בניהול דיסני, וכן אתר FOX של ניוז קורפ מציעים לא מעט תוכניות בחינם. גם NBC השיקה שירות של ארכיון תוכניות לצפיה ברשת. "חינם זה מה שינצח", אמר מק'קוויבי.

מנהלי חברות הטלוויזיה בכבלים ויצרני מכשירים המחברים בין המחשב לטלוויזיה, אומרים שהם מחפשים שיטות להקל על המשתמש את הצפיה בווידאו המקוון באמצעות מסכי טלוויזיה גדולים. הנושא זכה לתשומת לב רבה בתערוכה מקצועית של תעשיית הכבלים שנערכה בשבוע שעבר בלאס וגאס. מוקדם יותר השנה, AOL, שבבעלות טיים וורנר, חתמה על הסכם עם סוני שיאפשר לה להוסיף לטלוויזיות השטוחות של החברה את האפשרות להוריד סרטים.

כיום, רק 9% מהמבוגרים שנוהגים לגלוש ברשת שילמו עבור הורדת תוכנית או סרט, קובע המחקר. אותם אנשים הוציאו בממוצע 14 דולר על רכישת וידאו בשנה החולפת, והצפי הוא כי הם יוציאו יותר מזה השנה על תכנים חדשים.

מק'קוויבי מייעץ לחברות המדיה להפוך את התוכן שלהן זמין בכל הפלטפורמות, אבל להקדיש יותר תשומת לב לאלו מהן שמאפשרות למשתמש לשתף את התוכן ברשת הביתית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by