ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תואר במשחקים 

תואר במשחקים

 
 
ליהי אזר

לראשונה בארץ - תואר ראשון בפיתוח משחקים. האם ישראל תפתח את ה-GTA הבא?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תחום פיתוח המשחקים בארץ הולך וצובר תאוצה. זריקת העידוד הנוכחית מגיעה מכיוון המרכז הבינתחומי בהרצליה, שמודיע על פתיחת התמחות בתחום משחקי המחשב והמדיה האינטראקטיבית, במסגרת לימודי תואר ראשון במדעי המחשב. החל משנת הלימודים הבאה, יוכלו הסטודנטים לבחור במסלול שישלב התנסות מעשית בפיתוח משחקים.
 
 
לדברי פרופ' גדי טאובנפלד, דיקן בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב, "פתיחת התמחות חדשה זו במסגרת התואר הראשון במדעי המחשב מהווה הזדמנות ייחודית להכשרת דור חדש של מפתחי משחקי מחשב, שיהוו מנוע לצמיחת תעשייה ישראלית משגשגת בתחום זה".

ד"ר דורון פרידמן, חבר סגל בית ספר סמי עופר לתקשורת ושותף בצוות ההקמה האקדמי של התוכנית, מספר כי הגישה שתוביל את התוכנית היא "Hands On", כלומר למידה תוך כדי יצירת משחקים. מכיוון שהתוכנית מיועדת לסטודנטים למדעי המחשב, יושם דגש רב על הפן הטכנולוגי, ורק קורסים מעטים יתמקדו בפן הרעיוני והעיצובי.
 

תואר ראשון מסוגו

משחקי קונסולות. ריווחי (אילוסטרציה: ASAP)
 משחקי קונסולות. ריווחי (אילוסטרציה: ASAP)   
עד כה, אף מוסד אקדמי בארץ לא הציע מסגרת לימודים מקיפה שכזו בתחום פיתוח המשחקים. קדמו למסלול זה תוכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בבית ברל במסגרת לימודי תעודה, וכן מספר קורסי בחירה בבית הספר לאמנויות בצלאל. על ידי פתיחת מסלול הלימודים לתואר ראשון, מסמן המרכז הבינתחומי את פיתוח המשחקים בארץ כתחום בעל חשיבות.

האם אנחנו נפתח את ה GTA הבא?

פרידמן מעיד על כך שהתעשיה הישראלית המתפתחת מתמקדת בעיקר ב"משחקים רציניים", כמו סימולציות צבאיות ורפואיות, ומערכות למידה ואימון. מהפן הרווחי של התעשייה - פיתוח משחקי מחשב וקונסולות, אנחנו עוד די רחוקים.

"אני נמצא בקשר עם USC (אוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס) לגבי בניית אופי תוכנית הלימודים. ביליתי שם תקופה ארוכה וניסיתי להתאים את המודל שלהם למציאות בארץ. צריך להבין שיש הבדל גדול בין לימודי פיתוח משחקים בארץ ובלוס אנג'לס אפילו מהבחינה גיאוגרפית, כי שם הם נמצאים במרכז התעשייה העולמית. סטודנט שמסיים ללמוד ב-USC הולך עם פרויקט הגמר שלו לעשרות חברות ממש מעבר לפינה", אמר בראיון לנענע מחשבים.

"לב תעשיית המשחקים העולמית הוא כותרים לקונסולות, שעלות הפיתוח שלהן לדור הבא הוא כמה עשרות מיליוני דולרים לכותר. אם בלוס אנג'לס שמים דגש על פיתוח לקונסולות, בארץ זה מיותר כי התעשייה בחיתוליה. אין לנו מה להשקיע את מירב האנרגיה בלימוד פיתוח כותרים שסביר שבשנים הקרובות לא יפותחו בארץ".
 
 

בארץ קטנה צריך להתחיל בקטן

"אנחנו מנסים להבין את הצרכים בשוק על ידי היכרות לעומק עם כמה חברות משחקים וביחד אנחנו חושבים על מודלים עסקיים ותכניים שמתאימים לארץ. ההחלטה היא להתמקד בפיתוח משחקים שיש להם סיכוי להצליח כאן, כמו משחקים סלולריים, משחקי אונליין ו'משחקים רציניים'".

התואר הוא תואר לכל דבר במדעי המחשב, מדגיש פרידמן, שמקווה כי כך יצליח להפיג את חששות הסטודנטים ממיעוט הזדמנויות העבודה בשוק המשחקים בארץ. עם זאת, הוא מביע תקווה שהבוגרים יוכלו להשתלב בחברות המשחקים הקיימות, ואף להקים חברות משלהם שיצעידו את התעשייה קדימה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by