ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
Medal of Honor: Vanguard 

Medal of Honor: Vanguard

 
 
רותם לצטר, גיימר

EA ממשיכה בניסיונות חיסול מותג Medal of Honor. עוד כמה משחקים כאלה והיא תצליח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גיזרת משחקי מלחמת העולם צפופה מאוד, בייחוד כאשר סדרות כמו Medal of Honor מתחרות על כיסם של הגיימרים עם מותגים מתחרים ומצליחים כמו Call of Duty ו-Brothers in Arms. דווקא בשל התחרות העזה, היינו מצפים מכותרים חדשים שיראו לנו משהו שעוד לא עשינו בכל עשרות המשחקים שקדמו להם. אלא שהגירסה האחרונה של סידרת Medal of Honor הפופולרית, שיצאה לפלייסטיישן 2 ול-Wii, לא רק שאינה מחדשת, היא גם מצליחה ממש לעצבן בגלל בעיות שליטה ומערכת שמירת משחק נוראית.

כמעט כל היבט במשחק הזה זועק למעט מקוריות. העלילה, שמתרחשת הפעם באיטליה, הולנד וגרמניה, מבוססת על אותם תרחישים מוכרים בהם האויב תופס טריטוריה ועל השחקן מוטלת המשימה לשחרר אותה. האינטליגנציה המלאכותית לא מזהירה. האויבים ינועו תמיד באותו המסלול, יצוצו מאותם המקומות ויצליחו לפגוע ללא כל קושי בחברי החוליה שלכם, שמתפקדים על תקן מטרות נעות.
 

הכל חוזר חלילה

 
דווקא ההתחלה נראתה מבטיחה. אתם נכנסים לנעליו של צנחן מחיל האוויר האמריקני, וצונחים היישר לשדה הקרב. האופטימיות נמוגה לאחר מספר שניות בהן תגלו שהשליטה במצנח מוגבלת במקרה הטוב, ושאתם יכולים לצנוח רק בכמה נקודות ספציפיות וקבועות מראש. את מה שתעברו לאחר מכן ניתן לסכם במספר פעולות פשוטות: לרוץ, לירות בנאצים, לתפוס מחסה וחוזר חלילה.

הישועה לא תגיע מתחום עיצוב השלבים: הם חסרי מעוף, חוזרים על עצמם ולא מספקים שום חידוש. המטרות שאתם צריכים למלא בכל שלב נעות בין "צריך להשתלט על הכנסייה הזו בכל מחיר!", "צריך להשתלט על השדה הזה בכל מחיר!", או המשימה המקורית והמפתיעה - "צריך להשתלט על המוצב הזה בכל מחיר!". בכלל, כשהחידושים הגדולים ביותר שהכותר מציג לסדרה הם שהחיילים שלכם יכולים לרוץ במקום ללכת, או שניתן לשדרג את כלי הנשק על ידי הוספת כוונות ירי, אי אפשר שלא להרים גבה. איזה יופי, ניתן לרוץ. כמה חדשני.

רמת הקושי הגבוהה מתסכלת. צלפי האויב יכולים לפגוע בכם בקלות גם מהקצה השני של השלב, בלא שתוכלו לראות אותם ולהגיב. גם אם הייתם מסוגלים לראות אותם, הרובים שלכם הם מכלי הירי הגרועים ביותר שראיתי במשחק ירי מגוף-ראשון. הם לחלוטין לא מדויקים ומאוד קשים לשליטה.

בנוסף, המשחק לא סלחני בכל הקשור לשמירת ההתקדמות. לעתים תאלצו לחזור על יותר מחצי שעת משחק, רק כי לא נתקלתם בנקודת שמירה. זוהי דרך מלוכלכת ולא הוגנת להאריך את חיי המשחק בצורה מלאכותית.
 

להרוג מותג מצליח

 
הגרפיקה יכלה להמתיק את הגלולה המרה. היי, אם המשחק גרוע, לפחות נהנה מהנוף. אבל לצערנו, אפילו הגרפיקה נראית מאוד מיושנת ביחס למשחקים כמו Call of Duty 3, שאפילו על גבי החומרה המזדקנת של הפלייסטיישן 2 הרשים אותנו באפקטים מדהימים של פיצוצים ועשן. אולי כדי שלא נראה את פגמי המנוע הגרפי המזדקן, רוב השלבים חשוכים לחלוטין עד כדי איבוד כיוון מוחלט. אם ישנה נקודה חיובית, הרי שזהו פס הקול המעולה, שמבוסס על תזמורת דרמטית, לצד אפקטים מדויקים ודיבוב מוצלח.

חברת אלקטרוניק ארטס, האחראית על מותג Medal of Honor, הוציאה תחת ידיה כותר חסר מעוף, שנראה כי הכינו אותו על פי מרשם ידוע מראש: מעט נאצים, בתוספת פטריוטיות אמריקנית וקורטוב של פיצוצים וגושי עפר. אם יש עתיד לסדרה הזו, היא חייבת להשתפר הן בהיבט הגרפי, ובעיקר בהיבט המשחקיות הלעוסה. אחרת היא תעלם לחלוטין בתוך ים של משחקים מוצלחים ממנה בהרבה. אם היא תמשיך בדרך זו, תצליח אלקטרוניק ארטס להרוג את אחד מהמותגים המצליחים ביותר שלה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by