ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איך עושה מיתון? 
 
 מיתון ואיפוק. ועידת ישראל לעסקים (צילום: נענע)   
 
עידו קינן

טרנד מתהווה: אפילו ועידת ישראל לעסקים, מפגן כוח של הכלכלה הישראלית, מבטיחה איפוק; על סדר היום: איך עושים עסקים בלי לקוחות; רשמים מהיום הראשון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הוא לא ישוב. יעקב פרי בוועידה (צילום: נענע)
 הוא לא ישוב. יעקב פרי בוועידה (צילום: נענע)   
יצא לכם לפגוש איש מכירות שהבטיח לכם כמה שפחות? זה בדיוק מה שהבטיחו בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, שנפתחה במוצאי שבת. "הערב ישדר איפוק מבחינת ההפקה, ויושם בו דגש חזק מאוד על המסרים", הבטיחו דפי המידע של הכנס (תרגום לעברית: לא יהיה סלמון בארוחת הצהריים). אולי כקונטרה להפגנות החברתיות הקבועות נגד הוועידה, המזוהות עם המותג "ועידת ישראל לעשוקים".

ב-950 שקל ליום אחד ו-1350 שקל ליומיים (אנחנו היינו אורחי גלובס), הכנס היה הכל חוץ מצנוע. אם היה איפוק, לא ראינו אותו – אולי הוא הסתתר מאחורי שלטי החוצות, הדוכנים המפוארים (אחד מהם הציג את ג'יימס בונד על מסך ענק ושני רמקולים מלוקקים), הארוחה המוצלחת מבית מדרשו של מלון דייוויד אינטרקונטיננטל ואפילו חדר העיתונות המפואר בחסות סלקום (שעוצב כמשטח דשא עם כסאות ים, וצויד בכיבוד ומקרר משקאות חופשי).
 
 
מוטיב מרכזי, באז שהזדמזם לו בין המושבים השונים של הוועידה, היה הצורך לשמור על לקוחות קיימים ולהתמודד עם המיתון. בפאנל שעסק בעתיד חברות הסלולר, דיברו מנכ"לי שלושת הגדולות (יעקב גלברד לפלאפון; עמיקם כהן לאורנג'; ויעקב פרי לסלקום, עד הפרישה בסוף השנה) על התמקדות ב-non-voice, כלומר שירותי מידע. סלוגן פרסומי נושן של גלובס כבר לימד אותנו, שידע הוא כוח.

בפאנל שעסק באסטרטגיות שיווקיות לצעירים, דיבר אייל לינור, סמנכ"ל במקאן אריקסון, על החשיבות של זיהוי טרנדים בזמן, לפני היווצרותם, כדי להשתמש בהם בפרסומות. אחד המשתתפים טבע את המונח "טרנד המיתון" – גירסת הלייט ל"עוני-שיק"? – ועורר אצלנו הרהורים, שהרי גם אם טרנדים סופם לחלוף, הם תמיד ישובו כרטרו.

אחת הדרכים להתמודד עם המיתון היא להיפתח לקהלים חדשים. פאנל המגזרים הייחודיים עסק בזה, וניסה לשכנע את השומעים שכדאי להם להיפתח לשווקים הרוסי, הערבי והחרדי. המסר החתרני, שציפינו לשמוע מהמפגינים נגד הוועידה, הגיע דווקא מליבה: ישראלי (יו"ר מגזרים, רוני אריאלי) שאומר שהבדלנות הרוסית והריבוי הטבעי הגדול של הערבים והחרדים הם דברים חיוביים. זה לא דבר ששומעים כל יום, ואם נכונה סיסמת הוועידה – "כל מילה משפיעה" – הרי שמדובר, גבירותי ורבותי, במהפך.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by