ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הם מפחדים – מיקרוסופט מורידה מחירים בתגובה ללינוקס 
 
 
מערכת חיים ברשת

בעקבות גל הנטישה של לקוחות עסקיים בארה"ב שאינם מרוצים ממדיניות הרישוי שלה – מתכוונת מיקרוסופט להוריד כפפות ומחירים ולהלחם חזיתית בלינוקס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מיקרוסופט חשפה מדיניות חדשה כדי לרפות ידיהם של לקוחות עסקיים המראים כוונות לעשות מעבר לשימוש בלינוקס או אלטרנטיבות קוד פתוח אחרות. "Open Value" (ערך פתוח - משחק מילים מתוחכם להפליא מבית מיקרוסופט), הבעת הרצון הטוב הזו, היא חלק ממדיניות הרישוי גרסה 6 של ענק התוכנה.

"אז מה שקורה הוא שנציגי המכירות של מיקרוסופט הונחו לעמוד על המשמר ולאתר כל עסק המעביר חלק מהמחשבים שלו למערכת ההפעלה של לינדוס" אמרה לרשת ניוזפקטור, לורה די'דיו, מחברת האנליסטים Yankee Group. "אם נציגי המכירות סבורים שקיים איום אמיתי שכמות גדולה של מחשבים יערקו לשורות הקוד הפתוח, הם יכולים לבקש אישור מהשורות הגבוהות של מיקרוסופט להציע הנחה דרמטית במחיר".

די'דיו ציינה כי בחלק מהמקרים, יכולות ההנחות להגיע עד ל-50 אחוז מהמחיר המקורי.


התייקרות מחירים – גרסה 6

מיקרוסופט הכריזה על מדיניות הרישוי שלה במהלך הקיץ האחרון. התוכנית הקפיצה את מחירי מוצרי החברה ללקוחות עסקיים בשיעור של 33 עד 107 אחוזים, מה שגרר גל של תגובות נזעמות, ובעיקר הרבה תהיות מצד הלקוחות שהחלו לחפש אחר אלטרנטיבות זולות יותר ועריצות פחות.

עתה, עם יוזמת ה"ערך הפתוח" החדשה, מיקרוסופט מנסה להפוך את ההשתתפות בתוכנית הרישוי 6 לקלה יותר עבור עסקים קטנים, שהם אלו שחטפו את מרבית הפגיעה מהמהלך הקודם. התוכנית החדשה מאפשרת ללקוחות העסקיים הקטנים לפרוס את התשלומים לשלוש שנים ועדיין להישאר מעודכנים בשחרורי התוכנה האחרונים של מיקרוסופט. החברה מתכננת להתחיל בתוכנית בתחילת השנה הבאה.


עסקים קטנים, בתי חולים ובתי-ספר

למרות שלינדוס ושאר אלטרנטיבות קוד פתוח הן הרבה יותר זולות ממוצרי מיקרוסופט, לעשות את המעבר הוא צעד לא קל עבור עסקים גדולים עם עשרות אלפי משתמשים.

"האנשים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר לערוק ללינדוס הם עסקים קטנים ומשרדים ביתיים, וכן עסקים בסדר גודל בינוני עם 1,000 עד 1,500 משתמשים או פחות", אמרה די'דיו. "יהיה זה הרבה יותר קל עבורם לעקור ולעבור לאלטרנטיבה. יש להם תשתית ריכוזית, והם אומרים: אני ממש יכול לחתוך בהוצאות. אני צפוי לתעריפי רישוי מנופחים ממיקרוסופט אשר יכולים לגדול בכל זמן נתון".

וישנו גם המגזר האקדמי שעשוי אף הוא לערוק, על פי די'דיו. "עם מדיניות הרישוי החדשה, הם איבדו את כל ההנחות המגניבות שהיו להם בעבר", הוסיפה. "כך ששמענו שהרבה בתי ספר אומרים: אין לנו את הכסף, אנו חושבים לעבור ללינדוס".

ואותם קולות, אמרה די'דיו, נשמעים גם מבתי חולים המשתמשים במוצרי מיקרוסופט.


אסטרטגית רישוי ושיעבוד

תחת מדיניות הרישוי הקודמת של מיקרוסופט, יכלו העסקים לרכוש את השדרוגים, או להחליט שלא לרכוש אותם, בהתאם לצרכיהם ותקציבם. אולם לתוכנית הרישוי 6, אשר דורשת מחברות לשלם מראש סכומים כדי לוודא שתהיה להם גישה לעדכונים, קיימת השפעה הגורמת ללקוחות להיות מחויבים למוצרי מיקרוסופט ועדכוני התוכנה שלה לתקופה רב-שנתית.

ברגע שחברה בעצם שילמה מראש, יהיה לה קשה לשקול רכישת פתרון תוכנה אלטרנטיבי. ונשאלת השאלה האם דרישה זו למחויבות, בנוסף לעליית המחירים, היא זו שגורמת לחוסר שביעות הרצון בקרב לקוחותיה העסקיים של החברה.

לנוכח חוסר שביעות הרצון, אומרת די'דיו, גם לקוחות ותיקים של החברה שוקלים חלופות. "אז כאשר הם כבר מזהים אלטרנטיבה הנראית מתאימה, הם אומרים: מה זה כבר מחיר הלימוד של מערכת חדשה, לעומת המחיר הגבוה של מיקרוסופט?".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by