ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
את הגולשים אי אפשר לנצח 
 
 ועם כל הכבוד, זה לא אתה מר גייטס   
 
עמיחי יעקבי

בעקבות המחקר האחרון לגבי מצב המוזיקה הפיראטית, עמיחי יעקבי מכניס את האגרוף השבועי לביל גייטס. אלא מה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בוא תשמע משהו קורע. מצחוק
 בוא תשמע משהו קורע. מצחוק   
האנשים שעובדים במיקרוסופט בקומה של ביל גייטס יודעים – ביום שלישי אין מה להתקרב אליו עד הצהריים. גייטס מגיע מוקדם בבוקר, שיערו האדמוני סתור, קורי שינה עדיין בזוויות עיניו, הוא מפטיר "היי" כעוס למזכירתו, "לא להעביר לי טלפונים עד הודעה חדשה", ומסתגר בחדרו. "הוא מחכה שיעלה בחיים ברשת הטור של עמיחי", מסבירה המזכירה בלחש למי שמתעקש בכל זאת לנסות את מזלו אצל הבוס הגדול בימי שלישי.

לשחק אותה צנוע עכשיו, ולהגיד לכם שזה לא משנה לי? שאני לא גאה בזה שהאיש העשיר והחזק ביותר בעולם, יודע שבצהרי שלישי, כש'שגרירנו" עולה – סביר מאוד שאני אחטיף לו?

כן, זה כבר עניין שבשיגרה – בכל שבוע מיקרוסופט מפתיעה במשהו עוד יותר דבילי, ובכל שבוע ביום שלישי, אני כאן כדי להראות לגייטס ואנשיו שהגולשים טיפה פחות מפגרים ממה שהוא והאידיוטים שמקיפים אותו חושבים.

(בשלב הזה גייטס כבר מקיש בעצבנות עם קצה הנעל על הריצפה, לוגם את שאריות הקפה הקר שלו מהבוקר ולוחש מול המוניטור – דאמיט בן אדם, מה אתה מנסה להגיד כאן, הא? נו תכניס כבר את האגרוף המחורבן שלך לפרצוף שלי אם אתה כזה גבר, מה אתה מסתובב לי כבר ארבע פסקאות סחור סחור?)
 
סגרת באנר? גנבת
 סגרת באנר? גנבת   
נו באמת בילי בוי, מה הלחץ? תן להנות, עוד דקה שתיים משחק מוקדם לפני הדבר האמיתי. אוקיי? בוא תשמע משהו קורע מצחוק קודם:

ממש השבוע עלה באינטרנט קמפיין חדש שכל מטרתו לעודד אתכם להפסיק להילחם בפרסומות הקופצות – בכל פעם שאתם סוגרים פרסומת פופ-אפ, אתם בעצם גונבים מבעלי האתר, מסבירים ברוב היגיון האנשים ששילמו עבור מסע הפרסום ההזוי הזה.

בעלי האתרים מתפרנסים מהפרסומות, וכשאתם סוגרים אותן (במשחק החינם הפופולארי שזכה אצל הגולשים לשם: חפש את האקס), אתם לא נחשפים למסרים הפרסומיים שלהן, ובסופו של דבר גורמים למפרסמים להפסיק להשתמש בהן ולשלם עבורן.

אתה קולט גייטסי? נכון שנעים לצחוק על רעיונות אוויליים של אחרים? לא די שהפופ-אפים המחורבנים האלה נתקעים לי באמצע הגלישה, עכשיו אני גם אמור להרגיש אשם (אויש, אני כזה ילד רע, אוח אני פשוט גנב חסר מצפון) שאני סוגר אותם לפני שבכלל ברור מה הם מנסים להגיד ומי שלח אותם נגדי.

הפופ-אפים היו רעיון גרוע ומטופש מההתחלה. מסרים פרסומיים אי אפשר להעביר בכח, ואלימות רק גוררת אלימות – אתם תקפיצו ואנחנו נסגור, אתם תמציאו שיטות אכזריות לאנוס אותנו ולהפריע לנו לגלוש בנעימים, ואנחנו לא נקליק אפילו פעם אחת מרצוננו על המודעות השטניות שלכם.
 
 
במקום לשגע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את השכל עם מלכודות יצירתיות שרק משניאות אתכם, ומרחיקות אתכם מהמטרה - תמכרו באינטרנט בהנחות גדולות, תכינו מבצעי אמת מפתים, תהיו ישרים וחבריים, ואנחנו נשיב לכם אהבה. כי את הגולשים (וזה החוק שאולי הכי חשוב בפרסום ותוכן באינטרנט) אף פעם אי אפשר לנצח. נכון ביל?

("הבן זונה פשוט סאדיסט היום" בטח חושב עכשיו לעצמו גייטס "אתה גם יורה? או רק מקשקש, תכף נגמר לך הטור יו ליטל פיס אוף שיט")

אוקיי ג'ינג'י שלי, הנה זה מגיע - אתה לא תאמין… אבל היום אין כלום. לא רק שאני לא כועס, אני אפילו גאה בך. מחקר חדש שהזמינה מיקרוסופט מגלה השבוע, שלעולם כבר לא יהיה ניתן לעצור את החלפת המוזיקה ברשת ואת צריבת הדיסקים המזוייפים.

הרשת כבר מסועפת מדי, הפס הרחב זמין מדי, ואפשר לצאת מהמחבוא ולהכריז בגאווה - עברנו את נקודת האל חזור, צברנו את המסה הקריטית, מכאן הדרך ברורה לשני הצדדים. הגולשים ניצחו באופו רשמי – אנחנו נמשיך לקבל בחינם את המוזיקה שלנו, לצרוב בבית את מה שהבאנו מהאינטרנט, ואם בדרך תתנפל עלינו איזו פרסומת קופצת, אנחנו נראה לה מי הבוס כאן.

ועם כל הכבוד, זה לא אתה מר גייטס. סי יו נקסט וויק.



(תודה גדולה לצ.ב. שבעצם כתב לי בלי להרגיש את הטור הזה)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by