ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אמאל'ה, אינטרנט זהב! 
 
 
עידו קינן

"מסך המוות" האיום של חלונות הגיע לגולשים רבים מכיוון לגמרי בלתי צפוי – פרסומת לאנטיווירוס של אינטרנט זהב; חברת הפרסום: רצינו למשוך את תשומת לב הגולשים; אינטרנט זהב: רצינו להמחיש את הנזקים שווירוס עלול לגרום

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המחשב קרס, סחתיין עליך! צילום מסך מהפרסומת
 המחשב קרס, סחתיין עליך! צילום מסך מהפרסומת   
מתקפת תעמולת הבחירות תתחיל בקרוב, ואין בכלל מצב שהמפלגות לא יעשו שימוש נרחב בהפחדה. גם אינטרנט זהב משתמשת בכלי הזה, אבל היא לא מוכרת פוליטיקאים או מפלגות, אלא שירות אנטיווירוס למשתמשי האימייל שלה. הפרסומת המקוונת של השירות גורמת לגולש לחשוב שהמחשב שלו קרס, בניצול של פחדים (מוצדקים) לצרכים שיווקיים.

"מסך המוות הכחול" (Blue Screen of Death) הוא תופעה ידועה לשמצה, שמציגה הודעות שגיאה לאחר קריסת חלקים שונים של מערכת ההפעלה חלונות. ההודעות מגוונות, אבל המסר הוא, בדרך כלל, פשוט עד כאב: כל מה שהיה פתוח אצלכם על המסך – אבד לעד (אלא אם דאגתם לגיבוי). ובדיוק בנקודה הרגישה הזאת בחרה אינטרנט זהב לעקוץ.
 
רק הפעם
 רק הפעם   
הפרסומת של אינטרנט זהב היא חיקוי מושלם למסך המוות הכחול. היא משתלטת על המסך מספר שניות אחרי שנכנסים לאתר אינטרנט זהב, או לאחד מאתרי התוכן אליהם הועלתה. היא מתחילה במסך כחול עם הודעת השגיאה "File corrupt: Virus was found", ואז, אחרי שהגולש נבהל ומתחיל לבכות\לקלל\לבעוט במחשב, מופיע הטקסט הבא: "הפעם זו רק פרסומת, בפעם הבאה זה יהיה אמיתי".

עורך אתר "עין הדג", המכונה רד פיש, שלח אימייל זועם (אך נטול וירוסים) לאינטרנט זהב. "כמו כל אחד שחי בעולם המערבי, אני נחשף מדי יום למספר רב של פרסומות, רבות מהן מאוד רעות, מעצבנות או טפשיות. היום ראיתי את הגרועה ביותר", כתב רד פיש. "אני מאמין שיש נקודת שפל, שאחריה מפרסמים מפסיקים להיות רק מעצבנים, או טפשים, והופכים לפוגעים ומעליבים בכוונה ובאופן פעיל. פלאש ה-'Virus was found' שלכם על כל המסך הוא בדיוק הסוג הזה של פרסומת, ואני לא רואה סיבה לסבול אותו". בעקבות כך, החליט רד פיש להימנע משימוש בשירותי החברה, והודיע שימליץ למכריו לנהוג כמוהו.
 
מוות, הגירסה הנעימה (מתוך אתר errorwear)
 מוות, הגירסה הנעימה (מתוך אתר errorwear)   
"אנו מתנצלים אם נגרמה אי נעימות למי מהגולשים בעקבות הפרסום של חברתנו בנוגע לשירות האנטי וירוס החדש שאנו מציעים ללקוחותינו. ברור כי לא היתה כל כוונת שלילית בפרסום זה", מסרה מנהלת שיווק מגזר פרטי באינטרנט זהב, יעל ורשבסקי-גל. "המטרה היתה רק להביא לתשומת לב הגולשים את חשיבותה של ההגנה מפני וירוסים. כשם שחברות רבות (דוגמת חברות ביטוח) משתמשות בפרסום כאמצעי להמחשת הסיכונים הכרוכים באי קבלת שרות מסויים, כך גם מטרתנו הינה להמחיש את הנזקים שווירוס מחשבים עלול לגרום, הן למשתמש הביתי והן לעסקים, ולעורר את מודעות המשתמשים לחשיבות הנושא". לדבריה, מאז השקת השירות נרשמו אליו למעלה מאלפיים אנשים, מה שמוכיח שקיים צורך ממשי בשירות.
 
 
 
חברת אידיאולוג'יק, שאחראית על הקמפיין הנוכחי, כבר הגתה בעבר קמפיינים שנויים במחלוקת, בהם שני קמפיינים של סלקום, אחד בו הפרסומת התחזתה לעמוד החדשות של וואלה, ואחד בו נעשה שימוש בפרסום סמוי.

"זה לא בקטע של הפחדה, זה שימוש בתוצאה כדי להציג אותה", אמר מנכ"ל משותף באידיאולוג'יק, ינון לנדנברג. "חוץ מהאפקט של השניה הראשונה, הפרסומת מסבירה את עצמה. רצינו למשוך את תשומת לב הגולשים. אני חושב שעשינו את זה בצורה יפה". הוא הסביר, שהפרסומת שותלת cookie, כך שגולש ייחשף אליה פעמיים בלבד בפרק זמן של שבועיים. לדבריו, "כמות המצטרפים לשירות היא פנטסטית".

אגב, את מסך המוות הכחול אפשר להעביר בצורה שלא יוצרת אנטגוניזם: אתר errorwear מציע למכירה חולצות "מסך המוות הכחול", ואלו מוצגות על גופותיהם הענוגות של גיק וגיקית. נראה אתכם כועסים עכשיו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by