ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ה-Xbox מתחברת לרשת 
 
 סטיבי, רד חפה   
 
מערכת חיים ברשת

שנה אחרי שהשיקה מיקרוסופט את קונסולת המשחקים שלה, היא גם מעלה אותה לרשת, עם שירות המיועד לגיימרים בעלי חיבור פס רחב. למרות הפסדי ענק ומכירות לא מרשימות מתכוונת החברה להשקיע 2 מיליארד דולר בקידום קופסת הפלא, ולהטביע את המתחרות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אחרי סוני והפלייסטיישן שלה, אחרי נינטנדו והגיימקיוב שלה, השיקה היום מיקרוסופט את ה-Xbox live, המחבר את קונסולת המשחקים שלה לרשת, ולמעשה לפס הרחב. בניגוד לשתי המתחרות הגדולות שלה, שהעדיפו לספק לקונסולות המצליחות יותר (סוני) או פחות שלהן מתאמי רשת בלבד, החליטה הענקית מרדמונד להשיק שירות המספק שירותי חיבוריות לגיימרים ותשתית מקוונת לחברות המשחקים.

מאפיין נוסף המבדיל בין השירות של מיקרוסופט לאלה של מתחרותיה הוא דמי המנוי השנתיים שהגיימר המקוון ייאלץ לשלם תמורת התענוג. ערכת החיבור של ה-Xbox, המכילה מערכת ראש (אוזניה + מיקרופון) ודמי מנוי לשנה הראשונה, עולה כרגע 50 דולר בארה"ב. כצפוי, במיקרוסופט החליטו שלא לפרסם בינתיים את הסכום אותו ייאלץ הגיימר לשלם משתסתיים השנה הראשונה.

השירות החדש מתאים אך ורק לבעלי חיבור מהיר מעדות ה-DSL והכבלים, בניגוד למתחריו המוכנים להתפשר גם על בעלי חיבור ה-Dial Up המטרטר. בתמורה מעניקה מיקרוסופט חוויית משחק מרשימה לשמונת הכותרים שכבר מותאמים לשירות (עד סוף 2003 צפויים לעלות כארבעים נוספים): התאמת מתחרים לפי יכולות, רשימת חברים בנוסח תוכנות המסרים המיידיים, קשר קולי בין השחקנים בכל הכותרים (בניגוד לכותר אחד בפלייסטיישן), והורדת תכנים נוספים מהרשת, על מנת להעשיר את המשחקים (הגם שלעיתים בתשלום).

מומחי שיווק טוענים כי הפרויקט השאפתני של מיקרוסופט נועד לחצוב לה נישה בעולם קונסולות המשחקים, הנשלט ללא מצרין על ידי הפלייסטיישן של סוני. "אני חושב שיש להם מקומות שונים בשוק", אמר דייויד קול, נשיא חברת DFC intelligence המתמחה בשוק במשחקים, בראיון ל-internetnews.com, "סוני מבוססת כמובילה בשוק. מיקרוסופט מנסה להיות חלוצה, לבנות שוק חדש. שתי האסטרטגיות הגיוניות כשלוקחים בחשבון את מקומן היחסי של השתיים בשוק".


שנה עברה, שנה חלפה

חיבור ה-Xbox לרשת מגיע בדיוק שנה לאחר שמיקרוסופט השיקה את הקונסולה שלה, תאריך בו ראוי לעשות סיכומים ראשוניים ולבדוק מה הושג ומה לא. מה שלא הושג הוא שליטה בשוק הקונסולות - הפלייסטיישן נותרה על כנה כמובילה הבלעדית בשוק המשחקים. מה שהושג, עם זאת, הוא המקום השני, כשה-Xbox עקפה את גיימקיוב של נינטנדו.

כדי להגיע למקום השני נאלצה מיקרוסופט להוריד את מחירי הקונסולה פעמיים, ובאופן דרסטי. בבריטניה תומחרה הקונסולה בתחילה ב-299 ליש"ט, וכיום היא עולה פחות ממאתיים ליש"ט. הורדות המחירים האלימות, שנבעו מקצב מכירות זעום מיד לאחר ההשקה, הביאו להפסדים ניכרים. בדו"ח שהגישה החברה ל"וועדה לביטחונות ומסחר" הצהירה מיקרוסופט כי רק בחודשים יולי-ספטמבר הפסידה חטיבת הבידור הביתי שלה 177 מיליון דולר, והיא החטיבה המפסידה ביותר של התאגיד. ברבעון המקביל בשנה שעברה הפסידה החטיבה רק 68 מיליון דולר.

אגב, בדו"ח האמור חושפת מיקרוסופט את העובדה שחמש מתוך שבע חטיבותיה של החברה מפסידות כסף. חטיבת הסלולרי של החברה הפסידה 33 מיליון דורל ברבעון הקודם, וחטיבת MSN הפסידה 97 מיליון. רק חטיבות מערכת ההפעלה והתוכנה של החברה רווחיות, אלא שהן רווחיות מאוד, ו"ייצרו" בשנה האחרונה 3.5 מיליארד דולר ברווחים.

ולכן הפסדיהן של החטיבות האחרות אינם מרתיעים את סטיב באלמר וחבריו, ועל פי התכנון אמורה מיקרוסופט להשקיע שני מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות, בקידום ה-Xbox ושירותיה הנלווים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by