ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איך אומרים גיימינג בעברית? 

איך אומרים גיימינג בעברית?

 
 
אלעד קפלן, גיימר

בכנס המשחקים הישראלי שנערך בשבוע שעבר ברמת גן ניתן היה לראות ניצנים ראשונים אבל מבטיחים לתעשיית פיתוח משחקים אמיתית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשבוע שעבר נערך בכפר המכביה כנס ייחודי של תעשיית המשחקים הישראלית. חלקכם וודאי תופתעו - לא דיינו שמדינת ישראל עוד קיימת, אלא יש לה אפילו תעשיית משחקים חיה ובועטת. בעבר, הסתכמה פעילותה של התעשיה המקומית במספר לומדות, איזה באלריום (ז"ל) פה ושם, ואולי כמה מתיחות לכבוד הראשון באפריל, שסיפרו שישראל עומדת לכבוש את זירת המשחקים העולמית. הגיימרים הישראלים פיתחו תקוות, אך התאכזבו כל פעם מחדש.

הכנס שהתקיים ביום רביעי הוכיח לכל הספקנים שתעשיית המשחקים המקומית בהחלט קיימת, גם אם היא עוד נמצאת בחיתוליה. האמת היא, שמפתיע שלקח המון זמן למסד תעשיית משחקים בארץ. ישראל מלאה במוחות טכנולוגיים וסטארטאפים, ונדמה היה שדווקא בידור המבוסס על פיתוח טכנולוגי יכול להצליח היכן שהקולנוע למשל - מגמגם.

עיקר המשחקים וההרצאות בכנס התמקדו דווקא במשחקים 'קטנים'. משחקי פלאש, סלולר ואפילו משחקי Adobe, שמפותחים על ידי חברות ישראליות צעירות ומבטיחות. בהרצאות הסבירו הדוברים כיצד ניתן לקדם משחקים עצמאיים, לדחוף רעיונות מקוריים למרכז הבמה ולהשתמש בשיטות שיווק שונות על מנת לגייס משאבים.
 

יש מי שלוקח אותנו ברצינות

המשחק של Corbomite. מבוסס על זבנג (צילומסך)
 המשחק של Corbomite. מבוסס על זבנג (צילומסך)   
במהלך האירוע ניתן היה להתעדכן בהתרחשויות העדכניות בתחום: יוסי חסון, נציג Vollee, שעוסקת במרץ בפיתוח משחקי תלת מימד מרשימים לטלפונים הסלולריים, דיבר על טכנולוגיית 3G והשפעתה על שוק משחקי הסלולר. עודד שרון, שעובד בחברת Corbomite על משחק חדש המבוסס על הקומיקס 'זבנג' מבית אורי פינק, דיבר על שילוב עלילות אינטראקטיביות במשחקים לשוק הרחב.

בנוסף, חברי Funtactics הציגו את המשחק החדש שלהם, עולם וירטואלי המוני, צבעוני ומרשים, שמיועד לגיימרים שנמצאים 'באמצע' - כלומר, כאלה שאינם מעוניינים בחוויות משחק כבדות ומסובכות, אך עדיין מעדיפים משחקים עם רמה מסוימת של אתגר ואינטראקציה.

כמו כן, התארחו בכנס אישים מתעשיית המשחקים העולמית שהוכיחו שלפחות מישהו לוקח את התעשייה המקומית ברצינות. המבקרים זכו לשמוע את ג'סיקה טמס, מנהלת ה-Casual Games Association, מדברת על השוק ההולך ופורח של משחקים קלילים שאינם מיועדים לגיימרים כבדים. מסתבר שהשוק הזה מכניס לא מעט כסף, במיוחד אם מתחשבים בזמני הפיתוח הקצרים וההשקעה המינימלית בכותרים. עם זאת, לדבריה, במקרה שאתם מתכננים לפתח משחק סלולרי קטן וקליל, עדיף שתהמרו על מותג פופולרי, שיעזור לכם למכור הרבה יותר עותקים מאשר משחק מוצלח באמת.
 

משחקים במקום טנקים

 
הרצאות אחרות עסקו בתחום הפרסום במשחקים, מודלים עסקיים לפלטפורמות המשחק השונות, כיצד להקים חברת פיתוח מצליחה והאתגרים בפיתוח משחקים קלילים מול משחקים כבדים לגיימרים. הנימה בהרצאות הייתה ברובה עניינית, ומיועדת לאנשים שבאו לעבוד ולקדם תעשיית משחקים שנוכל להתגאות בה.

לסיכום, אם אתם מחכים לשמוע על ה-Halo הבא שמפותח בעפולה או על הכותר הבא בסדרת הסימס שמפותח בדימונה, ייתכן שתתאכזבו. עם זאת, כשזה נוגע למשחקים קלילים שפונים בעיקר לקהל הרחב, תעשיית המשחקים הישראלית הולכת ותופסת תאוצה בנוף הפיתוח העולמי. אנשים בעלי השפעה מביטים בסקרנות מרובה בטכנולוגיות ובמשחקים החדשים שיוצאים מארץ הקודש.

אולי בעוד כמה שנים, כשמיטב המוחות הטכנולוגיים בארץ יפסיקו לפתח דרכים מתקדמות לפוצץ טנקים, הם יוכלו לנצל את הידע הרחב שצברו על מנת לעשות בדיוק אותו דבר - רק שהפעם הם יעשו זאת בעולמות וירטואליים מרתקים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by