ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אינטרנט מהיר באמת 

אינטרנט מהיר באמת

 
 
רויטרס

תעשיית המוזיקה מגלה את ה-WiMax. בתכנון: הורדת אלבום במהירות של שיר אחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם מעולם לא שמעתם את המונח WiMax, אל תדאגו. כנראה שאתם לא לבד. אבל בז'רגון הטכנולוגי האופנתי של התעשייה, זהו המונח החם ביותר כאשר רוצים לומר לעולם: "אנחנו אלחוטיים ואתם לא". WiMax עשויה גם להיות הטכנולוגיה הבאה שתאומץ על ידי תעשיית המוזיקה, וגופים אחרים בעולם התוכן ילמדו להכיר אותה כשיטת הפצה שחשיבותה הולכת וגדלה.

בפשטות, WiMax (הידועה גם בכינוי ה"דור הרביעי") היא רשת אלחוטית בטכנולוגיית פס רחב שדומה ל-WiFi, אבל עם טווח גדול בהרבה. לרשתות אלחוטיות רגילות יש טווח מקסימלי של עד 30 מטר, אבל תחנות בסיס של WiMax יכולות לכסות טווחים הדומים לאלו של רשתות סלולריות - מה שהופך כיסוי אלחוטי של עיר שלמה למשימה קלה יותר.

יש רק חסרון אחד - רשתות WiMax דורשות את טווח התדרים האלחוטי והיקר של 2.5 ג'יגהרץ. מפעילות רבות מוכנות לשלם עבור התדר, אבל גופי התקנה עולמיים, שאמורים לתת את הרשיון לשימוש בתדר, לוקחים את הזמן וטרם הגיעו להחלטה.
 
מכשיר תומך WiMax של חברת D-Link
 מכשיר תומך WiMax של חברת D-Link   
אז מה המשמעות של זה עבור תעשיית המוזיקה? לבן דודו הממזר של ה-WiFi יש פוטנציאל לפתור כמה בעיות שחסמו עד עתה את האבולוציה של הבידור הנייד. ראשית, העברת המידע ב-WiMax עולה פחות מאשר ברשתות סלולריות. הפצה זולה פירושה מחירים זולים, שיגדילו את היקף רוכשי המוזיקה הדיגיטלית הניידת. המשמעות היא שהן המפעילה האלחוטית והן חברת התקליטים יזכו לנתח גבוה יותר מההכנסות.

שנית, רשתות WiMax יכולות להעביר תוכן במהירות גבוהה יותר ובבלוקים גדולים יותר. ניתן להוריד אלבומים שלמים בקצב מהיר מזה שלוקח להוריד שיר בודד בחיבור פס רחב ביתי ממוצע, וגם קבצי וידאו כבדים ירדו במהירות שיא.

השמת תשתיות ל-WiMax אינו עניין פשוט. ההתקנה אינה זולה, ובניית רשת חדשה לחלוטין עולה לא מעט. המפעילות האלחוטיות עדיין שוברות את הראש איך לממן את תשתיות הדור השלישי היקרות שהקימו, והדור הרביעי מסמל עבורן כאב ראש לא קטן.

אתגר נוסף הוא לגרום לצרכנים לרכוש מכשיר נייד עם יכולת חיבור ב-WiFi. תהליך הצפת השוק במכשירים האלו יכול לקחת 18 עד 24 חודשים. הצד החיובי הוא שחברות התוכן ייאלצו להציע תכנים איכותיים יותר על מנת לשכנע את הצרכנים להגר ל-WiMax, בדומה לשירותי הבידור ששיכנעו אלפים לעבור לדור השלישי.
 
 
למרות זאת, אין לטעות - ה-WiMax אכן עשוי להיות הדבר הבא.

זה לא יהיה מדוייק לקרוא לשנת 2007 שנת ה-Wimax האלחוטי", אומרת תמי פרקר, אנליסטית בחברת אינפורמה טלקום ומדיה. "אבל ברור שהעתיד הטכנולוגי בארה"ב יתבסס על היסודות האלו, שייבנו השנה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by