ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בחזרה ללארה 

בחזרה ללארה

 
 
אלעד קפלן, גיימר

11 שנים כבר חלפו מאז המשחק הראשון בסדרת טומב ריידר. אלעד קפלן חגג יום ההולדת של לארה קרופט בכותר חדש, שמנסה לשחזר את ההרפתקה המקורית – תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
לפני שנים רבות, בימים בהם סוסים עוד גררו כרכרות במעלה הרחוב, עצים נכרתו בקיץ על מנת לחמם את הבתים בחורף והמושג "הדור הבא" התייחס בעיקר לחינוך צעירים, הכרנו בחורה חביבה בשם לארה קרופט. מאז גדלנו, התבגרנו, קנינו מחשבים כפולי-מרובעי-ליבה, ולארה גדלה איתנו (בגיל, בגיל). במהלך השנים למדנו להכיר את לארה היטב, על כל נפלאות הפיזיקה והאנטומיה שהיא מייצגת.

אך על אף כל ההרפתקאות שעברנו, אנו עוד מתגעגעים לאותם פרפרים בבטן שהרגשנו כשהכרנו את לארה לראשונה. אז, ב-1996, הרבה לפני שגיבורות וירטואליות עתירות פוליגונים הפכו לדבר החם בתעשיית המשחקים, לארה הייתה משהו מיוחד. נערה בעולם של גברים, או אם נדייק – בעולם של נמרים, דובים ודינוזאורים רעבים – והיא שלטה בכולם, מה שהפך אותה במהרה לגיבורה הבלתי מעורערת של תעשיית הבידור האינטראקטיבי.

הבעיה היא שמאז המשחק השני בסדרה, לארה מעולם לא הצליחה לשחזר את אותה אווירה מיוחדת שהפכה את הכותר המקורי למהנה כל-כך. אחרי מספר כישלונות מאכזבים הועברה הסדרה לידי חברת Crystal Dynamics, שהצליחה להחזיר חלק מהכיף להרפתקה בכותר חדש בשם Legends, האחרון שיצא לחנויות עד כה. כעת, מתכוננים החבר'ה האלה לנסות שוב ולהפתיע אותנו עם Tomb Raider: Anniversary, משחק חדש-ישן בו אנו חוזרים לאיפה שהכל התחיל, עם קצת נוסטלגיה אמיתית.
 

ככה זה היה צריך להיראות

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
Tomb Raider: Anniversary תוכנן לצאת במלוא עשור להרפתקה הראשונה של לארה, אבל כמו שאנו רגילים בתעשיית המשחקים, המשחק התעכב ויצא השנה כעבור פחות או יותר 11 שנה מהמשחק המקורי. מטרת המשחק היא לשחזר את ההרפתקה הראשונה של לארה, או אם נדייק – לדמיין מחדש כיצד אותה הרפתקה אגדית יכלה להראות אילו היא הייתה מפותחת בעזרת הכלים הטכנולוגים שיש לנו היום. לא מדובר בשחזור מדויק של המשחק המקורי, אלא יותר בשילוב של ההרפתקה הנוסטלגית יחד עם מרכיבי המשחק המודרנים של המאה ה-21.

המפתחים אוהבים להשוות את מלאכתם לשחזור המרהיב של פיטר ג'קסון לסרט King Kong, שם הוא לקח את אותה הרפתקה קסומה, על כל רגעיה הגדולים, ויצר ממנה חוויה חדשה שמתאימה לסטנדרטים הגבוהים של ימינו. המטרה פשוטה – ליצור משהו שיהיה מהנה היום, אך יחזיר אותנו לזיכרונות מאז.

ההרפתקה מתחילה כשלארה נשכרת על ידי תאגיד גדול ועשיר על מנת למצוא איזה חפץ מיתולוגי בשם Scion. לכאורה לא אתגר גדול להרפתקנית המנוסה, רק שבמהלך הדרך לארה מגלה שהיא לא לבד. השומרים של ה-Scion קצו משנתם רבת השנים ואם זה לא מספיק, יש אנשים נוספים שמעוניינים ללמוד את סודות ה-Scion – ויעשו הכל על מנת להשיג אותו.

לארה, כרגיל, יפיפייה. הפעם, גם הסביבות בהן היא תסתובב מרהיבות מתמיד. שלא כמו אז, כיום גם השחקנים הנחושים ביותר יסרבו לרוץ לאורך המסדרונות האפורים והארוכים שאפיינו את המשחק המקורי. הדור המפונק שלנו רוצה לקפוץ, לזנק ולהתפעל מהתפאורה המרשימה. אנו לא צפויים להתאכזב, עם סביבות משחק גדולות, המציגות את מיטב המערות, היערות והנהרות שישתלבו בנופים המקסימים מרחבי העולם, אשר מפורטים עד צמח הבר האחרון. הפעם גם נזכה למגוון רחב יותר של דרכים ונתיבים שיאפשרו לנו לחקור את העולם בדרך שלנו.

לארה תולבש, לזכר הימים הטובים, בגופיה הכחולה המפורסמת, אך לצד הלבוש המסורתי תצויד בקרס הטלה. לא תטעו אם תאמרו שלארה לא זכתה להשתמש בקרס הטלה במשחק המקורי, אך אלה הן נפלאות הטכנולוגיה - ב-2007 ללארה יש כישורים רבים שהופכים את המשחק כולו לדינמי ומהנה יותר. בעזרת הקרס תוכל לארה לבצע שלל פעלולים אקרובטים מרשימים כגון ריצה על קירות וטיפוס לגבהים נטולי חמצן. בנוסף לכך, תנועות רבות של לארה מזכירות את מהלכיה במשחק המקורי, רק שהפעם, בתקווה, קפיצה לא תהיה שווה בדיוק למשבצת אחת. לשלוט בלארה זה פשוט תענוג (ניסיתי, באמת שניסיתי, אבל אין דרך אחרת להגיד את זה), הכל זורם, מהיר ונוח לשליטה, אך עם זאת עדיין דומה לתנועות של פעם.
 

להכחיד את כל הנמרים

צילום מסך: גיימר
 צילום מסך: גיימר   
בודדה ומוקפת באויבים, הסכנות אורבות ללארה בכל פינה. חידות, זינוקים, נפילות וטורפים מאחורי כל שיח יצרו חוויה מורכבת יותר מבעבר. אם פעם לארה נאלצה למות מספר פעמים רק על מנת ללמוד מה לא לעשות, הפעם מבחר המהלכים יאפשרו לה לשרוד זמן רב יותר על ידי שימוש בחושיה המחודדים. המפתחים מבטיחים שהמשחק בנוי כך שבכל פעם שנרגיש בטוחים, הוא יפתיע עם סכנות חדשות.

המשחק המקורי לקח אותנו למקום שומם, שרגל אדם לא דרכה בו אלפי שנים. זה היה מסע מסתורי אל עבר הלא נודע. גם הפעם נחשוף מחוזות חדשים וכמו אז, נאבק בעשרות בעלי חיים ששורצים במקום, מלהקות זאבים ועד לדובים תוקפניים. עבודה רבה נעשתה על מנת שהחיות יתנהגו בצורה מציאותית, כך שזאבים יצודו בלהקות וציפורי טרף יעוטו במעגלים מעל ראשיכם. ודאי תזכרו שבנוסף לבעלי החיים הרגילים, נגלה מבחר דינוזאורים אימתניים שינסו, כמו כולם, לתת ללארה ביס. וכן, אנחנו הולכים לפגוש T-Rex ענקי.

"לקחנו את המהות של מה שהפך את המשחק המקורי לכה מיוחד וביחד עם הטכנולוגיה של ימינו, יצרנו משחק שמעלה את הרף. Tomb Raider: Anniversary זו חגיגה מיוחדת לשלטון המתמשך של לארה כגברת הראשונה של תעשיית המשחקים", אומר איאן ליבנסטון מ-Eidos, החברה המשווקת את הסדרה ברחבי העולם. כדבריו, מעניין לראות את הפריחה של קונסולת הפלייסטיישן 2 העתיקה, שעם משחקים כמו God of War 2 וההרפתקה החדשה של לארה, שורדת היטב גם לאחר צאת הדור-הבא של קונסולת המשחק. ועדיין, בעוד שנחמד להתרפק על נוסטלגיה, קשה שלא להתעלם מכך שההרפתקה המקורית של לארה הייתה מיוחדת דווקא משום שהייתה מקורית ובוסרית. עם כל השיפורים והשכלולים, האם ניתן לשמר את אותה אהבה ממבט ראשון?

בין אם נתאהב מחדש ובין אם לא, דרך פרו, יוון, מצרים והעיר האבודה, נוכל להזכר באחת ההרפתקאות המוצלחות ששיחקנו. בתקווה, Crystal Dynamics יוכיחו אחת ולתמיד שטכנולוגיה מודרנית יכולה רק לשפר את האווירה והחוויה. הפעם זו לא "לארה החדשה" או "לארה האפלה" כמו שניסו למכור לנו בשנים האחרונות – זו אותה חברת ילדות חביבה. "לפעמים כדי להבין את ההווה צריך לחזור לעבר", אומרת לארה, ומי אנחנו שנסרב? המשחק צפוי לצאת לחנויות לקראת סוף חודש מאי, ומפותח עבור המחשב האישי, קונסולת הפלייסטיישן 2, וקונסולת ה-PSP הניידת.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by