ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פוקמון - החביאו את הארנקים 

פוקמון - החביאו את הארנקים

 
 
אורי  ברייטמן

שיגעון, שיגעון - שיגעון! זה מה שקורה בארה"ב עם פלישתו של משחק ה'פוקמון' היפני. איך הפך משחק תמים לתעשייה מפלצתית של מוצרים וחיקויים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מבחר מפלצות ה`פוקמון`
 מבחר מפלצות ה`פוקמון`   
את הסיסמה הבאה - "המשחק שמשגע את אמריקה" - אנחנו שומעים בכל פרסומת שלישית, והאמת - זה כבר די מעייף. אבל הפעם מדובר בשגעון של ממש.

פוקמון, משחק מפלצות-כיס תמים מיפן, הוא מסוג הדברים שגורמים לכם להחזיק את הראש ולא להאמין. בארצות הברית של אמריקה לא נשארו הרבה מוצרים שעוד לא עברו הסבה ל`פוקמון` - נעליים, חולצות, תיקים, קורנפלקס, פוסטרים, ספרים, משחקי-מחשב וקלפים, סדרות טלוויזיה, צעצועים - זה בכל מקום, ולא תוכלו להתחמק.
 
 
מה זה פוקמון? בגדול - מטרת המשחק היא למצוא, ללכוד ולאמן מבחר מפלצות, במטרה להיות מאמן הפוקמון הטוב בעולם. בתחילת המשחק, בוחרים באחת מתוך 3 מפלצות `מאולפות` כדי להתחיל וללכוד מפלצות נוספות. לידיעתכם, יש לא פחות ממאה וחמישים כאלו!

גדוד המפלצות המלא מחולק לחמש-עשרה קטגוריות. כל קטגוריה מבוססת על תכונה או מרכיב אופייני, כמו מים, אש, אדמה וכדומה. אבל - יש פה מלכודת: למשחק יש שתי גירסאות, האדומה והכחולה, ולא כל המפלצות נמצאות באותה חבילה. מה שאומר, שאנחנו מתחילים לסחור במפלצות.

האמריקנים, אספנים כפייתים, מתרוצצים מחנות לחנות כדי להשלים את האוספים - והסוחרים חוגגים. המשחק הרשמי יצא ל`גיים-בוי` של חברת `נינטנדו`, אחר כך המשיך והתרחב לסדרת-טלוויזיה מצליחה. שמונים ושישה אחוזים מכלל גופי השידור בארה"ב כבר קנו אותה.
 
 
כרזת הסרט
 כרזת הסרט   
את מימדי ההיסטריה היה אפשר לקלוט השבוע, כשמבול של טלפונים גרם לקריסתה של מערכת הטלפונים של אולפני `האחים וורנר` בהוליווד. המרכזיה קיבלה 70,000 שיחות בדקה (!) לאחר ששודרה פרסומת טלוויזיה המציעה כרטיסי חינם להקרנת הבכורה של `פוקמון - הסרט`, שיעלה למסך בעשרה בנובמבר ברחבי ארה"ב.

קהל היעד של `פוקמון` הוא ילדים בגילאים 8-11 אבל גם צעירים ומבוגרים יותר נמשכים לקריזה. על פי מדדי הצפייה בארצות הברית, גם ילדים בני שנתיים ושלוש נהנים מסדרת הטלוויזיה. שבעה מליון יחידות משחק המחשב `פוקמון` נמכרו עד היום.
 
אבל לכל דבר יש גם צד אפל - תעשיית הזיופים של הפוקמון היא חלק מהעניין. חברת `נינטנדו` מנסה נואשות להיאבק באוקיינוס החיקויים שהציף את היבשת מאז יציאת `פוקמון` לשוק, וללא הצלחה. באחת הפשיטות שערכה החברה בניו-ג`רזי מצאה מוצרי `פוקמון` בשווי של רבע מליון דולר והחרימה אותם, אבל כמובן שמדובר בטיפה בים.

ממציאי `פוקמון` גם לא אהבו במיוחד את הצהרתו של מנהל מקדונלד`ס, ג`ק גרינבג, שהכריז כי "בחרנו שלא לשווק את המשחק במסעדות שלנו כיוון שהוא לא מייצג ערכים משפחתיים, בהם אנחנו מאמינים". כמובן שאנשי `ברגר קינג`, הרשת המתחרה, הזדרזו לקפוץ על העגלה ולשווק את המשחק במסעדות הרשת.

אבל לפני שאתם מסתערים על החנויות - כדאי להפיק לקחים ממה שקרה בקנדה לפני כשבוע - נער קנדי בן 14 נדקר בבית הספר על ידי תלמיד בן 12 שגנב מאחיו הקטן את קלפי ה`פוקמון` שלו. "הבחור היה משוגע. הוא אפילו ניסה לדקור את המורה, ואמר שיהרוג את כולנו", אמר הקורבן בראיון. המורה השתלט על הדוקר, שנעצר בסופו של דבר.
 

קישורים מומלצים

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by