ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הכרויות 2.0 כחול לבן 

הכרויות 2.0 כחול לבן

 
 
אדר שלו

האינטרנט הרגה את הרומנטיקה? מייסדי UrbanSeeder חושבים אחרת, ומוכיחים זאת באמצעות רשת חברתית חדשה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Seed". הזמנה לשירות (צילומסך)
 "Seed". הזמנה לשירות (צילומסך)   
שכחו מגישושים מביכים וכרטיסי חבר חסרי מעוף באתרי היכרויות המוניים. רשת חברתית חדשה ואסתטית, פרי פיתוח ישראלי, שואפת להחליף את מקומם ולהכחיד את המבוכה הראשונית הכרוכה בגישושים רומנטיים, ולספק לזוגות לעתיד מרחב פרטי משלהם בו יוכלו לשתף פיתקאות קטנות, תזכורות לארועים, תמונות, שירים וכל מה שעשוי להצית את הלהבה.

"תנו לגורל דחיפה קטנה", זו הסיסמה של UrbanSeeder, ההבטחה הגדולה של עולם הדייטינג המקוון. המנויים לשירות יכולים להזמין אליו בני זוג פוטנציאליים מהעולם האמיתי ולשתול זרע (seed), מעין דף זוגי באתר. ככל שירבו לחלוק ביניהם מידע ולהעשיר את הדף המשותף להם, כך גדל הזרע ומתפתח לכדי פרח שלם.

מאחורי האתר עומדים גיל רימון ומיה לוטן, יזמי אינטרנט ישראליים, והיו"ר הוא לא אחר מאשר יזם ה-VoIP ג'ף פולבר. לוטן עשתה תואר שני בעיצוב אינטראקציה באיטליה, ובמסגרת התזה שלה על פלירטינג בתיווך הטכנולוגיה, בחנה את התפקיד של הרשת בעולם ההכרויות. מהתזה שלה נולד האבטיפוס הבסיסי של UrbanSeeder, שהתפתח לכדי מיזם ווב 2.0 לכל דבר.

"UrbanSeeder מסייע להכיר אנשים במרחב הציבורי והאינטרנטי", הסבירה לנענע מחשבים. "זו דרך להתחיל עם אנשים. באוניברסיטה, באוטובוס עמוס, ב-MySpace או בפליקר. יש לאתר משקיעים ותקציב קטן".

"ל-Seed יש מספר יחודי ואפשר להעביר אותו בכמה דרכים. אפשר להדפיס כרטיס עם המספר ועם הדמות שלך, לשים בכיס ולשמור עד לרגע האמת. אפשר גם לשלוח את ה-Seed במייל, לדוגמה, למישהו שלומד איתי בקמפוס ולא מכיר אותי אישית; ואפשר פשוט לכתוב את הלינק על מפית ולתת למישהי בבר", הסבירה לוטן.

- אין חשש שמי שיגיש לעלמת חן פיסת נייר מודפסת עם לינק יצטייר כסופר גיק ויפחיד אותה?

"כן, אבל אני מאמינה שזה יהפוך למשהו מקובל חברתית. זה לא חייב להיות מלווה בבושה, זה יהיה עניין של אומץ. מעניין אותי לראות באמת איזה קהל זה יכבוש קודם - את האמיצים או את הביישנים. אולי זה ייתן לאנשים הזדמנות לקחת את עצמם יותר בקלות, להיות זהירים פחות ולשחק יותר".

- מה המודל העסקי? איך מרוויחים מזה כסף?

"לפחות בהתחלה אנחנו לא מתכוונים להרוויח, אלא שמים דגש על החוויה. בהמשך אפשר יהיה לקנות מתנות דרך האתר, לשלוח הודעות SMS, לקנות פרחים, להזמין שיר ב-99 סנט. אפשר יהיה לשלוח מתנות בלי לדעת את הכתובת של הצד השני - רק האתר ידע אותה. אנחנו רוצים גם שירות של שליחת מכתבים הביתה, שאנחנו נדפיס ונשלח עבור הגולשים".
 

עובר ויראלית

דף משתמש ("גן") ב-UrbanSeeder (צילומסך)
 דף משתמש ("גן") ב-UrbanSeeder (צילומסך)   
רוב הפידבקים ל-Urban Seeder חיוביים למדי, והוא אף הצליח לעורר סביבו באזז בבלוגים טכנולוגיים משפיעים וחשובים כמו We Make Money Not Art ובבלוג של רוברט סקובל, לשעבר האוונגליסט המיתולוגי של מיקרוסופט. רגי'נה לין ממגזין Wired כתבה כי "UrbanSeeder נראה כמו שילוב מעניין בין סקס וטכנולוגיה".

"כתבו עלי בקפה דה-מארקר שאני הרומנטיקן האחרון באינטרנט", אמר גיל רימון, מוותיקי הרשת הישראלית, שייסד בין היתר את קורקי.נט ומדבקה.קום. רימון, שאחראי על הצד הטכנולוגי של UrbanSeeder, מבהיר ש"השירות עדיין בבטא סגורה", ומודה שיש עדיין כמה באגים.

"השירות בבטא כמו ש-Gmail עדיין בבטא, אם תסלחי לי על ההשוואה, ועדיין יש משתמשים וזה שירות שעובד. מבחינתנו עדיף שזה יתפתח לאט, שיש תקופת ביניים. זה מאפשר לנו לבדוק עומסים על המערכת. ובינתיים זה עובר מאחד לשני בצורה ויראלית".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by